Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 12:20 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Man Okt 15, 2012 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg påbegynner nå bygging av bil som skal brukes i neste års Tamiyarally. Jeg er nå mildt sagt lei av å sitte fast med M05RA i terrenget, og det er heller ikke mulig å kjøre med FWD i snø. Hvis alle kjører 4WD, så kan vi ha snørally også, og det er jo litt kult :D
Nå skal jeg i første omgang bare få bygget bilen, så kommer elektronikken etterhvert. Det vil si når vi er ferdig med årets tamiyarally, så flytter jeg alt over fra M05RA. Det er en bil som skal pensjoneres med rimelig elektronikk innenbords.

Det eneste jeg er litt bekymret for på denne bilen er hvilke dekk jeg kan få til å passe. Originaldekka fungerer ikke så utrolig godt at det gjør noe, så det hadde vært kjekt med et par alternativer der. Men den problematikken tar jeg etter jeg har bygget bilen. Når det gjelder lys så blir det problemfritt denne gangen. Det følger med lyktebøtter og lysopplegg, så jeg har ingen bekymringer der. Denne gangen begynner vi sikkert kjøringa allerede i januar, så det er nok ikke dumt å ha lysene klare på bilen fra starten på sesongen :D


Vedlegg:
DF01 racing lancer.jpg
DF01 racing lancer.jpg [ 37.81 KiB | Vist 19911 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 16, 2012 10:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tok en liten økt på denne ikveld, og satt sammen bilen til rullende chassis uten elektronikk. Ser noen farepunkter som jeg vil jobbe litt med, det gjelder stort sett oppheng og dempere. Tar det når jeg får inn elektronikken, ingen vits i å gjøre noe med det før den rette kjørevekten er på plass.

Utover dette er jeg positivt overrasket over dekkene, det var ikke den typen jeg trodde, så disse virker myke og fine. Men mønsteret er noe begrenset, så jeg skal teste med noen supersize dekk fra HPI, og se om de kan brukes der det eventuelt måtte passe seg med litt grovere terrengdekk.

Her er noen bilder, men ingen fra innsiden av girkassen og lignende. Må jo ha noen hemmeligheter, er jo konkurranse dette her :mrgreen:


Vedlegg:
bakre girkasse.jpg
bakre girkasse.jpg [ 85.02 KiB | Vist 19905 ganger ]
bakre oppheng.jpg
bakre oppheng.jpg [ 103.96 KiB | Vist 19905 ganger ]
fremre oppheng.jpg
fremre oppheng.jpg [ 97.97 KiB | Vist 19905 ganger ]
DF01 rullende chassis.jpg
DF01 rullende chassis.jpg [ 131.51 KiB | Vist 19905 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Okt 17, 2012 6:31 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
ska ikkje stå fast til neste år du skjønna eg..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Ons Okt 17, 2012 12:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det kan du si. Nok er nok :D
Jeg får inn XV01 om noen få uker, og kunne tenkt meg å brukt denne også, men det får blir til Tamiyarally 2014. Jeg hadde liksom hjernen litt låst på DF01 nå, så den må prøves. Den har sine fordeler, men også sine ulemper. Asfaltløp blir nok ikke det beste for denne tenker jeg, iallefall hvis vi snakker om litt svinger. Men det vil komme mye an på hvor lavt jeg får tyngdepunktet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2012 9:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kult! Dette er vel stort sett et TA-01/02 (eller faktisk manta ray) chassis? :)
Må bare si, og har sikkert sagt det før, den rallyklassen virker veldig kjekk :-) Liker bil/chassisvalget ditt!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tor Okt 18, 2012 9:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kan du sikkert ha rett i, jeg er ikke så kjent med de chassistypene egentlig. Denne DF01'n er den første jeg har bygget tror jeg? Lurer på om F-150 er noe lignende, men husker ikke helt. Rallygreiene er veldig moro ja, selv om dette året med M05RA opp mot godbilene har satt tålmodigheten på prøve :mrgreen:
Men med 4WD er det iallefall veldig morsomt, og jeg gleder meg iallefall veldig til vi begynner på det nye året :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 2:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
F-150 har vel et TA-01 eller TA-02 chassis mener jeg :) Likt det du bygget nå mener jeg bare med rød plast på gearboxene. Finnes en kortere og breiere versjon TA-02SW med grå gearboxer. TA01 tror jeg bare er lengre enn TA02, begge kan bygges i to lengder ved å snu bakre bærearmer.

Bare litt mimring fra tiden jeg var Tamiya hekta :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 5:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
F-150'n hadde en blanding av TA01 og TA02 chassis, tror de blir omtalt som TA01/02. Men det var vel en del biler med dette chassiset hvis jeg ikke husker feil. Dette var en epoke jeg ikke var så begeistra for, jeg likte ikke når de begynte med de røde girkassene. Syntes det gjorde til at bilene så litt kjipere ut, så jeg fokuserte da mer på epoken før :D

Når jeg mimrer, så er det stort sett fra tiden med Grasshopper, Frog, Boomerang, Hotshot, Lunch Box og så videre, men idag er alt interessant :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 6:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, det kan jeg i grunn forstå. Hadde kanskje reagert mer på om det kom med slike farger i dag.
Men i år 2000 husker jeg en BMW E36 som såg råkul ut med det chassiet i Tamiyakatalogen :mrgreen:

Ikke minst så har du jo TA03R-S TRF som ser ut som et pyntet juletre med aludeler i alle tenkelige farger! :mrgreen:

Har jo alltid vært mest skala og onroad jeg da, men liker nesten alt av Tamiya i dag :) Har egentlig hatt lyst på en Wild-One en god stund. Nå er det jo komt re-release, men det var det med plassen da :roll: Lunch box er bare helt fantastisk, uten tvil en av de morsommeste bilene jeg har hatt! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 7:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lunch Box er den jeg brukte mest i min barndom, og den bilen som kanskje betyr mest for meg. Jeg har også den originale Wild One, og det er en tøff sak. Satser på å få tatt en vintagedag på sørstrand snart, slik at vi kan kjøre disse bilene i deres rette element :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 3:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått sjekket passformen til supersize dekkene fra HPI, og disse passer utmerket. De har samme diameter som de originale dekkene, men er litt bredere. Samtidig bygger felgene innover, så bilen beholder omtrent samme totale bredde. Da er jeg egentlig i mål med dekkalternativer. Jeg vil bruke de originale dekkene på asfalt og fast grus, og dekkene fra HPI vil jeg bruke på løsere underlag. Mest sannsynlig vil de gjøre en bedre jobb på snø også, men det må testes når den tid kommer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 4:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stjelt fra pajeroen? ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 4:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Stjelt fra pajeroen? ;)


Nope, hadde tenkt å teste med dem, men jeg hadde liggende et nytt sett med dekk og svarte felger. Men ellers er det samme type som de jeg monterte på Pajeroen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 1:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har fått gjort litt på denne ikveld. Har moddet demperene littegrann, så nå begynner det å ligne noe. Ser ikke mer på problematikken der før jeg har fått i elektronikken og den rette kjørevekta. Det er det rette tidspunktet å se på balansen i bilen.

Begynte også på karosseriet ikveld, så ting går fremover. Alt er så mye greiere når jeg kan lakkere mens jeg er på jobb :mrgreen:
Satser på å få lakkert det ferdig imorgen.


Vedlegg:
maskering (800 x 600).jpg
maskering (800 x 600).jpg [ 101.7 KiB | Vist 19791 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens DF01 mitsubishi racing lancer
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 5:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå tror jeg at jeg skal ha et par dagers pause fra lakkering av karosseri, det begynner å kjennes godt i knollen. Karosseriet er nå ferdig lakkert og utklipt. Jeg har også testa passformen med de alternative dekkene mine, og de passer helt supert. Jeg har all tro på at dette blir bra greier. Skal se om jeg får påbegynt dekaljobben ikveld.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC