Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 2:17 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Ons Jun 20, 2012 6:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Neeeeeiii!!! Hva i forbanna %"&¤#"&&%¤#"#¤"" inni innste helv.te....skal du med clutch i båten i det hele tatt? Denne er sikkert god den, men fullstendig unödvendig likevel. Bare ekstra vekt og svinn av power. Jeg tror ikke vi to kan väre venner lenger når du nekter å höre
på meg :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Ons Jun 20, 2012 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Grunnen er egentlig veldig lett.. Clutch er meir praktisk :p skal eg være heilt ærlig har ikkje det så mykje å sei for min del om båten gjør nokre knop meir uten clutchen..

Har ikkje tenkt å prøve å overbevise deg at clutch er best eller noko slikt, men kanskje vi vertfall kan være venner etter at eg har vist deg kva eg meiner når eg har fått det montert :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Tor Jun 21, 2012 10:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hmmm.... la gå da :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2012 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
New parts have arrived :D

Clutch og medfølgande fester for å få montert den på motoren.. Samt eit nytt motorfeste og aksling.. Må modifisere motorromme litt, for denne clutchen bygger ein god del meir enn den gamle.. Ez-startere skal også bli moro å få montert.. No er det firhåpentligvis slutt på gansgsperre og blemme på fingen :P

Ellers virka clutchen særdeles mykje meir solid en det jalla greiene som originalt følger med båten.. Så får vi bare håpe at synet ikkje bedrar :0

Bilde

Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser veldig bra ut ja. Nå må du for guds skyld huske locktite, og ikke forhaste deg i monteringen :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Tor Aug 16, 2012 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Clutch, nye fester og ez-starter montert.. I morgon må det lagast nye hull til gummiopphenget for å få montert motoren og så må det finnast ut ein måte å få festa eksosen igjen.. Motoren blir ganske mykje lenger med den nye clutchen, noko spm gjer at den må trekkast lenger fram i båten, som igjen fører til at eksospotta ikkje rekk langt nok inn på motorfestet sitt.. Om det var forståelig? :P

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Tor Aug 16, 2012 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
....eksospotta ikke rekker langt nok inn på motorfestet sitt? Har eksospotta et motorfeste? :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
....eksospotta ikke rekker langt nok inn på motorfestet sitt? Har eksospotta et motorfeste? :wink:


Vetta søren kva det heiter :p eksospotta er tredd inn på eit mindre rør som heng fast i motoren.. Dette røret kjem no så langt fram i båten at eksosrøret ikkje rekk fram dit ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Åh, da forstår jeg deg bedre. Sikkert eksosbend eller grenrør du tenker på?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 12:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er nok heilt sikkert det ja :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har du ikke mulighet for å kappe flex-aksel tilsvarende byggelenge på clutch? Å flytte motor vil gi deg et annet tyngdepunkt, skal du ha mer fart er ikke fremover vanligvis det beste. Etter å ha modda båten min har jeg flytta motor 5 cm lenger bak for å få den til å gå penere i vannet. 5 cm gjorde ganske mye på egenskapene.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Får vi tak i en rørstubb som er samme diameter som det som kommer ut av motoren kan vi bruke en stump med varmebestandig gummislange for å koble det hele sammen. Pappa bruker en slik gummibit for å koble på den store røde eksospotta på sin Mystic 90 som jeg postet i flytråden hans. Gir veldig fin og fleksibel overgang som igjen fjerner noe vibrasjonslyd.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 9:25 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Tror det e best som yalla sier å la motoren stå, og heller kappe flex og eventuelt hylsa om du har nokke lengde å ta av. Om det e mulig e det minst jobb og du endra ikkje tyngdepunktet som ikkje bør gå over 30% fra hekken. Siden du har tanken montert bak motoren, vil eg tippe motoren står ganske nært CG og då skal du ikkje flytte den mye før båten tippa over.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 11:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Problemet er at det er firkantet flexkobling. Og firkantdelen er ikke så lang at den kan kuttes etter det jeg husker.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Blackjack 55 oppgradering
InnleggSkrevet: Fre Aug 17, 2012 1:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Problemet er mest det at clutchen bygger mykje meir ut fra motoren enn den originale. Dette fører til at festet som flexakselen skal inn i kjem for langt bak i forhold til røret akselen kjem ut av. Som Brynjarkvam seier er det kanskje ein mulighet å kappe dette røret, men eg trur uansett at colleten (eller kva festet til akselen heiter) kjem for langt bak til at det er noko poeng. Vi får sjå litt på det i ettermiddag :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC