Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 9:10 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ha ha ha, svakheten var v-bunn skroget ditt :lol: :lol: Jeg har jo kjørt masse med slik propell og holder fartsrekorden med den og :mrgreen:
OG rosinen i pølsa i dag var at ved veiing av begge båtene med full tank så veide min 7.6 kg og yalla sin kun 6.9 kg. Litt artig siden Yalla alltid har ment at min høye fart skyldes lettere båt enn han har :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 11:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hangarskip er tungt å skubbe gjennom vannet, sånn er det bare.... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2012 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:lol: Neste gang vi kjører må vi prøve min nymoddede propell på din båt også og se om den legger seg på siden fremdeles, eller om modsene funker og den går rett frem :idea:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2012 9:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Etter mye kjøring på speilblank sjø i går rett nedenfor huset mitt har jeg endelig funnet riktig propell til båten. Jeg har testet mange forskjellige 2 og 3 blader propeller og har nå kåret en desidert favoritt. Det er en liten 2 blader med meget høy stigning (proffesjonellt moddet) Den gir skikkelig baugløft så båten kommer godt opp av vannet. På full gnu ligger båten heeeelt på grensen til å flippe rundt og det minner mer om lav flyging enn båtkjøring, og det går fort!!! :mrgreen:
Blir spennende å få målt dette, er rimelig sikker på ny pers siden båten aldri før har vært så oppe av vannet. Her nede hos meg blir det kjøring langs land og ikke enkelt å måle noe uten å kjøre rett imot svabergene man står på. Oppunder 90 kmt rett imot grunnfjell frister ikke nå som jeg er så fornøyd med båten :lol:

Propell nr 2 er min egenmoddede 3 blader som ikke gir like mye baugløft så skroget går våtere og dermed noe saktere (målt til 84 kmt). Denne propellen er sikkert fin å bruke når det ikke er helt optimale forhold slik at ikke båten blir så lett blir flippet rundt når den treffer en bølge i høy fart.

Slike dager som i går skulle jeg gjerne hatt flere av, veldig greit å ta båten under armen og bare tusle gjennom hagen og ned til sjøen som bare er 10 meter nedenfor gjerdet mitt. Her er til og med bøyer i sjøen som kan fungere som en bane, hadde bare Yalla fått start på sin båt :lol:

Nå er båten min levert inn på service, den må ha nye motorfester siden 3 av 4 er røket rett av. Motoren har laget et lite hull i skroget siden den var nesten helt løs og lå nedpå bunnen og vibrerte hull i den. Jeg skal også bytte ut snorstarteren med en EZ-starter som sparer både gummifester og armer når det skal startes opp

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Ons Mar 28, 2012 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er båten ferdig fikset, null hull i skroget, nye gummioppheng på motor og rosinen i pølsa er den nye EZ-starteren som er verdt sin vekt i gull :mrgreen:
Ta tak i startsnora med to fingre, dra lett og motoren går :D Trenger ikke lenger å tviholde båten nede og røske til som en gal for å starte den 8) 8)
Til de som har bensinbåt uten EZ-starter er det bare å si: Løyp og kjøyp!! :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Ons Mar 28, 2012 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hva gjør denne starteren som gjør motoren lettere å starte? Minker kompresjonen eller?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Tor Mar 29, 2012 9:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Den har en kraftig fjær som man trekker opp når man drar ut snora, så spretter en mekanisme i inngrep og spinner rundt motoren med den kraften som er lagret i fjæra. Dritlett å dra igang og ikke slik rykk og napp der hele båten vil være med oppover når man starter med vanlig startsnor, et kanonprodukt helt enkelt :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Tor Mar 29, 2012 12:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tøft....veldig kjekt å vite om ja. Er jo ikke så problematisk på f.eks biler med vanlig startsnor, men på en båt som ofte ligger litt ustabilt så kan jeg tenke meg at dette blir som natt og dag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC