Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:48 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Fre Apr 27, 2012 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg omsider anskaffet meg en bil som jeg har villet ha i et års tid, så nærme kit som jeg kan komme med traxxas. Dette er Platinum-utgaven som kommer med all elektronikk utenom Fjernkontroll/mottaker, batteri og lader. Utover dette har den flere inkluderte options som blåanodiserte aludeler i oppheng, medfølgende midtdiff, bigbore aludempere m.mer. Kort sagt en short course truck laget for racing. Karosseriet er også ulakkert på denne, gjerne ikke noen fordel, da de forskjellige karosseriene til Slash er ganske så tøffe, men da kan jeg iallefall lage til noe annerledes.

Nå skal jeg lodde om fartsregulator til deans, og satser på å teste bilen litt imorgen. Gleder meg veldig til det ja.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Fre Apr 27, 2012 11:49 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Kjekk lekebil, eneste negative jeg har klart med den er å brenne to av orginale regulatorene men sikkert bare uheldig.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Såpass ja. Hvilken utveksling brukte du? Den som gir høyest hastighet regner jeg med? :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 9:15 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Bare orginal giring, men på 3S og noen ganger med 3S og training (50%) setting (som i teorien ikke er noe snill for ESC). Men tror jeg ville montert vifte på den og motoren, blir god og varm på 3S i hvertfall

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 1:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Akkurat ja, blir mye varme som regulator sliter med å fjerne. 3S og trainer høres jo litt rart ut også da, hva med å heller kjøre på 2S :wink:
Jeg har fresa litt rundt på 3S utenfor her hjemme nå, og syntes ikke regulator var nevneverdig varm. Bilen går iallefall godt, og kjøreegenskapene er ingenting å si på heller. Rett og slett en veldig underholdende bil :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 1:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Fausken har rett. Regulatoren blir svinvarm og kutter ofte ut om sommeren. Nå kjører jeg med beskyttelses deksel på min og det hjelper ikke akkurat mot varmen. Har satt på vifte for å kompansere.

Plast(!!!) akslingene som følger med stock (vet ikke hva VXL har) er møkk. Kanskje jeg kjører for hardt, men de blir jaggu fort utslitt. Jeg har derfor heavy duty jernakslinger på min, anbefales. Disse må ikke forveksles med de tannpirker-tynne alu.akslingene som er å få kjøpt.

Borsett fra dette er det en super bil, vell verdt penga. Nå mangler du bare en shourt course bane. Hadde vert awesome.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 1:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal følge godt med på tempen, men tror kanskje at dere bruker denne bilen litt annerledes enn hva jeg gjør. Når jeg kjører 3S, så tenker jeg bare på å kjøre strekker på hardt underlag. Til vanlig herjing vil jeg nok bruke 2S tror jeg. Kjører dere konstant 3S?

Regner med at dere har prøvd å redusere motorpinion når dere sliter ekstra mye med varmen? Og ventilere karosseriet? Dere må huske på at når Slash kjører, så løfter fronten seg så mye at god luftstrøm blir problematisk. Bilen setter seg jo skikkelig på ræva, og det vil si at en gjerne må ventilere litt annerledes enn hva man skulle tro.

Det er plastaksler på denne også, men jeg tror nok jeg kommer til å bruke dem (iallefall foreløpig mening), jeg foretrekker at de ryker og blir slitt fremfor noe annet. Det blir liksom fryktelig enkelt å holde bilen frisk da :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 1:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Vi bruker vel bilene til bashing og gir faen. Bare 3S her i gården. Mest morro.

Du blir lei av å måtte bytte plast akslene to ganger pr. tur.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 2:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Såpass ja. Det blir jo gjerne litt i overkant. De overlevde iallefall første pakka hos meg, på 3S 5000mah. Får følge litt med. Er det originale Traxxas HD stålakslinger du oppgraderte til, eller noe aftermarket greier?
Har dere forøvrig testet ut noe av det jeg spurte om med tanke på varmeproblem?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 5:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Mener jeg har prøvd å gå ned på pinion. Tror kanskje jeg kjører med mindre pinion nå siden regulatoren ikke slår ut sånn som før. Husker ikke. Har ikke brukt kjerra på et år. Har forøverig aldri ødelagt regulatoren.


Er ikke Traxxas HD også plast? legger med bilde av de jeg har.


Vedlegg:
MIP Heavy Duty CVD Kit Slash.jpg
MIP Heavy Duty CVD Kit Slash.jpg [ 30.83 KiB | Vist 20163 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 9:49 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
kor dokke klara det? har køyrt både rustler og slash i fleire år mest på 3s,har endå ikkje tatt en aksel..

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 10:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Slash 4x4 har jo fire sett akslinger. Rustler er 2WD og slash orginal 2WD, men du har 4WD?

Hvordan klarer jeg å ødelegge akslingene: Long runs, water runs, bremse, drifte, bashe i sandhauger og hoppe fra 5m høyder. Kjøre bilen hardt med andre ord. Blir sånn når det ikke er noen shourt course bane tilgjengelig :? Gir på og kjører for å ha det morro så må utstyret holde følge :twisted:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 10:47 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Måtte bytte til de samme som
Vegard etterkvert eg også. De plastgreiene klarte ikkje rett og slett ikkje mykje bashing. Lander man feks litt skeivt, ryker de som tannpirkere etter min erfaring iaf.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Lør Apr 28, 2012 11:24 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Akkurat ja, blir mye varme som regulator sliter med å fjerne. 3S og trainer høres jo litt rart ut også da, hva med å heller kjøre på 2S :wink:
Jeg har fresa litt rundt på 3S utenfor her hjemme nå, og syntes ikke regulator var nevneverdig varm. Bilen går iallefall godt, og kjøreegenskapene er ingenting å si på heller. Rett og slett en veldig underholdende bil :D


3S + trainer var pga at det var en 3S pakke jeg fant i farta og datteren min som skulle kjøre sammen med meg :) (jeg med Savagen min). Forøvrig synes hun det var en super bil å leke i sandtak med så det blir nok flere turer til sommeren :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Slash 4x4 VXL
InnleggSkrevet: Søn Apr 29, 2012 7:39 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
2wd eg har...men køyre den på 3s med en 4pola 3900kv motor...:) og 150a esc...men klart,om en hoppa å landa med gass,men då ryke vel dei fleste ettekvart..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC