Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:31 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 1:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Servonaut blir noe annet, det er sant. MFU er kanskje laget litt mer for hvermansen, på samme måte som tamiya sine lastebiler er. På en annen måte så henger ikke servonaut helt sammen med tamiya lastebiler med mindre en kjører løpet litt lenger ut på detaljene spør du meg. Da tenker jeg på plassering av servoer og elektronikk, skjuling av kabler og slikt. Sist messe jeg var på så var det ingen som kjørte standard tamiya lastebil med servonaut elektronikk, der hadde alle gjort mange endringer på lastebilene for å heve standarden slik at det ble mer "rett" med servonaut.

Jeg tror nok at en må ta lastebiler fra tamiya/mfu for hva det er tiltenkt å være, og det er nok en slags inngangsbillett i lastebilverdenen. Jeg har vært litt redd for å ta steget inn i servonaut, for det kommer til å øke fokuset og kostnadene veldig på lastebil. Men jeg har lyst på å ha noe slikt i en av mine lastebiler, det er helt sikkert. Jeg deler inntrykket til Henning på dette med tanke på realisme.

Har egentlig aldri tenkt helt på motorene, men har tenkt på å ta inn noen crawlermotorer med høyere verdi for å teste. Blir farten mer passende på 100T mener du?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 5:26 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 200
Bosted: Florø / Sandane
I en slik setting som der oppe følte eg at bilane mine gikk altfor fort, og det enda med at eg klipte bort bryteren i svingskiva, for å kunne køyre på lav hastighet med henger også. Minuset med dette er at motoren får for lite effekt, og drar dårlig i bakker. Med 100turn får ein lavare fart og høgre moment. Klart at på en åpen asfaltplass blir det nok kjedelig. Men det som er kult med lastebil er manøvrering og finkjøring. Viss det skal gå fort får en velge en annen bil..... :D Servonaut elektronikken som karane brukte kosta ca 1000,- meir enn tamiya, og dei meinte det var verdt kvart et øre. Må sjølvsagt lage til alle lysa sjølv, men dette kostar ikkje skjorta. Fy f... kor rå lyd det var i noken av bilane!!!!
Dei for og drog på hjullaster(9kg) på maskinhenger, og hadde full kontroll i unnabakkane.

_________________
Smooth on the surface - paddle like a devil underneath...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 5:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er noe spesielt, ingen tvil om det. Jeg får investere litt etterhvert, har for mye annet å gjøre ferdig før den tid :D
PS, når du er innom sjappa, minn meg på at jeg skal ha en prat med deg og Håvard angående noe lastebilgreier. Bare en liten brainstorming :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 9:47 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 27
Thomas skrev:
Tøffe greier, og stilig at de har fått til et så stort miljø på dette der oppe. Får prøve å holde kontakten slik at vi får info om det skjer noe. Noen av dem som er på forumet eller kunne tenkt seg å registrere seg her for å kunne formidle slik info?

Lastebil er nok noe som må kjøpes inn etter hvert. Kunne tenkt meg å sette sammen en tema basert racing stall med trailer for transport, bil med trekkvogn, løpsbil, etc.

hei. Eg er en av dei som er med på måløy lokalet. Eg har registert meg her inne no so vil komme me info her inne om treff vi skal ha i måløy i framtidda


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 9:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
øyvind scania skrev:
hei. Eg er en av dei som er med på måløy lokalet. Eg har registert meg her inne no so vil komme me info her inne om treff vi skal ha i måløy i framtidda


Velkommen til forumet, og takk for at du vil informere om det. Jeg ville svært gjerne være med på dette treffet, men fikk dessverre ikke anledning til å være med denne gangen. Satser absolutt på å ta turen ved en senere anledning. Håvard og Henning blir sikkert fast inventar hos dere også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 10:13 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
King Hauler skrev:
Dei for og drog på hjullaster(9kg) på maskinhenger, og hadde full kontroll i unnabakkane.


Hei, eg er også en av dei som er med på lokalet i Måløy.

Takk so masse for besøket, var kjempeflott dere tok turen og håper dere kommer igjen en gang.
Vi hadde ett større lass senere på dag etter dere reiste, da kjørte eg faktisk ned bakken med både hjullasteren og dumperen på hengeren, med MFU. Og den klarte faktisk å bremese det, men måtte bruke reversen... :) Når eg kom ned og skulle gjennom tunellen klarte ikkje bilen å drage lasset lenger, så da måtte en annen lastebil ta over, og den klarte å slepe det opp mange av bakkane og! :lol:


Vedlegg:
2011-09-03 16.17.02.jpg
2011-09-03 16.17.02.jpg [ 88.81 KiB | Vist 12608 ganger ]

_________________
Sindre Kløvning
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Velkommen til forumet!

Arti å se hva dere har gående. Hadde vert morro om det ble litt turer fram og tilbake for diverse kjøring og utstilling.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Man Sep 05, 2011 6:07 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Hm..dette va no god pris vel? hadde en berre hatt peng...frista..http://www.rcnytt.no/index.php?a=2&b=260

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Tir Sep 06, 2011 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ja dette var absolutt moro å få med seg.. Gav meg eit ekstra spark i baken til å ferdig trekkvogna og henger :P Og så dukka det sjølvsagt opp fleire ting der oppe som kunne vore moro å ha i garasjen, men som nevnt tidlegare er det denne økonomien då :P

Hjullaster, dumpers og gravemaskin var kult.. Tøft å sjå korleis dei funka med hydraulikk og bra dei faktisk var i aksjon :) skjønar god at slikt kostar litt peng ;)

Fikk tatt litt bilde og filma ein del.. Tenkte eg skulle prøve å lage ein filmsnutt frå dagen, men eg må få orden på maskina mi først, så det kan drøye litt :roll:

Er i alle fall sikkert at eg kjem til å ta turen opp igjen dit når eg får ferdig prosjektene mine :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Tor Sep 15, 2011 8:42 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 27
Hei. I går hadde vi en flott dag i lokale. Etter vi var på lastebil treff på stårheim og viste fram den flotte hobbyen vår.
Der var det noen kare fra nrk som har tatt kontakt me oss og ville lage en repotasje om lokale vårt til norge run.
So i går kom dei og vi tromma i hop en flott gjeng som både tokseg fri fra jobb og andre som tok seg tid og være med sånn at vi fekk til dette.
Vil gje en lyd når vi høyre kortid det skal gå på norge runt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Fre Sep 16, 2011 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Steikje bra greier, det blir tøft å se :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 4:22 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Hei!
Det blir sendt en kortversjon av Norge Rundt opptaket fra lokalet vårt i kveld på NRK Vestlandsrevyen. Begynne vell 18.40.

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Tor Sep 29, 2011 8:46 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
maskinisten skrev:
Hei!
Det blir sendt en kortversjon av Norge Rundt opptaket fra lokalet vårt i kveld på NRK Vestlandsrevyen. Begynne vell 18.40.


http://go.nrk.no/go/e/nettvleft;siteId= ... eks/279675

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2011 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig tøft og inspirerende, likte spesielt kommentaren om A til B og B til A :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lastebiltreff i Måløy, Raudeberg 3. september
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2011 10:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Utrolig bra innslag.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC