Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 1:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens TA05MS touring
InnleggSkrevet: Søn Nov 03, 2013 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter dagens konkurranse så må jeg si meg fornøyd med hvordan bilen fungerer nå. Jeg syntes utvekslingen stemte på en prikk denne gangen, toppfart var helt ok, og akselerasjonen var akkurat passe. Følte jeg fikk bra snert ut av svingene, bilen virket generelt kvikk av seg. Jeg syntes den nye RZ-tuned motoren fra tamiya fungerte utmerket, og at den er meget sprek til å være 23-turn.

Etter å ha montert tannhjulsdiffer, så syntes jeg at jeg fikk mer kontakt med bilen. Jeg har kanskje bomma litt på oljetykkelsen i fremre diff, men stor forbedring var det iallefall. Jeg fikk litt bedre sving enn før, og dette gjorde til at jeg kunne kjøre litt hardere på tekniske partier, noe som jeg har savnet stort. Samtidig gjør muligheten for å kunne bremse diffen med olje til at jeg fikk god bremsefunksjon også. Dette betyr at jeg kunne kjøre hardere inn i svingene, for så å bremse hardt uten at bilen spinner ut. I praksis betyr det at hvis man ligger rett bak en bil i forkant av en sving, så kan man passere hvis konkurrenten må begynne å bremse på et tidligere tidspunkt. Kunne tenkt meg å hatt dobbelledda akslinger foran, da disse kunne gitt enda litt mer sving og mer flyt i drivverk.

En annen endring som skal bli gjort på alle fremtidige biler som blir brukt til konkurranse er å montere aluminium servohorn, eller iallefall et kraftigere plasthorn. Jeg har til nå brukt plastikkutgaven på touringbilen, men denne knakk dessverre i dagens løp. Når slikt skjer så er det fullstendig krise plasseringsmessig, man kommer absolutt ingen vei uten fungerende styring.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med bilen nå, tannhjulsdiffer og en litt mer moderne børstemotor gjorde seg virkelig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC