Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 11:43 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Tor Jun 20, 2013 1:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kommer tydeligvis ikke unna dette helikopteret. Jeg har hatt flere 450'er fra Align, og hver gang har jeg solgt dem i den tro at jeg ikke har bruk for dem lenger. Men når det har gått litt tid, så savner jeg helikopteret igjen. Det er fint å skru på, deler er lett tilgjengelig, det har godt med power og tåler en smell også. Jeg har hatt et pro-kit liggende en stund nå, og har kjøpt inn elektronikk litt etterhvert, og har såpass nå at jeg kunne montere alt.

Jeg har valgt å bruke en spektrum AR7200BX som hovedenhet, og cyclicservoer er av type hitec HS-5065MG. På halen bruker jeg en Align DS525. Helikopteret satt jeg sammen ikveld, dagens proversjon består av ganske få deler, og er kjapp å sette sammen. Jeg begynte med å file ned karbonrammen, og demonterte deretter alt som var skrudd sammen på forhånd. Ny locktite ble påført, og alt montert sammen igjen. Jeg mangler dessverre 1 stk hitec HS-65MG, jeg fikk de to siste fra leverandør, så det var litt utgjort. Men det er iallefall en kjapp sak å montere når jeg får den. Regulator er av standard Align, og den kommer nå før helgen tenker jeg.

Helikopteret står nå ferdig sammensatt, og jeg må si at det ser bra ut. Virker solid, og med en sprek canopy. Dette helikopteret vil nok ende i bakken noen ganger, for mitt formål med dette er at det skal lære meg noen triks. Og da vet vi hva som skjer :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Lør Jun 29, 2013 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ingen bilder enda, men jeg fikk gjort litt mer på helikopteret i kveld. Fikk den siste hitec servoen i dag, så nå er alle servoer montert, fartsregulator ferdig loddet, og alt annet av hardware har også kommet på plass. Nå gjenstår det å få montert gyro, koble alt sammen og knotte radio og setup.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Søn Jul 14, 2013 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tok jomfruturen på denne i helga, og det gikk knirkefritt for seg. Vil øke opp noen parameter på 7200BX for å gjøre helikopteret litt kvikkere, men det var veldig stabilt og fint å fly. Må ha noen pakker til før jeg sitter med alle inntrykkene, men i utgangspunktet er jeg godt fornøyd med hvordan helikopteret føltes ut i lufta. Følte at det var obligatorisk å la helikopteret spise gress på første turen, dette helikopteret skal brukes. De beste bildene ble dessverre uklare, men helikopteret spiste så mye gress at det begynte å wobble etter at turtallet sank drastisk. Men det holdt heldigvis med motorkrafta. Rotorbladene er grønne inn til rota, og drevene i halekassa var grønne også, så helikopteret fikk sin del og litt til av moder natur. Det var iallefall veldig kjekt å fly Trex 450 igjen, og ha et helikopter man ikke trenger å være redd for på noen måte :D


Vedlegg:
450 inverted.JPG
450 inverted.JPG [ 101.42 KiB | Vist 16186 ganger ]
DSC02475 (Medium).JPG
DSC02475 (Medium).JPG [ 232.75 KiB | Vist 16186 ganger ]
DSC02479 (Medium).JPG
DSC02479 (Medium).JPG [ 346.74 KiB | Vist 16186 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Man Jul 15, 2013 4:58 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Sett BX'en over til Transmitter control så bruker du bare radioen for å justere speed som du ellers ville gjort på en FB heli. Da får du mye mer speed om du ønsker det.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Man Jul 15, 2013 12:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
ah, det stemmer ja, leste noe om det når jeg satt opp helikopteret. Kanskje ikke så dumt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 pro FBL
InnleggSkrevet: Man Jul 15, 2013 2:33 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Husk bare å sette ned settingen litt i radioen når du endrer til transmitter mode siden den kan bli litt hissigere enn planlagt :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC