Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 1:14 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 11:28 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Idag kjøpte eg meg Blade 400 3D helikopter, men var ikke mye eg fekk testa det ut :lol:
ivrig som eg var bar det på marka etter eg hadde lada batteriet, litt vind kom det i ny og ne og så ikke det optimale forhold for første gang flyging hehe. eg fekk det opp men hadde det kansje litt for høgt, låg og hovra i 1 og ein halv meters høyde så kom det noe vind og helikopteret begynte fere sidelengs bortover og eg begynte lande det sakte men sikkert men det jekk ikke bra, det landet sidelengs og slo rotorbladene nedi marka og diverse dill dall ble ødelagt, selve stanga som går gjenom alt er blitt skjev, og den lille stanga mellom rotorbladene er også bøyd pluss litt 2 andre plast deler ble ødelagt, menmen eg har sjekka i manualen på va som er va av deler og har fått bestilt dem delene eg trenger.
men kjipt var det :| nå må eg vente på delene før eg får flydd igjen. no som det skal vere treff i hallen og alt, sukk...
skal vertfall ta det litt roligere når eg skal ha det opp i luffta neste gang, og skal lage til eit treningsunderstell sån at om eg skulle vere uheldig og komme sidelengs kan det kansje redde meg..

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 11:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, grattis med nytt heli da! :) Blir ikke noe mer FG på deg da...?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Å nei å nei å nei, jeg sa jo det til deg...... :roll: :wink:

Men på den andre siden så skjønner jeg deg godt. Er alltid vanskelig å holde seg i skinnet med et nytt produkt :D
Kan opplyse deg om at jeg har bestilt treningsunderstell som passer både Blade 400 og T-rex 450

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2008 11:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe ja, neste gang skal eg vente til det er ganske så vindstille :lol:

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 1:40 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Har også skaffet meg dette helikopteret etter at jeg vokste fra (vraket) Twister Bell i løpet av vinteren, og brøt to viktige barrierer i helgen:

1. Ble komfortabel med å forlate sikkerhetssonen 20cm over bakken, og koser meg med å hovre rundt med treningsunderstellet trygt festet. ;)

2. Første kræsj! Etter å ha blitt truffet av et vindgufs måtte jeg prøve å få helikopteret fort ned, og det hadde og gått fint om det ikke hadde vært for svigermors rododendron. Helikopteret ser intakt ut, men det er voldsomme vibrasjoner som kommer og går når jeg tar det opp i luften, så må feilsøke litt på hva som er feil.

Er ihvertfall godt i gang med den nye fuglen! :D


Edit:
I forhold til den bittelille twisteren må jeg si at det er ganske mye vind man kan håndtere på en forsvarlig måte med Blade 400. :) Er ihvertfall fornøyd med kjøpet hittil.

Edit2:
I dette tilfellet var det kun feathering shaft som var ødelagt, dette reddet nok andre deler fra skade.

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Sist endret av difcab den Søn Jul 06, 2008 1:32 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 2:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror også at dette helikopteret er et godt og rimeligere alternativ til T-rex 450 som fungerer godt. Elektronikken duger på dette helikopteret, og det er fantastisk viktig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 10:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
twister eg og hadde erfaring fra før, tåler nokk litt vind dette ja iforand til twisteren:p , men eg tør ikke fly i vind igjen før eg har litt mer kontroll over det :D
Ein anna ting eg lure på, eg rotet litt innpå kontrollen og innpå model 1 som det sto blade400 på trykte eg reset tilfelle eg hadde rota til noe eg ikke skulle, men når eg valgte og resete den instillinga forsvant blade400 navnet, har det noe og sei? er forsatt bilde av eit helikopter men står bare model1 istedefor blade400 lissom, var det kansje ein instilling inne spesielt egna til blade400? eller var det bare at navne var endra?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Man Jun 09, 2008 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Oisann.....

Det kan nå være en god mulighet for at du har sletta innstillingene for gyro, swash, reverseringer og throttle-oppsett..... :shock:

Men hvis du er superheldig så har du bare sletta navnet, men jeg tror nok dessverre at du har fjerna selve oppsettet på helikopteret. Og det er ikke det samme som på en fjernstyrt bil......

LES BRUKSANVISNINGEN!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 9:27 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hehe det var under lesing av bruksanvisning eg gjorde dette, tenkte skulle gjøre meg kjent med kontrollen og satt og trykte litt rundt etter hvert som eg såg i bruksanvisninga, så tenkte eg om eg velger reset model eller va det var så vil eventuele instillinger eg har gjort bli tilbake slik dem var, men da forsvant som sagt blade 400 navnet, men eg kan forsatt styre helikoptere lissom, har testa og hatt på helikopteret og gassa og styrt det osv og alt reagerer no forsatt på dem forskjelige vendingene

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 11:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kurt-Inge skrev:
hehe det var under lesing av bruksanvisning eg gjorde dette, tenkte skulle gjøre meg kjent med kontrollen og satt og trykte litt rundt etter hvert som eg såg i bruksanvisninga, så tenkte eg om eg velger reset model eller va det var så vil eventuele instillinger eg har gjort bli tilbake slik dem var, men da forsvant som sagt blade 400 navnet, men eg kan forsatt styre helikoptere lissom, har testa og hatt på helikopteret og gassa og styrt det osv og alt reagerer no forsatt på dem forskjelige vendingene


Det hørtes jo bra ut da. Kan jo hende at produsenten har tenkt på dette. Da er du litt heldig iallefall :D

Du kan nok uansett legge inn navnet på nytt?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 12:22 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
ja eg kan skrive in nytt navn.
men va skjer med folk som kjøper helikopter uten kontroll da? dem vil jo ikke ha noe instilling egna til det helikoptere dem skal bruke på kontrollen?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da må de vel stille inn kontrollen de har selv med litt hjelp av bruksanvisningen :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 2:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
De må selv stille inn fjernkontrollen sin opp mot helikopteret. Det er ingen problem når du har gjort det noen ganger, men for en nybegynner er det nok litt for vanskelig å bare kaste seg ut i...

En bruksanvisning vil ikke på langt nær informere godt nok til at en selv kan gjøre det rett første gangen, ord og uttrykk må læres, og en må få en viss forståelse for hvordan ting fungerer i et helikopter. En må vite hva en stiller på....

Det er iallefall min erfaring så langt, og jeg begynte med fly og helikopter i fjor. Jeg tror nok de mer erfarne gutta vil være noenlunde enige i dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Tir Jun 10, 2008 4:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Klart vi kan bekrefte det..

Det trengs erfaring, og en god bruksanvisning, samt google'ing!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: kjøpte meg blade 400 idag
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 6:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
hm nå har eg fått endel deler og har sotte på plass alt utenom dem 2 som holde rotorbladene i topp pgr av venter på ein pinne som skal vere imellom der som eg har måtte bestile fra ein anna plass en resten pgr av dem hadde det ikke inne.
så vidt eg vet skal alle dem der armane vere sotte riktig på plass men når eg slår på kontrollen nå så står lissom det litt på skjeiva, og svinger eg halveis til en side går det bra men tar eg sticken helt til siden begynner det bare og spinne i noen tannhjul eller noe så virker så kontrollen er helt utav stille :| så no vet eg ikke va eg skal gjøre, nesten så eg har lyst og kaste det i bosset og ikke tenke mer på det

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC