Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 1:10 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Din sleiping, du har jaggu meg skaffet deg nytt navn på RCU, det er vel greit å kalle deg kingofspeed fra nå av :wink: Denne duden signet inn i August og har til nå 12 stk innlegg. Disse er kun fordelt på TC 31 tråden og Miss Vegas tråden, samt noe babbel om en tunet Hyper 50 og en ASP 91, tilfeldig sammentreff at YALLAAIR har akkurat dette?? Neppe :wink:

Skitne triks ute og går her må jeg si :lol:

Dette bekrefter at det er Miss Vegas du har bestillt :lol: Her faller bitene på plass en etter en :lol: :lol: Eneste som får meg til å stusse litt er at denne "kingofspeed" ikke har så rikelig med skrivefeil som "Yallaair" vanligvis har :lol: :lol: 8)

Så du spekulerer i OS .21 og .46 eller Dynamite .32 eller din tunede Hyper 50 i denne balja :mrgreen:


La meg gi deg et mer passende navn "KINGOFBULLSHIT" :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Et lite klipp av ett av innleggene til denne nye og mystiske kingofspeed:

Hi,
I just ordered the Miss Vegas VI. I was hoping that is was on stock in my LHS, but was sold out. Luckily, they had it in the central store and they will send her to me . I read that TwistedLiquid has managed 52,7 mph. Anybody else managed this with the .18 engine? This is pretty fast!

I will dismantle the engine, give it a flowport job, optimize compression ratio, knife the conrod and make a turbocut in the cranckshaft. Then bring her to the pond along with my speedgun and see how fast this baby is with the .18 engine. If this will not bring her above 53 mph, I put in my tuned, high-reving O.S .50 hyper



Her stinker det Yalla laaaang vei :lol:

53 miles med .18 motor :?: Dream on 8)

Dessuten har du ikke speedgun og jeg låner ikke bort min, muuaaahahahahahahaaaaaa :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det beste er no du kommenterer et av innlegga mine:
quote:
ORIGINAL: KingofSpeed
I'm using a HD starter and a 4s 2500mah LiPo for my starter. This cranks my .91 ASP like a breeze. I've found that the LiPo's give better start burst than the heavy motorcycle batteries. If it's cold outside (below 40F), I usually bring a propane burner to heat the engine before start. This loosens up the engine, reduce piston wear and give easier start.



ORIGINAL: asmund:
BINGO!! This guy have got it PREHEAT the engine before it`s first start, it will take away the tight pinch and be really good for your new engine and give alot easier and more gentle start. Also lipo`s are faaaar better than those old fashion heavy lead or acid batteries. I use a 3 cell 2200 mah on my Sullivan Dynatron and it will crank just about anything way bigger than any .91

In fact you really don`t even need a starter, just prime it and backflip it and it will fire right up as long as your carb is close to correctly adjusted (Edit: I thought for a minute that it was a aero engine we were talking about here, there is no flipp starting a marine engine )


Jeg må bare gjenta: This guy have got it!!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, du har rett ang både lipo og forvarming av motoren, dette er gammelt nytt. Jeg burde skjønnt det allerede der at dette var du i forkledning :lol:

Vel vel, det skal nå bli artig å kappes litt på vannet også. Jeg tror du er litt vel optimist hvis du regner med å bikke 50 miles med .18 motor, det tror jeg neppe er mulig :?

Jeg har akkurat peist avgårde en mail til Hong Kong ang OS 46 marine motor 8) 50 miles går lett med kun 20% og rikt innstillt :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 10:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Er det fra Norwegian eller en annen leverandør du får båten? Den kommer jo både med 2.4 ghz eller 27 mhz, OS eller Super Tiger motor og med eller uten rotostart.

Vet du med sikkerhet hvilken utgave du ender opp med??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom du leser hva KingofSpeed skriver, så ser du at jeg foretrekker V1 utgaven. Denne er fortsatt tilgjengelig i norge. Grunnen er at denne ligger litt lavere på fronten. "Deuce" eller V2 utgaven har høyere modda spons, SuperTiger motor, og quiet pipe. Skal visst gå 4 mph fortere enn V1.

Men, ettersom jeg kommer til å gå etter en litt større motor, er jeg redd V2 blir for høy på nesen. Dermed går lettere rundt. Uansett er dette lett å modde V1 om det viser seg at det blir nødvendig. Å modde V2 er vanskelig om ikke umulig.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 11:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Aug 22, 2009 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her er komplett spec:
http://www.aquacraftmodels.com/boats/aqub32-main.html

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 4:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Så fant jeg noen spesialdeler fra andre siden av kloden. Jeg bare sier vector, du får finne frem hatoripipa mi som du har lånt, for nå blir det krig. Vet ikke om jeg gidder å starte opp orginal-motor'n engang. Nå har jeg noe spennende på gang. Det blir nok fart på denne dama :lol:

power=speed. Jeg har power 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 5:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vi får nå se på det da, jeg skal nok putte en plombering inni pipa før du får den tilbake :lol:

Jeg tror ikke du har kjøpt ny motor allerede så jeg er overhodet ikke nervøs, mer enn 45 miles klarer du neppe med originalmotoren, no matter what :mrgreen:

Men det skal bli gøy å se skuta i aksjon, dette kappløpet kommer til å tvinge frem to stk meget raske båter der antagelig min blir littegrann raskere 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 5:34 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
hehe, ditta høres bra ut :D

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 10:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg var innom Yalla og så på den nye båten hans i dag, kul båt 8) . Motoren lå slaktet på benken så jeg fikk kikke på de innvendige delene og etter å ha sett alle de powerskapende detaljene i den motoren ble jeg litt bekymret. Det oser fart og råskap av alle delene, ikke noe er spart på her for å hente ut effekt av motoren. Denne blir neimen ikke enkel å kjøre ifra, tydelig at OS har gjort hjemmeleksa si denne gangen :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 12:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er det fastsatt en dato for jomfruturen? :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 11:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag i 17 tiden på Storevannet :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 12:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Motoren lå slaktet på benken så jeg fikk kikke på de innvendige delene og etter å ha sett alle de powerskapende detaljene i den motoren ble jeg litt bekymret. Det oser fart og råskap av alle delene, ikke noe er spart på her for å hente ut effekt av motoren. Denne blir neimen ikke enkel å kjøre ifra, tydelig at OS har gjort hjemmeleksa si denne gangen :wink:


Her var det mye rå sarkasme ute å gikk :shock:
Kremt, vel i utgangspunktet så burde det vært slik, men det var et flashback fra tidlig .80-tallet som møtte meg når jeg åpnet opp motor'n... Det ble iherdig jobbing med tannlegebor og alle triksa i boka måtte til :oops:

Jeg får gi motor'n en sjangs. Etter å ha boret opp forgasser'n, porta foringa, slipt stempel, frest blokka, gitt veiva en omgang, øka kompen ++, så burde den yte litt mer en standard. Desverre ikke hatt tid til å modda selve båten enda :(

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC