Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 3:57 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 1:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:lol: :lol: Ja du fikk litt å jobbe med der :wink:

Det positive er jo at det kun kan bli bedre, nesten uansett hva man gjør med den motoren :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 7:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det ble en svært kort testtur i går. Hadde kjørt bare 400cc fuel, så røk flex-shaft til propellen. Dette var ikke uventet. Den va dratt til altfor hardt, slik at den var skjev og deformert. Ny er på vei i posten. Men jeg ser no at motor'n blir i minste laget, lir nok en ny om ikke så lenge :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Tir Sep 15, 2009 10:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, nå begynner det å dra seg til du :D Speed costs, how fast can you afford to go :?:

Som du sikkert vet er listen nå høynet en god del og det hjelper deg nok ikke mye å borre opp forgasseren din fra anemiske 6mm til 6.1mm nå som jeg har svidd av et norsk statsbudsjett på motorer og piper, muahahahahhahahaaahhaaaaahhhaaa :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Ons Sep 16, 2009 8:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ny aksel er i hus. Ny motor blir montert. Jeg mangler bare noen smådeler så er jeg klar igjen. Du vet ikke hva fart er før du ser den dama mi på WOT :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Ons Sep 16, 2009 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det har jeg jo sett, og farten var 29 miles :lol:
Forresten, skal ikke den båten gjøre ca 35 miles rett ut av boksen? Hva i all verden var det egentlig du gjorde med den motoren :?:

Ja ja, jeg er sikker på at dette blir raskere, men hvor mye blir spennende å se 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Fre Sep 18, 2009 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Forresten, skal ikke den båten gjøre ca 35 miles rett ut av boksen? Hva i all verden var det egentlig du gjorde med den motoren :?:

Det var innkjøring....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Fre Sep 18, 2009 2:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
No har jeg noen deler på vei. Det blir satt inn en ny motor går opp fra 3cc til 8,5cc. Muligens må jeg jobbe litt med motor'n for å oppnå ønsket turtall. Men den blir uansett raskere enn den standard-motor'n. Blir ny aksling siden orginalen røk etter en og en halv tank. Seff ny propell også. Setter på en Prather P240 med stor diameter og høy stigning.

Vector, du har bare å hoste opp tunedpipen min som har støvet ned i boda di i et halvt års tid :lol: Det første jeg må gjøre nå er vel å brenne ut koksen etter all dau-kjøringa du har utsett den for :shock:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Fre Sep 18, 2009 4:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jada, pipa di er klar den :mrgreen: Jeg fikk satt inn ei god propp inni der, så dette kommer til å gå unna :lol:

Prather 240 hah!! :roll:

Du vet ikke hva stigning er før du skaffer deg en Octura 2047 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 5:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg var innom Yalla og så på prosjektet hans, det hadde gått aldeles i stå fordi han manglet en meget viktig og spesiell del :cry: Fordi han gjør så godt han kan syntes jeg synd i han, og raus som jeg er donerte jeg en slik livsviktig del til han siden jeg likevel hadde en til overs. Det er ikke så greit å vite hva man alltid trenger når man er fersk og usikker i gamet, så han ble veldig glad da han fikk denne delen av meg :D Jeg synes alltid det er en glede å bistå når Yalla møter veggen slik at han klarer å kjempe seg videre. Nå skulle han ha en fair sjanse for å få litt glede ut av båten sin iallefall :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 7:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
og raus som jeg er donerte jeg en slik livsviktig del til han siden jeg likevel hadde en til overs.


Delen det er snakk om er en propell-mutter... for enkelte er dette store greier, men jeg skal ikke ta fra dei gleden :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 7:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå har jeg installert ny motor i Vegas'n. Jeg tok meg bryet med å marinisere en tidligere flymotor som også har blitt brukt som heli-motor. Dette er vel faktisk den eneste motor'n i jeg vet om som er blitt brukt til tre forskjellige applikasjoner :!: Jeg hadde besøk av en "mekke-mikkel" i går, han ble naturligvis stum når jeg nevnte det for han. Slike multi-ombygginger hadde han aldri vært borti før og han holdt kloklig kjeft :lol:

Det eneste problemet jeg har nå er at jeg venter på et svinghjul som passer. Jeg har montert ett som passer til en .18-motor men siden dette er en blodig .52-motor med høy komp, blir dette svinghjulet altfor lite. :oops: Nytt er bestilt, men posten fra USA er treg.....

Dette oppsettet er en "vector-killer"... :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 7:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
og raus som jeg er donerte jeg en slik livsviktig del til han siden jeg likevel hadde en til overs.


Delen det er snakk om er en propell-mutter... for enkelte er dette store greier, men jeg skal ikke ta fra dei gleden :P



Mutter og mutter fru Blom, det var nå ikke en hvilken som helst mutter da :wink: En bulletmutter i messing med 10/32 gjenger for å være helt presis. Siden jeg alltid har slike rariteter på lager er det fint å strekke ut en hjelpende hånd når noen er i beit for riktige komponenter :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 8:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Jeg har montert ett som passer til en .18-motor men siden dette er en blodig .52-motor med høy komp, blir dette svinghjulet altfor lite. :oops: Dette oppsettet er en "vector-killer"... :P



Skikkelig synd at du tabbet deg ut med det ALTFOR lille svinghjulet, jeg sa det jo til deg, men du måtte vel erfare det selv :lol:

Artig at du tar mål av deg til å slå meg forresten, det tolker jeg dit hen at jeg har gjort alt riktig og at du ser på det som en skikkelig utfordring å forsøke å slå meg :mrgreen:

Mens du strever med å få ordnet opp i flausen din såpass at du makter å få start så har jeg testkjørt og er klar for vannet 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 10:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
vector 250 skrev:
så har jeg testkjørt og er klar for vannet

Blir det kappløp på storevatnet i morgen.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jeg har kjøpt ny båt
InnleggSkrevet: Lør Okt 03, 2009 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det blir nok ikke noe kappløp siden Yalla ikke klarer å få start :lol: Men min er klar for testing dersom det blir forhold til det :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC