Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 7:48 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Man Apr 15, 2013 10:16 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Mye alkohol og penger på paypal fører snodig nok til litt handling (uten at jeg har noen fysisk plass til det enda)

Men endte i hvertfall opp med Alees Rush 750 med følgende utstyr, tenker å gjøre 14S siden mye vil ha mer :)

Spesifikasjonene:
Rush 750
Scorpion 4530 - 450kv LE
YEP 120 (vil bli byttet mest trolig men har liggende)
Robird G31 FBL Gyro ( lyst å prøve, blir byttet muligeng)
ServoKing DS-695 Cyclic servoer
Servoking DS-795i Hale Servo (mini/standard multi servo, kjekk sak)

Så igrunn rimelig sak, tenker å kjøre stretch kit når dette kommer i salg :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Man Apr 15, 2013 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lekkert heli, dette blir tøft :D Likte rotorhodet og at elektronikken er plassert foran. Her må du lage en byggetråd :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Man Apr 15, 2013 11:02 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Tenkte på det ja, er litt anderledes design på hodet og slikt ja samt at er noe mer deler enn 7HVen for eks. Men er ett heli jeg ser minimalt med klaging på og liker tanken på noe litt større.

Servoene er forøvrig nytt merke jeg tenkte å begynne å føre, er også kjent som RJX og litt andre navn. Relativt rimelige og så langt gode tilbakemeldinger (noe dyrere enn align ds610/615, men langt fra dei fleste andre HV servoer)

Multi 400-800 hale servoen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/183 ... nglish.pdf

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da var jammen santen heliet ferdigbygget, skal legge ut noen bilder også må bare somle meg til å koble til minnekortet.

Men inntrykket er igrunn helt supert, godt gjennomtenkt heli og super kvalitetsfølelse :) Ramma består igrunn av 12mm cf om en regner alle lagene fra side til side så stivt og fint. Noe mye deler sammenlignet med 7HV og TDR men har jo ikke planer om å krasje :p

Litt trange linker men det blir samme som på Compass, Er jo bare å tilpasse og bedre enn at dei er slarkete.

Får se om jeg får testa til uka på 12S, måtte rebuilde ene 12S pakka mi så den ble 2 x 6S igjen og håper på at en ESC skal ramle ned i postkassa i løpet av uka :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Tir Apr 23, 2013 6:24 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 21
Bosted: Breim
Blir spennande å sjå! Ein forholdsvis ukjent modell her på bjerget, men eg har berre lest positivt om den!

_________________
Runar Sandnes

- T-Rex 250 - T-Rex 500CF -T-Rex 700E - Yak54-50EP - Cessna 182 141 EPO - Spektrum DX7 + flygande småtjafs laga av depron og styrodur


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Ons Apr 24, 2013 10:09 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Byggetråd

Hodet:

Alle alu delene er pent pakket i foam bokser der alle dei tilhørende delene er pakket kvar for seg så en finner skruene sammen med delene dei skal brukes sammen med osv.

Bilde

Kvaliteten og "passformen" mellom delene er som på TDR
Bilde

Hodet med washoout armene, som dere ser brukes disse for å feste armene som går videre til bladholderene, mainshaftet er hult 15mm shaft så digert.
Bilde

Hodet med armene, swash osv
Bilde

Motor/Ramme:
Motoren er montert og du ser dei små skruene i motorfestet somm gjør at justering at mesh går enkelt og fint:
Bilde

Montert i ramma:
Bilde

Girboksen til halen:
Bilde

Og vips var den andre siden av ramma montert samt avstivinngene:
Bilde

Hodet er på plass:
Bilde

Servoer og bellcranks på plass:
Bilde

Gyro på plass inne i ramma, godt beskyttet
Bilde

Hale og alt på plass:
Bilde

Venter enda på kontroller men alt annet er nå klart og inntrykket er at det er meget god kvalitet på alt sammen, men det er ikke noe lett helikopter så virker noe tyngre enn 7HV og blir ikke bedre med 7S pakker som skal på plass :p

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Ons Mai 01, 2013 9:48 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nå kan det seriøst bli mer enn 10 min uten regn ... 3 ganger har jeg sittet og endt med å lade ut igjen batteriene uten å ha hatt mulighet til å bruke dem ....

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Fre Mai 10, 2013 3:55 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Fikk tatt en test runde på onsdag mellom bygene og heliet fløy egentlig veldig fint, litt lav headspeed men det kommer at at jeg kjørte 12S siden 14S pakkene ikke er produsert til meg enda :)

FBL uniten virker veldig enkel og grei igrunn, fløy fint og behagelig fra start av.

ESCen varte 5 min så bestemte den seg under oppspinning å spytte litt små flammer så nå er ny orginal YGE 160A på vei, dette som var ett relativt rimelig heli har plutselig blitt ett av mine dyreste men det får så være ;)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Alees Rush 750
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 8:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Fått montert ny FBL gyro samt haleservo og satt opp halen på nytt og endelig så funker alt som det skal :)

Plenty med krefter og flyr stabilt og fint, nå er det bare å vente på at stretch kit blir releaset og skaffe noen 750mm blader. Akkurat nå flyr jeg med vblades 695mm og har også testet maverikk 710 wc blader men synes ikke det er helt som edge bladene jeg har pleid å bruke så kommer til å bytte litt rundt på bladene jeg har for å se hva jeg liker best.

Følelsen av tungt heli har igrunnen bedret seg veldig etter siste bytte av blader og fbl unit så lurer på om jeg har bommet med noe sist jeg prøvde det.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC