Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 8:33 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Mai 15, 2011 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, det kan jo være litt problematisk ja. Tenkte kanskje at du og Yalla kjørte sammen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Mai 15, 2011 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Han sniker seg ut før klokka 6 om morgnen og tyv-trener. Benytter muligheten når andre er opptatt med kjerring, hus hage og unger... Jeg anser dette som rent juks!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Mai 16, 2011 12:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Noen er wannabees og andre er skikkelig hardcore, sånn er det bare 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 5:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
jaaaa... det var en skikkelig hardcore oppvisning du hadde i går i alle fall :lol: :lol: :lol: 8) jeg fekk se hva balja var god for!!! i alle fall 8-10 knop! Det kan jeg skrive under på :shock:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 6:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
jaaaa... det var en skikkelig hardcore oppvisning du hadde i går i alle fall :lol: :lol: :lol: 8) jeg fekk se hva balja var god for!!! i alle fall 8-10 knop! Det kan jeg skrive under på :shock:


hva skjedde nå da? Gikk alt galt når dere hadde med speedgun eller?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det ble en tur i hyrten og styrten kvelden 16 mai og som vanlig når Yalla er der med sin dårlige aura går alt til hel.ete :? Jeg kom ca 10 meter av gårde så røyk akslingen rett av og Yalla fikk run-away så det holdt :lol: Balja hans ruslet avgårde på halv gass helt snorbeint fra rett nedenfor heliplassen ved sykehuset nesten til andre enden av vannet :lol: :lol:

Jeg hadde ny aksling hjemme og det blir nytt forsøk i morra, jeg har også lånt Yalla en skikkelig 2.4 radio så også han får kjøre igjen i morra kveld 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Mai 17, 2011 9:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, helt utrolig.... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jun 12, 2011 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg og Yalla var på ST. vannet i dag i knallforhold. Han gikk rakrygget ned med den vrangforestilling at han ville vinne kappløpet siden han har dobbelt så stor motor som jeg, i tillegg til mindre og lettere båt :lol: :lol:
Vel... det ble raskt klart at jeg kjørte fletta av han, og for å gjøre en lang og for han frustrerende historie kort, så hadde han en bestepassering på 72 km/t og jeg fikk 83 km/t på radaren muuahahahahahahahaahahhaa :mrgreen:

Dette var selvsagt meget hardt for han å akseptere og det var faktisk litt vondt å se på hvordan han sleit og kjempet med seg selv og båten i desperasjon for å få mer fart, jeg syntes oppriktig synd på han i dag. Gang på gang skrudde han seg bort på nåla og skyldte på at det var for store bølger :lol: Jeg kom ut av tellingen etterhvert på hvor mange ganger han gikk rundt utpå der mens jeg brennte i vei på full gass uten å merke at det var bølger i det hele tatt 8) Jeg ga han selvsagt all støtte og hjelp jeg kunne, jeg sa ``Børre det er kun i motbakke det går oppover`` og ``når man er fullstendig knekt og er på bunnen kan det bare gå bedre`` `` ikke gi deg Børre, kjemp videre`` Ja, jeg sågar lånte han en propell siden han hadde flauset seg ut med altfor stor propell som ga meget dårlige kjøreegenskaper som førte til mye``buken opp``

Jeg er meget fornøyd med å øke fra tidligere 75 km/t til hele 83 km/t i en jafs. Nå skal det testes litt propeller siden jeg kun har kjørt på en og samme til nå, og en reinspikka racingpipe som ikke tar hensyn til støy skal testes. Den skal kun testes noen få turer og ikke brukes til vanlig. Jeg har faktisk tro på at jeg kan klare 90 km/t etterhvert som jeg får tunet inn båten mer 8)

Jeg tror at Yalla med litt mer hjelp kan klare noe mer fart, men jeg må nok lære han litt om hydrodynamikk og oppsett av en båt, for hans gikk ikke bra i vannet og lå tungt nedpå og sugde seg fast. Jeg er ikke en som sparker en som ligger nede men heller rekker ut en hånd og hjelper, så noe mer fart tror jeg han kommer opp i etterhvert som jeg får lært han litt mer om dette komplekse temaet :D


Oppskriften akkurat nå er: Sirio Race .27 buggymotor, STS 0403 topdrag anlegg, Octura M445, 60% Rapicon og en hel del mods på båten

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Søn Jun 12, 2011 11:20 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jun 12, 2011 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
H*lvete til mas det var her da... jeg skjønner at det er berusende for enkelte å slå egne rekorder. Jeg får vel begynne å finne et effektanlegg til båten, ikke den pipa som er bereknet på lave turtall... så blir det nok andre boller :lol: Så får jeg heller gi full gass neste gang 8)

Hmmm du nevnte ikke noe om sjøflyet ditt som jeg var å henta blant vannliljene... lukta litt suksess det prosjektet der :lol: Visste ikke at LiPo skulle bade i vann jeg da :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jun 12, 2011 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sjøfly, hvilket sjøfly?? Neeei.... det har jeg ikke sett :lol:

Det som var spesiellt artig i dag var da de to småguttene lurte på om ikke du skulle gi mer gass snart, og du hadde flat fjøl allerede, hohohohohohohohoooo :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 12:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Var en kjapp tur på ST. vannet i går kveld for å teste båten igjen nå som jeg har fått tunet den bra inn. Etter noe finjustering er på nåla kom den noe voldsomt på rettstrekkene. Jeg trodde før at motoren min var skikkelig på pipa og ikke hadde mer i seg (83 km/t), men i går oppdaget jeg nytt potensiale, det gikk unna noe inni hampen og jeg var faktisk litt usikker på om motoren kom til å eksplodere :lol: Selv om vannet var omtrent aldeles flatt så tok båten av pga farten og fløy langt før den krasjlandet med et smell. Resultatet var splittet skrog og fullstendig drukning av alt innvendig utstyr. Jeg berget den på land og drog smilende hjem i visshet om at dette gikk en del fortere enn de tidligere målte 83 km/t :mrgreen: Dette skjedde så langt utpå vannet at det ikke var mulig å måle det og ikke filmet sidemannen heller :cry: Skadene er nå reparert og båten er igjen klar, nå er det om å gjøre å få måling på galskapen og se om jeg klarer målet mitt på 90 km/t, virker som det er innen rekkevidde 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette hørtes veldig spennende ut, men det hjelper ikke å si at du er sikker på at det gikk en del fortere enn 83 km/t, her er det kun fartsmåling som gjelder :wink:
Jeg holder på med et lignende mål innen bil, og hvis jeg ikke har med speedgun så forsvinner vel litt av poenget, selv om en bare skal justere litt? Du må få med deg en eller annen som kan få tatt hastigheten, her blir nysgjerrigheten rett og slett for stor... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
det hjelper ikke å si at du er sikker på at det gikk en del fortere enn 83 km/t, her er det kun fartsmåling som gjelder


Vector var sikkert høy på kaffi og coca cola så han følte alt gikk mye fortere :mrgreen: At han "kom på pipa" kan jo være så mangt, bla annet at pakninga på eksosen som røyk og laget et volsomt leven.... at båten tar av pga høy fart tviler jeg litt på.. det hele minner litt om en god fiske-historie :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 10:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
at båten tar av pga høy fart tviler jeg litt på.. det hele minner litt om en god fiske-historie :lol: :lol:


Har vitner vet du :wink:

Det hele er lett å repetere, så målinger kommer bare Yalla tør å stille 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Det hele er lett å repetere


Er jo ikke så lett å repetere om båten deles i to og synker :lol:
Og du kan jo også gå glipp av din beste måling på denne måten, så den bør vel måles etter hver eneste justering? Blir liksom ikke helt troverdig uten :wink:

Blir jo nesten som med propdata, slik som dere måler turtall etter justering for å se hva som skjer. "Igår målte jeg turtallet til 14700, men idag tipper jeg at jeg havna på 14800" :mrgreen:

Det er litt moro å følge med på veien mot et mål, så bare derfor jeg etterlyser fartsmålinger :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC