Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 12:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 6:30 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Kjøpte meg dette idag og er veldig fornøgd med det, har foreløbi bare testa 1 batteri, har tideligere kun erfaring fra slike lama helikopter uten halerotor, og det er noen år sia sist eg fløy noe slikt.
har hatt Blade 400 3D også men det var eg altid uheldig med og kræsja så og sei hver gang og synest ikke det var så lett og fly.
Dette derimot var perfekkt størelse og ganske stabilt, klarte fint og holde kontrollen over dette i luffta og styre det litt hit og dit 8)
Einaste minusen var batterilevetiden på 500mah batteriet som fulgte med, jekk max 5min så var det ikke mer futt i det, så trenger nokk eindel batterier om eg skal holde på ei stund, eventuelt kjøpe eit som er større om det er muligt?

Bilde


Vedlegg:
P9070002.JPG
P9070002.JPG [ 39.06 KiB | Vist 14229 ganger ]


Sist endret av Kurt-Inge den Tor Sep 09, 2010 6:54 am, endret 3 ganger.
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 6:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ulempen med alle slike batteri til microflyene og helikopterene er at de kun holder 5-6 minutter. Men til gjengjeld tar de en halvtime eller mindre å lade, og da er det ikke så verst allikevel. Jeg skal iallefall få inn flere batteri så fort de er tilgjengelig :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 10:35 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
Eg har hatt mSR, og det er heilt kjempefint å fly. ! Så dette skal eg ha !! :-)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 2:00 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Da har eg hatt ein ny tur med det idag og er eit kjempekjekkt helikopter 8)
hadde helt mista sansen for helikopter fra gammelt av når eg hadde Blade 3D etter alle kræsjene og reprasjonene, men dette liker eg:)
Men en ting eg la merke til idag er at når eg legger det over mot høgre ferer det mye raskere og brattere den vegen en når eg legger det over mot venstre? noen tips, ideer om hvorfor det er slik?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 9:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
testa det ute litt for 1 times tid sia og er noe muffins med at eg får vendt det sidelengs mot høgre ganske bra mens mot venstre ikke så bra, merket det bedre utendørs.
og når eg hovrer flyet forran meg så er lissom kroppen bein mens eg ser rotorstyret heller litt mot høgre? alså at det ikke ser helt i vater ut.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 10:32 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
mSR`en min henger også slik. Rotoren ligg mot høgre, men heliet er beit, Men kan ikkje sei at eg har merka at den svinger dårligere til ei side. Kansje "Stress" har ei god forklaring?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er ikke sikker på hvorfor det er slik, men tror det har noe med å gjøre at senter på halerotor er lavere i forhold til senter på hovedrotor. Derfor vil halerotoren utøve sidepress under hovedbladene. Logisk sett så vil da helikopteret henge skjevt. Om det kan ha noe å si for selve stabilisatoren vet jeg ikke, har ikke studert det så nøye på 120'n hittil.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 3:04 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Har studert litt mer ang det at rotorbladene heller litt mot høgre, fordiom eg hovrer det beint forran meg, eg trodde at helikoptere hang beint mens bare rotorene jekk litt mot høgre etter va eg såg sist, men studerte litt bedre og ser at selve helikopteret henger også litt skjevt tror eg, men er sikkert meningen, sikkert noe dill dall pgr av halerotoren som du seier ja 8)

Stressballen: Kan du ta ein liten hovre tur med butikken sitt og sjekke dette med at man kan helle det bedre mot høgre en mot venstre, sån at eg vet om det er noe gale med mitt eller om det er slik på alle, hadde meg ein tur med det igjen isted, og merker godt at det krenger veldig godt når eg vil styre det sidelengs mot høgre mens mot venstre får eg lissom ikke likemye krenging på rotorbladene som mot høgre, noe som resulterer at det går noe tregere til venstre.
Grunnen kan jo vere det med at rotorbladene ellers heller litt mot høgre når eg hovrer det beint også slik at det får gå lengre til høgre siden en venstre, som sikkert har noe med press fra halerotoren og gjøre ja.

Ellers er det forsatt eit supert helikopter :D har flydd rundt 7 batterier til nå og enda ikke kræsjet det :mrgreen:

Ellers føler eg at batterilevetiden er litt mer ok nå en når eg første gang flydde det, da fløy nokk tiden avgårde fortere pgr av nervøsitet osv, og var mye hovring opp og ned osv, nå som eg har mer roen tipper eg 6-7min flytid, og med laderen som følger med tar det rundt 25min så er det opplada igjen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 7:31 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
Nye batteri vert også bedre etter 3- 4 utladinger, så det kan være litt av grunnen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Ons Sep 08, 2010 2:54 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Oki 8)
Nå sjekket eg youtube og såg ein video på dette helikopteret hvor fra 4min forklarer han hvordan man får det til og fly mer agresivt, ved og flytte på armene på swashplate til festene som er lengre, det er vist 2 oppsett, eit slags nybegynner oppsett og eit for dem som vil ta steget videre 8) dette visste eg ikke, ganske genialt.
Så tror dette vil bli løsningen på problemet mitt med at det ikke ferer så bra sidelengs til venstre:D så dette skal eg gjøre på mitt imorra eller noe så skal eg komme med tilbakemld når eg har testa det igjen 8)

http://www.youtube.com/watch?v=FHCO85p6x4A&feature=fvst fra 4min uti forklare han va man skal gjøre.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Ons Sep 08, 2010 5:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skjønner at du enda ikke har lest manualen, for hvis du hadde det så hadde du sett justeringsmuligheten på swashplata der :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-Flite Blade 120 SR
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 12:16 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
har nokk ikke det nei 8)
Men testet helikoptere igjen isted etter eg hadde endra på swashplate oppsette og det er bedre og fly nå, og eg får lagt det litt bedre mot venstre siden. men er forsatt slik at den går sidelengs til høgre bedre en til venstre, menmen har sikkert med at heliet henger litt skjevt mot høgre i luffta fra starten av slik at den ikke får lagt seg likelangt mot venstre som mot høgre.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC