Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 2:03 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Nov 18, 2012 9:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis med gjennomført jomfrutur. Er alltid en deilig følelse å ha hatt greiene i lufta for første gang, slik at man vet det flyr :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Nov 18, 2012 9:54 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Får satse på litt klar himmel, kjipt å måtte bare lande og gå under tak etter ca. 2 min :p

Skal snart få dyttet på Ultimate oppgradering på 7HV'en også så da blir det helical gir der også :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2012 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvordan går det her da? Fått flydd TDR noe særlig? Inntrykk?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2012 10:34 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Jepps men hadde bitte litt wag sist og for kaldt til å orke å justere på ting så venter på litt mildere vær.

Men liker hastigheten på det :) Øyrane blir veldig fort smått.. Annen sak er kor fint den piroer, står dønn i ro under piro og med trege piroer er det bare så vidt den siger litt til siden. Venter også på teflon krympestrømpe for å bruke på hale pushroden der den går igjennom plast føringene for å få ned potensiell motstand der litt.

Fløy litt med 1400rpm og det er helt konge, nesten helt stille uten om bladlyden :)

Men har ett par ting som ikke funker som det skal og det er satellittene, så nå kjører jeg med short range sats siden long range satellittene virker som blir forstyrret av for sterkt signal el. Virker i hvertfall slik og Skookum klarte heller ikke se noe feil i loggene til FBL kontrolleren. Men har flydd før med short range mottagere opp i skyene uten å miste dekningen så tviler på at det blir noe problem

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Mai 10, 2013 3:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da var jeg jammen førstemann med liten krasj av TDR'en også. Uheldigvis en helt idiotisk feil gjort av meg selv da jeg dreiv og satt opp governor (med blader, noe som egentlig er feil) og hadde full fart på rotor for så å flippe inn TH. Så da kuttet motoren samtidig som det ble full pitch på rotoren så raskt opp og ufrivillig auto :p

Men skal sies at all skaden var en lett slag i bommen så kun denne og bladene som ble pensjonert, men kjipt likavel når det er unødvendig...

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Mai 10, 2013 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er ikke så kjipt så lenge man plukker med seg en lærdom. De feilene jeg ikke lærer av er de som irriterer meg mest..

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 12:09 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da var litt større pinion bestilt og hardere dempere samt større bushinger til hodet, prøver å få opp headspeeden noe da jeg sliter med at governoren ikke har nok arbeidsrom og heliet føles veldig "løst" i luften sammenlignet med det andre jeg flyr.

Så lite forsøk på å få ting litt mer stivt samt at jeg har ett nytt sett raiden blader på vei siden jeg kvesta dei gamle. Sitter og lurer litt på om jeg bare skal bygge den om så den blir primært for speed flight. Dvs bytte til større motor, ramme avstiving + ny esc men får se hva jeg føler med den etter pniion bytte først :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 12:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvor stor pinion har du bestilt, og hva kjører du nå?
Kan du definere litt nærmere hva du mener med løst? Noen eksempel kanskje? Litt interessant å høre :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 2:03 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Føles bare veldig mye mindre "locked inn" i forhold til at heliet gjør ting når jeg gir det beskjed om det. Dvs sammenlignet med for eks 7HV'en min som har mye hardere dempere og høyere headspeed. Blir selvsagt drawback med at ved veldig lav headspeed så kan du får wobbling men ser ikke for meg at det blir noe problem siden jeg ikke flyr med 12-1300rpm. Står litt om ulike demper sakene i manualen i forhold til dei bushingene som var da TDR'en var ny sammenlignet med dei som du og jeg har.

Går fra 13 til 14T. Så ikke veldig stort hopp.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 2:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skjønner. Blir interessant å høre hva du synes etter bytte :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 2:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Tanken er jo å bare dytte inn en 4530 og kjøre 14S el.l. for å lage noe som går fort-fort, kunne jo være gøy det også ;)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 2:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er scorpion 4530 du tenker på nå, ikke sant? Tenkte litt på den en stund jeg også, men har ikke hastverk foreløpig. Kjøpte regulator som ville takle større motor, men jeg blir nok å vente litt til med motorbytte. Hadde vært morsomt å fått noen målinger på din om du bytter til 4530 og 14S :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Aug 16, 2013 4:13 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Scorpion, Xera eller dei som er bundla mot Goblin. Får inn en x-era om ett par dager på 450kv som går å bruke men mangler esc.

Kjører jo alt Scorpion på 14S i Alees'en, og er litt gøy med så å si unlimited power

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Aug 18, 2013 8:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Leste litt nå om det med større power setups og om en passerer rundt 6000Watt så begynner gir nummer 2 (dvs det på mainshaftet) å gi seg uten at det er noen måte å unngå det siden det bare er slik designet på heliet er.

Så å gå helt bananas med stor motor er ikke så mye mening med i hvertfall :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus sin Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Sep 08, 2013 8:54 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Lite tid til å fly men nå er i hvertfall nye dempere og ny pinion på plass :)

Blir også overgang til xbus på den med nye XG14 radioen min om jeg får det til :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC