Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 7:35 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens B2B racing sidecar
InnleggSkrevet: Tir Des 27, 2011 2:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå påbegynt bygging av en bil fra barndommen min. Den jeg hadde opprinnelig ble dessverre kastet uten at jeg var til stede, og savnet har vært stort etter denne bilen. Jeg kom over den for noen år siden, og da kastet jeg meg over den. Noen ville nok ha sagt at dette er helligbrøde, å sprette en NIB-utgave av en Tamiyamodell fra 1979. Dette er bil nummer 17 fra Tamiya, og en nokså sjelden sak. Jeg bestemte meg ganske tidlig for å bygge denne, for jeg vil rett og slett gjenoppleve den. Det finnes ikke så mange trehjulinger rundt omkring, og jeg er ganske sikker på at det er mange som aldri har sett denne saken fra tamiya engang. Når dette er sagt, så blir ikke denne noen herjebil. Den skal brukes, men skal allikevel kjøres meget pent og sikkert. Å utsette bilen for harde kræsj blir ikke aktuelt.

I starten så kommer jeg til å bygge den med medfølgende motor, en Mabuchi 380. Motorfestet er laget for å håndtere 540 også, så jeg vil nok prøve den etterhvert. Jeg kommer til å bruke elektronisk fartsregulator, men også der vil jeg prøve den originale mekaniske etterhvert. Radiosystem kommer til å bli 2.4ghz av naturlige årsaker. Jeg har fått satt sammen hele chassiset så langt, og det er veldig spesielt å bygge denne bilen som voksen. Tipper jeg var rundt 10 år da jeg bygget denne i sin tid :D

Her er et videoklipp av modellen: http://www.youtube.com/watch?v=mPiQlMQoGBk

Bilder kommer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens B2B racing sidecar
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 2:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Gleder meg til bilder! Kunne godt tenke meg å sett denne live også. Definitivit noe for spesielt interesserte :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens B2B racing sidecar
InnleggSkrevet: Lør Mar 02, 2013 7:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette er en tråd som skal plukkes opp igjen nå iallefall. Siden vi har begynt med treff i florahallen, så er det klart at første tur for denne bilen skal skje innendørs. Jeg må få lakkert karosseriet og figurene en eller annen dag, og få denne klar til neste halltreff :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC