Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Tuning av ny Thunder Cat 31
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=42&t=1701
Side 13 av 15

Forfatter:  yallaair [ Tor Des 10, 2009 8:57 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Pokker, "Der Übermotor" står nå i heli'n. Jeg sitter å lurer på om jeg skal bytte tilbake motor'n i båten, kjøpe ny helimotor eller ny heli .90 +.90 motor..... Jeg tenker litt her... Alternativet er å bare kjøpe en billig motor til båten, bare den fliser din så er jeg fornøyd :mrgreen:

Forfatter:  vector 250 [ Tor Des 10, 2009 9:47 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Ja, jeg har jo som sagt en splett ny av disse ybermotorene liggende som du kan få overta dersom du vil teste ut dette konseptet mer, eller blir det kanskje den .21 motoren? Det hadde vært fint for da pulveriserer jeg deg 8)
Hvis du går for STS .30 så kan du låne svinghjul av meg så finner vi ut om det kan være det ultimate. Jeg må jobbe litt mer med det opplegget jeg har nå før jeg forsøker meg med noe annet

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 11, 2009 12:00 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Novarossi har jo marineutgave av 528. Den er sikkert ikke slakk den heller... har hørt rykte om at den svarer bra på en viss type "mods" også :mrgreen:

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 11, 2009 12:07 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Novarossi .28 er det sprekeste som finnes av motor i den klassen, forutsatt at det er 8 port utgaven og ikke 3 port utgaven du ender opp med i marineversjonen. Den koster vel en del mer enn alternativene også vil jeg tro.

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 11, 2009 12:11 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Dette er fra innmaten til 528MS2 Marine. Ren "porno"

Bilde

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 11, 2009 12:12 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Visst det er 8-port?? Er du ikke oppdatert eller??? Hallo???

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 11, 2009 12:14 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Njaa... det ser ganske likt ut som på STS .30, bare at på den er det også kuttet et stort "vindu" også i nedkant av foringen, men for all del jeg vet at denne har mer power. Løp og kjøp, hadde vært kult å finne ut litt om denne også :wink:

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 11, 2009 12:17 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Jeg ser mye forbedringspotensiale her, hvis du kjøper den så ta den med ned i mitt verksted så skal jeg ordne litt på portene for deg slik at den puster lettere :wink: :mrgreen:

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 11, 2009 12:23 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Den er litt dyr... koster faktisk sinnsykt mye mer enn movarossi .90 Heli med spesialpotte. Tror jeg kommer til å fly litt heli med "supermotor'n", før jeg putter den tilbake i båten. Jeg har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre med heli-prosjektet.

Forfatter:  vector 250 [ Søn Jan 16, 2011 12:43 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Jaja, da har jeg igjen tatt frem TC 31 og kommet igang med mer modifikasjoner slik at den skal være klar til Storevannet igjen innbyr til litt fart og spenning. Har ribbet ut alt i båten og har fått i hus en STS .28 marine som skal testes ut http://www.stsrc.com.tw/product-40.aspx. Jeg aner ikke hva resultatet vil bli, men håper at den vil gi mer fart enn den originale dynamite .32`n. STS`n er en illsint marinisert bilmotor som har blitt målt til 1.58 hk i dyno og Dynamiten er oppgitt til 1.18 hk, men hva min Dynamite yter etter all moddingen må fuglene vite :?: Dette er bare et eksperiment, og dersom farten ikke blir som jeg håper på med STS`n så vil jeg ha et ferdig oppsett som er tilpasset en hvilken som helst bilmotor og kan dermed enkelt og greit hive inn en råere bilmotor. Der er det mye snacks å velge i: LRP 28 og 30, Picco 28 og OS 28 er alle gode kandidater.

Venter på en spesiell motorkobling som må til for å få koplet motoren til drivlinjen samt en annen forgasser, så er det meste klart.

Forfatter:  yallaair [ Søn Jan 16, 2011 10:56 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Dersom du tror denne oppgraderingen vil bite på Vegas'n min må du tro om igjen. Jeg har funnet alle delene jeg trenger for å montere inn ASP .46. 8)

Forfatter:  vector 250 [ Tir Jan 18, 2011 12:06 am ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

:lol: :lol: :lol: så du trenger ikke koplingen min likevel da? Ja en dritbillig flymotor som er kapabel for oppimot 12-13 000 rpm blir nok godsaker det ja :lol: :lol: :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Ons Jan 26, 2011 8:53 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

yallaair skrev:
Dersom du tror denne oppgraderingen vil bite på Vegas'n min må du tro om igjen. Jeg har funnet alle delene jeg trenger for å montere inn ASP .46. 8)


Hva da? Røykrør, fyrkjele, kullbinge, H-bjelker og redningsflåte? :lol:

Forfatter:  yallaair [ Tor Jan 27, 2011 9:22 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Reknestykket er enkelt. Som du selv sier, matematikk lyver ikke:

Stort Slagvolum=høy effekt=høy fart.

Sånn er det bare. Du har gått ned på slagvolum. Hva det blir kan du jo rekne ut selv :lol: :lol: :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Lør Jan 29, 2011 11:20 pm ]
Innleggets emne:  Re: Tuning av ny Thunder Cat 31

Hæh?? Så en SAAB diesel er tingen for å få fart altså :wink: Stort volum er ikke alltid det samme som stor effekt og fart :lol:

Men det blir artig til våren og se hvordan begge våre motorer funker. Ferrari vs SAAB diesel 8)

Side 13 av 15 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/