Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 8:02 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Man Feb 06, 2012 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
for meg e det jalfall greit..:) still med paddles du om du vil..:)


Hmmmm....paddles høres ut som en god ide :mrgreen:
Neida, det blir nok litt for gale. Må jo fremdeles se litt riktig ut.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Man Feb 06, 2012 8:27 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,trur nok du måtte modifisert framskjermane litt..:) men mena no du kan bruke dei dekka du vil..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Man Feb 06, 2012 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, kunne vært litt tøft, med et råskinn av en børsteløs motor :mrgreen:

Uansett, jeg har nå sittet og forsøkt meg litt på bruk av cupracerfelger, men så lenge HPI ikke lager dekk med litt grovt mønster til disse felgene, så er jeg like langt. Cupracerfelger er litt større en M-chassisfelger, så ingenting passer overens. What to do, what to do.... :roll:
Kunne tenkt meg noen M-chassis felger med minst +9 i offset, men det er ikke hyllevare på hobbybutikkene :mrgreen:

En annen mulighet er å bytte hjulakselen bak. Slik som det er nå blir tykkelsen på hex bak begrenset av hvor mye plass hjulmutteren har når den strammes. Ved bruk av lenger hjulaksel kan jeg bruke tykkere hex, og fremdeles ha nok gjenger til å få på mutter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Søn Feb 12, 2012 12:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Karosseriet er nå ferdig med pålagte dekaler, og ting begynner å se bedre ut. Tenker meg en tur i kjelleren nå for å finne en løsning på problematikken med offset på bakhjula, så får vi se hvordan det blir. Ingen bilder blir offentliggjort enda, vi skal ha visning av innestående års deltakere på cuprace og tamiyarally i butikken på mandag, så bilder blir først lagt ut etterpå.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Ons Feb 29, 2012 11:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk bilen dåpen sin, og det gikk egentlig ganske greit, det ble pallplass. Men jeg er ikke fornøyd med kjøringa, litt nerver var tilstede, men mest rusten kjøring. Regner med at dette vil komme seg fremover. Som forventet så ville bilen fungere greit på teppeunderlag, og med utvekslingen jeg hadde valgt, så hadde den ikke problemer med å holde følge med firehjulstrekkerene. Å ta starten derimot, blir temmelig vanskelig.

Dagen viste meg egentlig at bilen kan regnes med i konkurransen så lenge den ikke kjører på løst underlag. Det er nok da de store problemene vil begynne.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Tor Mar 29, 2012 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk M05RA dåpen sin på løst underlag i konkurranse, og nå er det ikke så langt unna hva jeg kan forvente meg av denne bilen. Jeg har bestemt meg for å bruke minst mulig av skliplatene på undersiden, jeg syntes disse laget flere kanter som vil føre til at bilen henger seg lettere fast, spesielt om jeg må rygge meg ut av en situasjon. Men jeg vil ha dekselet som beskytter motoren, for framhjula spinner mye sand og grus rett på motoren. Noen skvettlapper skal også på plass inni karosseriet. At framhjula kaster stein som treffer inne i karosseriet vil rett og slett bare bremse ned hastigheten på bilen, så da gjelder det å få rettet energien til steinen ned i bakken istedenfor. Har også bestemt meg for å fortsette med futaba servohorn i plast, og heller ha liggende et par i reserve, klare med ferdigmontert styrekule på.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Tor Sep 27, 2012 2:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Snart er vi ferdig med årets Tamiyarally, og da skal denne bilen settes bort en stund. Etter gårsdagens dobbelrunde, så er det iallefall ingen tvil om at det er lite strømbruk i denne bilen. Det var ganske mye kjøring, og i denne bilen bruker jeg en Yeah Racing 4000mah lipopakke, og ved måling etter at dobbelrunden var over så lå batterispenninga på 3.9v pr celle. Dette må sies å være bra, men det er kanskje det eneste som snakker for denne bilen i forhold til firehjulstrekkerne. En annen fordel er svingen fungerer bedre, men det skulle bare mangle med tanke på at det er forhjulstrekk. Når det gjelder fremkommelighet på løst underlag, så duger ikke M05RA i det hele tatt. På asfalt henger den med noenlunde, men den har ikke starten eller akselerasjonen. Etter årets løp tenker jeg at hvis denne bilen skal brukes i en slik konkurranse igjen, så må det være en ren M05RA-klasse om det skal ha noe for seg. Da slipper en å ta spesielle hensyn for at M05RA er med. Vi kan f.eks ikke kjøre snørally så lenge M05RA er med i løpene, og det er jo litt kjipt. Neste års rally blir nok utelukkende 4WD tenker jeg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Ons Nov 14, 2012 11:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er nå bare noen få dager igjen til årets siste runder Tamiyarally, og det betyr at bilen skal få seg en liten "makeover". Diffen skal justeres, støtdemperene skal få oljeskift, og kulelagere skal smøres opp. Veldig godt mulig at jeg spanderer en skikkelig vask på motoren også. Her gjelder det å få bilen til å fungere så godt som mulig på sine siste løp for å beholde eller forbedre posisjonen i racet hittil.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Søn Nov 18, 2012 1:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk tatt meg en økt som planlagt idag, men slapp å gjøre så mye som jeg trodde. Demperoljen foran viste seg å være helt fin, og siden demperene bak virket oppegående, så har jeg kun bytta olje foran. Det er der jeg føler det blir viktigst på denne bilen. Jeg har også kjørt en reamer gjennom bærearmene, så disse går veldig fritt og fint, men det gjorde de i utgangspunktet også. Ikke så mye dritt der, stort sett bare litt rustne aksler. Diffen virker også grei nok til å holde de to siste rundene, så jeg lot den være. Motoren derimot, den sto det litt verre til med, og jeg merker at glidelagerene begynner å bli dårlige. Jeg regner med at motoren ikke vil holde så lenge i den nye rallybilen, så jeg kommer nok til å spandere på en ny etterhvert. Jeg fikk iallefall rengjort motoren littegrann, men det ble bare en enkel rengjøring. Ut med børstene og børstefjørene, rengjøring av børstekanal og kommutator, oljing av glidelager, og til slutt teste at dritten funker. Når årets tamiyarally er over skal motoren rengjøres fullstendig, med skikkelig flushing innvendig.

Futaba S3003, tamiya esc, SR200 mottaker og sølvkanne står klar til montering i denne bilen så fort vi er ferdig med årets rally. Da skal godsakene endelig inn i neste års rallybil, og jeg kan få testa den nye bilen litt. Gleder meg stort til det :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya M05RA
InnleggSkrevet: Man Nov 19, 2012 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er M05RA på vei inn i pensjonist-tilværelsen, og all elektronikk er fjernet. Jeg har også rista ut en haug med steiner, nesten vanskelig å begripe at de små hulrommene i bakenden på denne bilen har plass til så mye småstein. Bilen settes opp med standard elektronikk, og skal gjøres kjøreklar, men blir nok stort sett stående på ei hylle ved siden av premien når den tid kommer. Kan nok faktisk hende at jeg legger litt ekstra jobb i det, og monterer på lysrekka jeg opprinnelig laget til bilen. Jeg har også lyst til å finne noen andre felger og dekk, slik at jeg kan fylle ut de enorme hjulbuene bak. Kanskje jeg setter på noen foamdekk om jeg finner et eller annet som passer.

Faen så deilig det er å være ferdig med konkurransen for i år, denne bilens fremkommelighet har irritert meg godt en del ganger. Kan ikke sette ord på hvor mye jeg gleder meg til å teste den nye rallybilen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC