Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 5:03 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Søn Mai 08, 2011 11:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har putta inn en ASP 46 marine for å sjekke denne komboen. Startet den opp på tunet og kjørte den litt i går. Virker lovende. Blir spennende å se hvor mye fortere denne går enn noen av Vector sine prosjekter 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Tor Mai 12, 2011 8:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Da var prøveturen unnagjort. Forholdene var ganske choppy, fekk ikke dradd ut eller optimalisert noe vesentlig. Motor gikk svært stødig. Den største gleden var vel at båten min gikk like fort på halv gass som vector sin gjør på fult :lol:

Utsagnene til vector gikk stort sett i: "Fy Fa*n, her et det potensiale"... "steike så stilt den går", hadde ønsket at jeg hadde en båt som går så bra osv..... :P

Gleden var jo at støyen var minimal, tor ikke noen kan hørt dette særlig langt :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Tor Mai 12, 2011 9:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vector hadde mange problemer i dag. For å ikke ta gløden fra han stakk jeg innom på besøk med noen oppkvikkende ord for dagen. Siden vector skjelden fekk båten sin opp i mer enn ca 4-5 knop, så var det ikke mye til konkuranse å hente her i gården. Men jeg hadde mye glede av hans deltakelse. På langstrekkene og når farten ble høy nok, blåste canopy'n av et par ganger. Dermed kunne vector padle bort å hente denne siden han stort sett tilbrakte tiden i min nyinnkjøpte bergnings-gummibåt. Alltid kjekt med folk som liker seg best med en padleåre i handa :lol: :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Tor Mai 12, 2011 10:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Bla,bla, bla....... nå har jeg fikset koplingen min slik at akslingen forhåpentligvis ikke slurer mer :x Håper på nytt forsøk i morra 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Tor Mai 12, 2011 11:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen fartsmålinger idag?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Fre Mai 13, 2011 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nope, ingen målinger for det er kun innkjøring og innstillinger som prøves ut foreløpig.

Nåvel, i dag formiddag var det sinnsykt bra forhold på Storevannet så jeg forsøkte meg igjen. Denne gangen holdt koplingen og jeg fikk kjørt en god del. Fikk testet to forskjellige eksossystemer og forskjellig propellhøyde. Fant etterhvert tonen på båt og motor og ga den så mye 60% som den orket å svelge unna :lol: Akkurat da jeg hadde det som artigst og båten mer eller mindre fløy bortetter vannet mens motoren skreik smalt det plutselig :shock: og motoren bråstoppet og båten tok et hopp opp i luften og landet på rygg :? Jeg har hørt den lyden noen ganger før :lol: og var rimelig sikker på at det var enten råden eller veiva som røyk :x Vel hjemme med motoren i biter så viste det seg at det var den tappen på veiva som går inn i råden som var knekt. Den tappen er hul fordi en liten tapp fra snorstarteren går inn i den for å dra rundt veiva. Dårlig løsning som svekker veiva mye :!: Muligens er samme motor uten snorstart massiv i dette området og mer solid?
Siden Octura M445 tyner mer turtall ut av motoren enn den har godt av så blir det nok å prøve noen tyngre propeller neste gang STS .28`n blir brukt

Mens jeg venter på ny veiv så hesjet jeg inn en Sirio .27 race buggymotor som skal få prøve seg. Italienerne er ikke kjent for å lage dårlige rc-motorer og jeg vet at denne veiva er massiv på det kritiske punktet så denne skal jeg dra ut det den klarer :twisted: Her blir det kun luftkjøling, men toppen stikker langt opp over skroget så den får egentlig bedre kjøling her enn i en buggy

Gleder meg til neste gang jeg har tid og vannet er flatt 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Fre Mai 13, 2011 4:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jaja, skjønner at det går prestisje i saken... har blåses det motorer over en lav sko for å holde tritt med Vegas'n med en ASP. Lykke til :lol: :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Fre Mai 13, 2011 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det koster å være på toppen og jeg har aldri vært spesiellt redd for å tyne motorer til det hinsidige dersom det gir meg ønsket resultat :lol:
Nå forsker jeg i en ny veiv av annen type til den havarerte motoren :idea:

Det blir nå interessant å se hva som skjer dersom den balja di tåler noe som helst mer enn litt høy tomgang på motoren :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 9:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Var en tur å kjørte offshore i dag. Seff tok turen på sjøen, ikke en innestengt søledam midt i byen :lol: Noen, spesielt en som jeg kjenner vegrer seg mot saltvann, han trives best inne på små dammer. Forskjellen på ekte offshore racere og kyndig personell er viten om hvordan en skal handtere utfordringen med saltvannkorrosjon og de tøffe forholdene ute på det åpne havet :lol:

Nå var jo denne turen vellykket, båten går som en kule :mrgreen: :mrgreen: Faktisk så fort at jeg har problemer med å dra den helt ut på turtall uten at den blir ustabil 8) Her er det plenty med power, kommer ut av svingen som et skudd og går rett på pipa. Aksen er helt brutal 8) Jeg føler dette blir svært vellykket om jeg ikker er i mål allerede :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette hørtes jo veldig lovende ut da. Blir spennende hvis det blir noe hardcore racing, iallefall hvis dere klarer å få tatt noen fartsmålinger også :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Miss Vegas
InnleggSkrevet: Ons Jun 08, 2011 11:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Så sofistikert utstyr er nok ikke Yalla i besittelse av :lol: Jeg skal nok stille med radargun så snart min 14 dagersvakt på jobben er over og jeg får tilbake livet mitt igjen :( Håper på båtkjøring til neste ukes helg :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC