Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 11:45 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det tok nesten 3 timer med effektiv jobbing og litt korrigering, men nå er dekaljobben ferdig. Føles helt utrolig deilig å nesten være i mål med neste års rallybil. Jeg har nå laget meg litt ekstra fritid i romjula til andre byggeprosjekt :mrgreen:

Jeg tror forøvrig jeg kan si at dette er den største dekaljobben jeg har hatt på en radiostyrt bil. Det var med 3 dekalark, og 2 av dem var store. Det minste dekalarket var kanskje på størrelse av dem som følger med en vanlig bil. Men resultatet er en fargesprakende bil som er lett å se :D


Vedlegg:
foran (800 x 600).jpg
foran (800 x 600).jpg [ 114.21 KiB | Vist 13896 ganger ]
høyre (800 x 600).jpg
høyre (800 x 600).jpg [ 118.97 KiB | Vist 13896 ganger ]
venstre (800 x 600).jpg
venstre (800 x 600).jpg [ 110.2 KiB | Vist 13896 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 9:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Blei bra den..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 9:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er godt fornøyd med resultatet, og spesielt på grunn av kvaliteten på passformen til tamiya. En slik jobb hadde vært et mareritt hvis dekalene var dårlige.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Man Nov 19, 2012 1:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi er nå ferdig med Tamiyarally 2012, og min M05RA er nå ribbet for elektronikk. Følgende blir montert i DF01:

Mottaker - Spektrum SR3100 DSM2 receiver
Styreservo - Futaba S9551 digital touringservo
Fartsregulator - Mtroniks Storm 14 med lipo cutoff og hurtig overgang til revers
Motor - Tamiya dirt-tuned 27T børstemotor

Jeg er litt usikker på batterivalg enda, den bestemmelsen tar jeg når elektronikken er montert. Da kan jeg se litt på vekt og balanse, og se om jeg allerede har egnede batterier. Jeg har en veldig god følelse angående denne bilen, og håper ikke den følelsen endrer seg når ting begynner å komme på plass inni.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Des 05, 2012 9:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er lyskit fra Tamiya kommet på plass i bilen, og dette må sies å fungere bra. 6 LEDs i front og faktisk 8 bak. Bilen skal lyse godt opp, og være lett å se også. Blir nok litt kjøring i mørke, så dette blir viktig. Gleder meg veldig til å teste bilen utendørs for første gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tor Des 06, 2012 8:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk tatt en kort tur utenfor huset idag, og foreløpig så må jeg si at det gjenstår litt for at bilen skal bli slik jeg vil. Lysene funker som gull, og da er det bare å tune inn resten av bilen. Er ikke fornøyd med utveksling eller oppheng enda. Jeg prøvde med et 2500mah lipo, men det er i letteste laget for denne bilen tror jeg. Blir vel å bruke 4000mah på neste test.

Jeg kommer ikke helt unna hvor godt jeg likte DF03RA når jeg brukte den ifjor, hverken M05RA eller DF01 har gitt meg samme følelsen så langt, men jeg er ikke ferdig med DF01 enda, så jeg regner med at den blir litt bedre. Blir veldig spennende å se hva folket får til med XV01.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2012 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmmm.....litt snø på veien nå.....fikk litt lyst til å lade et batteri og teste bilen litt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2012 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå frest litt rundt utenfor her hjemme i 5-10 minutter, og det var mer enn nok til å få et inntrykk av hvordan bilen håndterer vinterføret. Det står iallefall ikke på fremkommeligheten, den takler nok hakket mer enn de vanlige bilene der. Men i forhold til DF03RA så mangler det litt på hastighet og kjøreegenskaper på f.eks glatt vei. Men dette virker lovende ellers. Lysene fungerer som bare pokker, og lyser opp akkurat der de skal. Etter å ha fylt opp bilen innvendig med snø, så ser jeg at behovet for et innerdeksel er til stede. Må se hva som er mulig å få til der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Fre Feb 08, 2013 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg på de siste lysene på bilen, så nå er alle lyktebøttene så fulle som de kan bli. Jeg har også festet lyktebøttene litt ekstra med Tec7, siden disse gjerne løsner litt fort når man dunker litt inn i hverandre i tillegg til at det gjerne regner eller er kaldt. Skal prøve å få tatt noen bilder av bilen utendørs etter at det har blitt mørkt i morgen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Feb 20, 2013 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk ikke til noen bra bilder i mørket, får heller prøve på det når vi begynner å kjøre. Har endret utvekslingen, og alt av lys er ferdig limet og fullt oppsatt. Var nettopp ute å testa litt, og bilen funker fint, men det blir nok veldig uvant å begynne kjøring igjen. Expo og diverse andre småjusteringer kommer nok ikke fullstendig på plass før vi har kjørt et løp eller to tenker jeg. Fant omsider de originale dekkene også, og de har nok sine bruksområder. På asfalt er det iallefall veldig greit å kunne velge disse dekkene, ellers forsvinner knastene på det andre dekksettet mitt veldig fort.

Her er et par bilder tatt for en ukes tid siden:


Vedlegg:
CIMG5704 (800 x 600).jpg
CIMG5704 (800 x 600).jpg [ 101.87 KiB | Vist 13707 ganger ]
CIMG5705 (800 x 600).jpg
CIMG5705 (800 x 600).jpg [ 100.88 KiB | Vist 13707 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Feb 23, 2013 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Foreløpig inntrykk etter første runde Tamiyarally er at jeg liker bilen. Fikk null problemer med stein i drivverk eller styring, og det var det flere andre som slet med, så chassiset virker greit så langt med tanke på stein som kan sette seg fast. Utover dette så synes jeg bilen flyter litt mye, men det er en konsekvens av høyere bil, og spesielt originaldekkene som har høye sidevegger. Det kom seg litt ved bruk av lavprofil alternative dekk. Dette hadde jeg regnet med fra før, så det var ingen overraskelse. Savnet litt topphastighet, så jeg må se litt på friksjon i drivverk, om det er mulig å gjøre noe der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Mar 13, 2013 1:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter dagens løp fikk jeg litt mer å tenke på med denne bilen. Kjøreegenskapene har jeg fått som jeg vil, men fordi jeg har strukket strikken litt for langt og kjørt med dårlige børster for lenge, så har jeg nå muligens skadet commutatoren. Får se hvordan tilstanden er etter en god rens.

På snøunderlag pakket det seg mye sne inn rundt styringen, og etterhvert som det ble kaldere på kvelden så frøs det faktisk til is. Det eneste det betyr er at jeg må pirke vekk snøen innimellom, men når vi nå etterhvert går mot varmere tider, og stenene sitter løsere, så betyr det også mer stein innvendig i bilen, som igjen betyr større sjanse for at stein setter seg fast i styringa. Jeg velger å ikke gjøre noe med dette før det oppstår et eventuelt problem, for det har gått bra så langt. Men jeg bør kanskje ha en plan eller to klar for dette.

Fremkommeligheten er det ingenting å si på, bilen klarer enkelt å kjøre opp metallskliene i barnehagen (med bakkestart), og ulendt terreng går generelt sett fint. Mtroniks Storm 14 har gode bremser og kvikk respons til revers, og den komboen fungerer toppers med DF01. Men topphastigheten mangler. Idag var det sikkert børstene som gjorde alt mye verre, for ved lett jogging så holdt jeg følge med bilen. Jeg savner litt action i akselerasjonen, noe jeg selvfølgelig kan endre med utvekslingen, men det vil igjen gå på bekostning av topphastigheten, og det vil jeg absolutt ikke.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Mar 13, 2013 1:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg fått sett over bilen, og her er det ikke bare hyggelige meldinger. Børstene er grunnen til at jeg fikk stopp igår, og jeg ser nå at jeg kunne ha fortsatt løpet om jeg hadde lagt noe mellom børsten og børstefjæra som en midlertidig løsning. Børsten er lang nok til å ha kunne holdt rundene, men det var ikke nok vandring for fjæra som presser børsten mot commutator. En liten Petter Smart der, så hadde det nok fungert fint. Jeg antok at det var mindre igjen av børsten enn dette, og ville ikke ødelegge commutator.

Men jeg har også oppdaget en knekt opplagring i styringa, og det kan jeg ikke leve med. Første arm etter servoen er opplagret med en skrue, og plasten som den skruen står i er knekt. Det er faktisk godt mulig dette skjedde når jeg kasta rundt på bilen når den begynte å svikte. Det viser bare at når dumskapen rår, så får det følger. Her må jeg til med noen forsterkninger og lage til et eller annet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Apr 30, 2013 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Igår kveld ordnet jeg den knekte styringa, og fant samtidig et par andre graverende problemer med bilen. Fikk fikset det meste idag før vi kjørte 3.runde tamiyarally, men fremdeles har jeg for mye rullemotstand. Bilen går ikke helt så fort som den bør, så det er fremdeles litt å hente. Skal få sett på dette til neste runde tamiyarally, forhåpentligvis vil det vise seg i bedre resultater på papiret.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Mai 01, 2013 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tok meg en rask sjekk over tilstand på bilen idag, og sjekket samtidig batteriene opp mot et annet og nyere batteri jeg har til en annen bil. Det nyere batteriet leverer ikke mer kontinuerlig effekt på papiret, men det var allikevel mer effekt enn de gamle, så alt tyder på at batteriene jeg har brukt har blitt dårlige. Det blir nok et par nye batterier på meg til neste gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC