Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 2:15 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 81 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Jan 28, 2012 3:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Prøvekjørte bilen torsdag kveld, og det ble vel preget litt av hastverk. Hadde glemt noen skruer blant annet. Fant også ut at noen av endringene ikke passet helt sammen mtp mix av deler, så jeg opplevde låst styring ved maks utslag. Dette ser nå ut til å være fikset. Har gått over resten av bilen en gang til, og ting ser bra ut nå. Får se om jeg får tatt en ny test snart, og begynne å se over geometrien igjen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Jan 28, 2012 3:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er bra at du får på plass alle skruene. Om du skal klare å henge med, så må jo bilen din fungere veit du :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Jan 28, 2012 4:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tar deg med tre hjul om nødvendig.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Jan 28, 2012 4:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det blir nok nødvendig :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Honda deksel nr to er i maskeringsprosessen. Blir veldig annerledes enn det første! Dette blir det ikke lagt ut bilder av før visning tror jeg. Håper å få malt i morgen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 1:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis det er dekselet du skal delta med, så er det fint om du holder det hemmelig til avduking på jobben ja. Blir litt mer spennende :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 2:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Begge deksel blir vel kanskje brukt etter hvert, men mtp hvor mye maling som har falt av det første allerede så blir det trenings og backup deksel i starten vil jeg tro.

Prøver meg med total liquid mask prosess på det nye dekselet. Litt mer jobb i forberedelsen, men håper det vil gi et bedre sluttresultat. Tre lag er penslet på allerede, men av erfaring vil jeg ta 4-5 lag for å gjøre det mye lettere å jobbe med senere når lag skal tas av etter hvert i malingsprosessen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Deksel nr 2 ferdig malt og dekorert. Mangler 2 leds for å bli helt ferdig så de får heller komme senere. De er bestilt, så regner med å ha dem i løpet av uken.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tir Feb 14, 2012 1:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Siden visningen er ferdig kan jeg poste mine egne bilder av siste deksel!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Lys kommer forhåpentligvis i løpet av uken.

Litt usikker på hvilke felger jeg skal kjøre. Begge har samme dekk, så begge blir nok brukt i løpet av året. Liker begge!

For de som lurer på montering av transponder for tidtakingsystemet så kikk på førersiden av mitt deksel.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tir Feb 14, 2012 1:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jævla fint deksel :D
Syntes de sorte felgene passet klart best, men det er bare min mening. Og du må jo legge ut en closeup av skiltet ditt... :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tir Feb 14, 2012 2:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tar heller Photoshop bildet siden det er lettere å lese :P

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Ons Feb 15, 2012 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk siste led'ene i dag, så de ble montert og alt ble satt sammen. Ble utrolig kult oppsett på denne bilen med orange sidelykter framme, sterke hvite leds til framlys og fire røde bak. Alt gled godt sammen, og de hvite led'ene er de sterkeste jeg noen gang har brukt. Blir bra i løp tenker jeg!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Søn Apr 15, 2012 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Siden første uteløp er i morgen var det på tide å få fikset litt på bilen så den henger med i svingene. Testet for et par dager siden og fant ut at jeg hadde glemt å lime dekkene. Endte med en gummiring som kom nedover veien og tre andre som var halveis av felgen. Ble fikset med en gang, men da var det så sent at jeg satte bilen på hylla.

En ting jeg merket i dag var at det fortsatt er veldig kaldt i asfalten. Soft dekkene gav ikke nok grep med tilnærmet samme oppsett som jeg kjørte senere på året i fjor. Byttet demperolje bak, byttet swaybar bak, byttet fjører forran og bak. Fortsatt er bilen litt nervøs on-power ut av sving, men jeg føler at jeg må offre andre egenskaper for å få fikset på dette. Blir viktig å bruke brems og forsiktig gass før tempen kommer opp og bilen kan settes opp litt mer aggresivt igjen. Det at sølvkannene er litt hissigere hjelper jo ikke heller på problemet. Tror det går bra som det er nå, så får vi se hva resultatet blir.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tir Apr 17, 2012 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå er bilen så og si demontert ned til de store komponentene. Diffene er fortsatt hele, og bunnplata holder ting sammen, men resten er av. Jeg har et tweak problem! Når jeg skrur på topp plata vrir hele chassiet seg. Testet med både original og karbon platen. Litt mindre med original, men mer med karbon. Ser ut til å være en skeivhet enten i en av platene eller i ett av diffhusenes fester. Her har det ikke noe å si hvilke skruer som skrus inn først og sist. Må nok demontere alt og måle hver komponent for å finne ut hvor problemet ligger. Er det bare i platene kan jeg gå tilbake til original til jeg eventuelt får fikset på dem, er det diffhusene må de byttes igjen.

Dette forklarer ikke hvorfor bilen var lett på halen i dag, men det forklarer hvorfor den har vert mer stabil til ene siden og løsere på andre. Dette må fikses før resten av setupen kan gjøres, ellers blir alt feil hele veien.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Sep 01, 2012 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Gått over bilen og klargjort til mandag. Finner ikke helt ut hvorfor den skal være så ekkel i svingene i år i forhold til i fjor. Har justert litt camber og styring ved hjelp av setup stasjonen. Prøvd å finne balansepunkt fra side til side, og det ser ut til at det minste 2500 batteriet egentlig er godt vektet til dette. Må ha mer nøyaktig målemetode for å få det perfekt. Smurt over kulelager og strammet diffen. Må holde et øye med diffen mellom løpene siden den har hatt en tendens til å begynne å skru seg opp i det siste. Skal se om jeg får en liten dråpe låselim inn i enden. Pusset dekkene lett for å bli kvitt eventuell hard film som kan ha dannet seg på dem.

Nå er det jo meldt regn til mandag, så da vil ikke bilen oppføre seg likt som forige gang uansett, så vi får egentlig bare se hvordan det går.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 81 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC