Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 7:46 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 9:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hei,
Jeg ønsker å invitere klubbmedlemmer som er interessert i seilfly og hotliner til en samling i Rognaldsvåg søndag 15 April. Været er meldt fint. Forholdene der ute er helt topp for seilfly og hotliner. Blåser det fra en eller annen retning blir det alltid et "hang" på denne øya :D Dersom noen ønsker det kan en gå helt på toppen av fjellet (218 moh) og fly derfra er det en godt alternativ. Der er forholda helt fantastiske. Velger en å fly fra "bakkenivå" må en ha motor på flyet for å trekke det opp i høyde der en finner et passelig "hang".

Dette er ute på en øy utenfor Florø. Jeg har båt som kan ta med 6-7 personer + fly. Planlagt avreise blir kl 11:00 fra Gunnhildevågen Sør. Ta med redningsvest og varme klær for båtturen (åpen skjærgårdsjeep). Turen ut til øya tar ca 20 minutt. Jeg har et hus der ute som det er mulighet for å ladde fly, mekke litt og koke seg mer kaffi :lol: Planlagt å være tilbake ca kl 16:00.

Ps: nye medlemmer i klubben er velkommen, jeg kan hjelpe folk igang med denne flotte hobbyen :mrgreen:


Vedlegg:
bilde 5.jpg
bilde 5.jpg [ 395.41 KiB | Vist 17724 ganger ]
bilde-6.jpg
bilde-6.jpg [ 377.91 KiB | Vist 17724 ganger ]
bilde-7a.jpg
bilde-7a.jpg [ 237.6 KiB | Vist 17722 ganger ]

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 2:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Et kjempeflott tilbud, ingen tvil om det. Skjønner at jeg må skaffe meg en glider etterhvert også, for dette må prøves en gang :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 8:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Fint om de som er interessert å være med enten legger inn et innlegg i denne tråden eller sender meg en PM :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2012 9:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg regner med å hive meg med 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Lør Apr 14, 2012 6:38 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
Hei

Vi er to nye medlemmer som har lyst å bli med, har med ett fly (Multiplex EasyStar). Stiller opp kl. 11 på søndag.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Helt suuupert, jeg tar med en liten isoporglider og en 2,24 meter :) kanskje jeg monterer inn fpv på den ene. snakkes!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 9:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette ble en super-dag. Fikk logget 2 timer i lufta, enda jeg brukte bare en halv batteripakke :lol: Det blåste friskt fra nord-nordvest, trolig stiv kuling ute på havet :mrgreen: Jeg fikk flydd både Pacer (2,0 kg) og et lett isoporfly på 400gram, begge klarte vinden helt upåklagelig :!:

Både Vector og Rotor var med, jeg kan skrive under på at dette var en frisk tur som både gir en naturopplevelse og en flott RC-dag :mrgreen: At vector klarte å åle seg opp på fjellet uten å besvime, ramle utfor stupet og bli "ørne-mat" var helt utrolig. Jeg hadde med surstoff-flaske til ha i tilfelle kan skulle svime av... (ikke for å redden han men bare så han hadde nok luft til å kunne si ja til at jeg kunne få arvve flyparken hans :lol: )

FPV'n funka greit også, men det er sinnsykt vanskelig å fly et 400 grams fly med FPV på hang i stiv kuling :lol: :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har du knipset noen bilder eller filmet litt?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
At vector klarte å åle seg opp på fjellet uten å besvime, ramle utfor stupet og bli "ørne-mat" var helt utrolig. Jeg hadde med surstoff-flaske til ha i tilfelle kan skulle svime av... (ikke for å redden han men bare så han hadde nok luft til å kunne si ja til at jeg kunne få arvve flyparken hans :lol: )



Hvem nådde toppen først om jeg tør spørre?? :mrgreen: Var det ikke meg kanskje :?: enda jeg bærer på 50% mer vekt enn deg, og du som mener du er god å gå i fjellet, ho ho ho :lol: :lol:
Som om ikke det var nok så var jeg førstemann ned igjen også!! jeg er jo lett på foten som en gaselle 8)

Ja, det var kanonartig å fly på hang i sterk vind, jeg hadde aldri trodd at det lille EPO-flyet mitt ville klare denne vinden, utrolig overraskende hvor lekende lett det fløy utpå hanget :D

Vi fløy side om side med fire ørner som også likte hangflyging 8)

Rotor tok masse bilder så det dukker nok opp noen etterhvert

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 10:54 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
En kanontur. Masse dramatikk, en skikkelig thrillertur. Sjekk her for eksempel (Vector med oransje fly og Ayallaair med kvitt):



Rognaldsvågen på sitt beste, liten til stiv kuling. Rotor og Vector frykta det værste, regna med at isoporflyene våre kom til å blåse på havet med en gang, men Yallaair hadde vært her før.
Det var bare til å gi full gass og sette utfor kanten. Vingene på min EasyStar bøyde seg enormt under takeoff, men så var det som å fjernstyre et fly som surfer på en gigantisk usynlig monsterbølge !

http://home.online.no/~togalaas/rognaldsvaagen/Panorama.JPG

På sydsida av toppen var det rimelig vindstille og varmt. Her kunne vi forberede oss og etter hvert reparare skadene som oppsto. Det var på nordsida var det at det var action, her er Yallaair med sin Pacer, langt ute.

http://home.online.no/~togalaas/rognaldsvaagen/P1140596.JPG http://home.online.no/~togalaas/rognaldsvaagen/P1140651.JPG

Ayallaair dro fram FPV utstyret fra ryggsekken, han hadde før bare prøvd det i hagen for å sjekke at det virkelig virka. Og det virka ! Kamera/sender på toppen. Kunne se rett i stjerten på ørnene som var i nærheten.

http://home.online.no/~togalaas/rognaldsvaagen/P1140604.JPG http://home.online.no/~togalaas/rognaldsvaagen/P1140609.JPG

Nok en gang, en kanontur av de sjeldne !


Sist endret av rotor den Man Apr 16, 2012 11:27 pm, endret 5 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Haha, dritrått!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Ons Apr 18, 2012 8:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Flotte bilder fra en fin tur :D Slike turer skal det bli flere av fremover :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Ons Apr 18, 2012 12:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fantastiske bilder, og det ser veldig moro ut. Hiver meg med etterhvert jeg også, men må vente litt, for selvfølgelig er dette en type fly jeg ikke har. Tror jeg da... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Tor Apr 19, 2012 6:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Rotor og Vector frykta det værste, regna med at isoporflyene våre kom til å blåse på havet med en gang, men Yallaair hadde vært her før.


Etter å ha støtta vector opp til toppen, så måtte han motiveres til å sette utfor. :oops: Det var som en spurv som skulle kaste seg utfor fuglekassa for første gang: Han måtte lokkes og overbevises om at dette var trygt og han ville klare det. Høyden ned til havet var nok skremmende :lol: Men etter å prøvet, så kom smilet frem, jeg klarer det jeg klarer det :!: :!:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Seilfly / hotliner treff
InnleggSkrevet: Tor Apr 19, 2012 7:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:lol: :lol: :lol: :lol: Bulls.it, jeg slo deg opp, og jeg slo deg ned igjen også :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC