Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 10:41 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Blackjack 55
InnleggSkrevet: Tir Jun 26, 2007 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her MÅ håvard avlegge rapport på testrunden i storevannet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jun 26, 2007 11:49 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Gleder meg til denne rapporten ja:)

Var morsomt iallefall, synes iallefall vi andre....... :roll:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 9:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hva skjer her? Enda en ny båt? :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Hi on Life
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 12:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Haha.. Eg e så sinnsjukt happy :D

Har som dei fleste her har skjønt kjøpt meg ny båt. En ProBoat BlackJack 55 Zenoah Catamaran (26cc).

Et beist av en rc båt som kan gjøre opptil 30knop (ca 55km/t)..
Tirsdag 26. juni var alt klart for jomfruturen. Jungeltelegrafen hadde gjort sitt, så vi var samla ein gjeng og stemninga var på topp.

Bensin var blanda i riktige forhold. Vanndybde og vanntemperatur var sjekka, og båten vart lagt på vatnet (bare for å sjekke kordan den låg i vatnet :P )

Tanken vart fylt og alt låg til rette for å sette i gang. Vi drog og drog i snora, men av ein eller anna grunn skjedde det liksom ingenting. Det var då karane med erfaring kom inn i bildet og nevnte ordet "choke" :)
Etter litt om og men og fram og tilbake fikk vi start, og for en lyd. Dei av dokke som har FG-bil er nok vande med den, men du og du så rått det va :D

Båten blei lagt på vatnet, gassen trykt sakte inn, og så bar det av gårde i nokke moderat tempo. (Var litt usikker på kor mykje eg kunne gasse. Better to be safe than sorry :P ) Men etterkvart som adrenalinet steig og eg blei modigare blei farten også deretter, nokke eg trur dei andre som var der blei litt fornøyd med og.. Lyden av båten på vatnet når eg gassa på må eg sei eg likte svært godt.. Båten låg fint i vatnet og tok krusingane fint. Nokke av det som imponerte mest var svingen. Kun eit lite utslag på kontrollen, og båten la om. Ei heilt ny erfaring då eg er vant med den andre båten min som har en svingradius på ei mil :o

Men etter ca 5min kjøring skjedde nokomerkelig. båten mista omtrent all framdrift. det virka på ein måte som at clutchen ikkje tok skikkelig.
Fikk etterkvart båten inn igjen og alt såg bra ut heldigvis. Men er dette noko som er vanlig i begynnelsen? At clutchen må "køyratst" inn. Nokon der ute som har peiling på slikt?

Må også få med at vi fikk sjekka at failsafen virka som den skulle :P I det vi køyrde avgårde igjen andre gangen vi starta den gjekk plutselig motoren i nøytral, og det var ingen utslag på roret. Grunnen var for lav spenning på mottaker-batteriet. Heldigvis var det litt vind akkurat då, så båten dreiv sakte, men sikkert inn igjen til land.

Men alt i alt må eg sei meg meget fornøyd med kvelden.. Lyden, kjøreegenskapene og den massive båten gjorde at dette virkelig gav meirsmak. Så det blir nok ein del kjøring i stunda framover så sant eg finn ut av dette med clutchen :wink:

Bilder vil etterkvart bli lagt ut på webshotssida mi :wink:
Skal også få filma litt som vimsepetter evt kan legge ut på sida :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 12:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jepp! Nå fekk eg virkelig lyst å starte opp den gamle båten min! Har ikke hatt start på K&B'n på mange år!! Eneste bakdelen er at når jeg starter den, så slenger alle som er i by'n, seg i bakken og tror at dommedag er kommet :!:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 1:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Skikkelig bra båt det der gitt. var å kikka på når han kjørte båten, fikk steikje lyst på ein sjølv så lurer på om eg ikke må begynne å spare opp til ein, også flytte tilbake til florø å kjøpe den og kjøre sammen med Håvard.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 1:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Trur nok ikkje det blir så mykje kjøring med dinna båten på storevatnet. Skal innover til naustdalstunnellen og kjøre litt der i dag og se korleis det går.. Ser for meg at det i hovedsak vil være der inne eg kjem til å bruke den store, så kan eg heller herje litt med nitrobåten på storevatnet :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 1:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Håvard skrev:
Trur nok ikkje det blir så mykje kjøring med dinna båten på storevatnet.


Er vel bare å kjøre når far din klipper plenen det? Ingen som høyre noke då :D Eller er det du som står for plenklippinga også?

Må uansett få gratulere med enda en ny båt, skulle hatt meg en tur nedom å sett på sakene en gang jeg er i Florø i sommer :)

Hva var adressa til bildene?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 2:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Såg video av denne båten på Rcuniverse.com. Den er helt rå! Ligger som klistret i svingene. Dette er noe helt annet enn V-bunnsbåten som jeg har :!: Svingradiusen er temmelig liten i forhold til det jeg har sett tidligere. Tipper cat. er veien å gå!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 6:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Det har eg faktisk ikkje tenkt på.. Takk for tipset :P
Problemet e bare at vi har fått ny traktor, og den bråka ikkje så masse som den andre.. Til glede for dokke på andre sida av hekken sikkert :P

Er komt veldig mykje bra på butikken.. glad for at stressballen starta den butikkn, sjølv om det svir litt i pengeboka :?

adressa eg legge ut bilde på er: http://community.webshots.com/user/FloraRC 8)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 6:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Cat. er virkelig veien å gå.. Blei mektig imponert over kor bra den svinga i forhold til v-bunnen eg har.. Den flaug liksom bare over vatnet :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2007 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Håvard skrev:
Det har eg faktisk ikkje tenkt på.. Takk for tipset :P
Problemet e bare at vi har fått ny traktor, og den bråka ikkje så masse som den andre.. Til glede for dokke på andre sida av hekken sikkert :P


Egentlig er det jo litt digg å sitte å tenke på at jeg slipper å klippe den giga-plenen :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2007 1:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Trur nok ikkje det blir så mykje kjøring med dinna båten på storevatnet.:P


Er nok ikke så dumt nei, for jeg tror ikke du hadde fått kjørt så lenge. Kan opplyse deg om at madammen satt her hjemme og lurte på hva det var som bråkte. Hun tenkte at det kanskje var noen som drev å kjørte rc-bil i nærheten av huset :lol:

Men det var altså en viss Catamaran på storevannet.....

Og hvis hun hørte det godt hjem, så kan vi jo være sikre på at naboene ved storevannet hører det enda bedre. Jeg kan også opplyse om at det finnes en annen bensinbåt med 23cc som ikke er helt klar enda, men som kjører med omtrent fri eksos :shock:

Lurer litt på hvordan den høres ut.....

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2007 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då nærma nok en dag seg slutten, og eg har kjørt enda meir båt :P

Etter å skrudd litt på motoren og fått stramma clutchen skikkelig var det ut på storevatnet for å prøve.. Og gjett om det funka :D

Båten drog avgårde så det holdt.. Tomgangen var sjølvsagt stilt litt for lavt så motoren slukna så og sei med en gang den blei satt på tomgang. Så då var det bare å finne fram gummibåten igjen :roll:
Men etter å skubba båten til land igjen og skrudd tomgangen opp var alt bare fryd. Tok med meg kontrollen i gummibåten og la meg midt utpå vatnet, mens mannskapet på land satt i gang båten :wink:

Låg vel utpå i ca 25min.. Ganske kult å se en såpass svær båt suse forbi bare eit par meter foran meg :P
Fikk også filma heile seansen, så dersom vimsepetter vil ha litt materiale er det bare å sei ifra 8)

Har dessuten fått tilbakemelding om at båten blei hørt på Nygård (på toppen over Havhesten). Så den laga tydeligvis en del lyd :P

Bilder er også lagt ut på http://community.webshots.com/user/FloraRC

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2007 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hehe, ja den durer godt fra seg den båten der. venter i spenning på video opptaket. håper det er ein lang film så eg har noe å se på i helga hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC