Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 9:27 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Autorotering
InnleggSkrevet: Søn Aug 28, 2011 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg var en tur til steindalen tidligere idag for å delta i et bursdagsselskap, og hadde noen batterier som måtte tømmes, så jeg tok med meg T-rex 450, 500 og 600N. Alt gikk greit med elektrohelikopterne, men litt justering må til. Når det gjelder 600'n, så fikk jeg omsider justert litt på nåla da motoren gikk dårlig når jeg prøvde den på flyplassen. Nå oppførte det seg som det skulle effektmessig. Nå gjenstår det å fokusere litt på dette helikopteret, og få fintunet flybarlessen. Det oppfører seg ikke bra under roll, og halen er heller ikke som den skal være enda.

Jeg begynte omsider med litt trening på autorotering, da jeg kun har gjort dette ufrivillig tidligere :mrgreen:
Tok helikopteret opp til passelig høyde, tok throttlehold, og lot det stå til. Det gikk egentlig veldig bra, bortsett fra et par dårlig valgte plasser å lande. Underlaget var litt ujevnt, og helikopteret veltet en gang, men da var det null energi i bladene så ingen skade. Dessverre så tok jeg til slutt et drev fordi at halen sto i en gresstue når jeg spolet opp turtall, så da ble det stopp. Men god trening var det, og helikopteret er fremdeles i god stand :D

Lærdom fra dagen er at det beste er nok å stå i samme høyde som plassen en lander på etter autorotasjon. Jeg merket at når jeg står på en høyde, så var det vanskelig å bedømme akkurat hvor bakken lå, noe som kunne medføre litt harde landinger :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC