Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 4:31 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Tor Des 22, 2011 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
klart det, ligger og skinner i boda, kom og se :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Des 24, 2011 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Klar til race på julaften da?? Jeg sparker ut jeepen på formiddagen :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 3:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yess, det ble en kjapp tur i Gunhildvågen i dag for å kjøre litt båt i vinden. Yalla hauset opp hvor fort han skulle kjøre med nytrimmet motor og hvor godt hans v-bunn takler grov sjø og vind. Kort historie: Han klarte 69 kmt på radaren med masse bråk og rabalder, og havnet opp-ned til slutt :lol: :lol:

Jeg duret avgårde i 81 kmt med reservert kjøring, null stress og jeg tror jeg med handa på hjertet kan påstå at dette må være det stilleste jeg noensinne har vært borti av forbrenningsmotor uansett om det er fly bil eller båt. Demperen min er bare helt sinnsykt god og jeg tror ikke jeg kommer til å erte på meg noen om jeg skulle prøve meg litt på Storevannet i sommer 8) Bare en myyyk og behagelig lav durelyd :)

Jeg har ikke engang byttet til større forgasser enda slik som Yalla allerede har gjort (har den liggende på lur) samt at jeg har nytt effektanlegg liggende. Jeg tror jeg skal klare å komme opp i 90 km/t med kinamotoren uten store vansker etterhvert som båten utvikles. Jeg har ikke engang begynnt å justere forgasser enda, så her er nok mye å hente enda 8)


NÅ kan jeg sprette meg en iskald en og nyte seieren i fulle drag, spørs om ikke det må bli en sigar også :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 4:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg holt på med innkjøring..... jeg glemte å si det.... :P :P :P :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Jan 07, 2012 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Kjøre masse båt i dag i Gunnhildvågen og nå er forgasser justert greit, i dag gikk det unna i 80 kmt på radaren jevnt og trutt og det er nok 80-82 kmt som er maks med det oppsettet og propellen jeg kjører nå. Nå er det byttet pipe og jeg er spent på neste kjøring hvordan det vil påvirke båten, denne skal så tunes inn til riktig lengde og etter det blir det større forgasser. Når jeg så har funnet ut hva som er mulig å skvise ut av zenoahkopien så blir det byttet til RCMK 254 Evo2 motoren som sikkert blir mer enn nok power for båten. Dritartig med bensinbåt iallafall :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2012 2:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Kjørte en del i dag med kortere header og målte ny rekord på 84 kmt på en halvbra rettstrekke, kom litt skjevt inn med litt ror og feiget ut litt tidlig for ikke å dundre inn i båten vi stod og kjørte fra. Konklusjon, dette går rett vei og noen få kmt til blir det på radaren ved perfekt kjøring rett imot, alt i alt dritfornøyd med dagen 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Jan 14, 2012 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har nå byttet pipe igjen som gjør eksosanlegget enda kortere og muligens gir det enda mer power og fart, blir ny testing i morra 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2012 12:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det ble nettopp bestillt en sinnsyk propell som jeg håper vil gi enda mer fart på balja. Dette er en propell som er moddet av profesjonelle, diameter er tatt ned, bladene er slipt til annen fasong, pitch er øket og den er cuppet for å konsentrere skyvet mer rett bakover, kvesset, balansert og polert til speilblank. Koster noen kroner, men skal man ha det beste så........... 8)

Hvis været holder så blir det kjøring i helga for å måle om siste pipe-endring gir mer fart enn de forrige 84 kmt, målet mitt er å bikke 90 kmt med kinamotoren, så blir det motorbytte (vesentlig mer power) og målet befinner seg da på andre siden av 100 kmt et sted :)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2012 2:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt spennende å se hva en slik propell vil utgjøre om du ikke endrer noe annet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2012 3:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yepp, det var det jeg også tenkte. Det er viktig å kun endre en ting av gangen og så måle for å være sikker på at man gjør de riktige justeringene, selv om det er fristende å gjøre mange justeringer på en gang. Til nå har jeg kjørt kun denne ene propellen som jeg selv har filt litt, og kun konset på å finne optimal pipe/headerlengde. Har ikke engang begynnt å justere struthøyden. Men føler ikke at jeg har helt optimal propell enda, derfor må jeg forsøke noe annet, blir spennende å se om motoren klarer å drive den skikkelig, hvis ikke så klarer iallefall RCMK EVO 254`n det, så den kommer til nytte uansett.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Fre Feb 03, 2012 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ble jaggu meg bestillt enda en spesialpropell gitt :| Fillern og at det skal være så mye å velge mellom og så umulig å si hva som vil funke aller best uten å prøve flere stk :x Og bare for å komplisere det mer, skal man gå for 2 eller 3 blader? Nå kommer det en stk 3 blader og en stk 2 blader som begge er vannvittig moddet for performance, så får jeg se..... 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Fre Feb 03, 2012 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sånn er det med folk som kan lite, de må prøve mye forskjellig å begå alle feilene selv. Enkelte må kjøpe alle propellene som finnes i hele verden for å finne den rette, andre går bare å kjøper den etter hva de vet. :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 11:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, du satser med andre ord på å kjøpe propell av meg etterhvert :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 6:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Etter kjøringen i dag har jeg konstantert at jeg har mye å gå på når det gjelder propellen jeg kjører, målte 84 kmt i dag på dårlig kjøring. Den stor oppdagelsen i dag var da Yalla skulle prøve en tilsvarende propell jeg hadde med og det gjorde at båten la seg helt over på siden ved gasspådrag, den rollet omtrent som et fly.
Den samme effekten har den selvsagt på min katamaran også, men her blir det ikke så lett synlig pga den naturlige stabiliteten denne har, men tendens til å ville over på siden ved høy fart er der.
Her må noe gjøres med propellen og nå har jeg nettopp gått agurk på propellen med Dremell, smergelsliper og fil. Jeg kjørte på med nesten alle modsene i boka, backcut, barr back cut, redusert diameter og fjernet de spisse tuppene på bladene.
Det ble fjernet en god del materiale og det hele ser meget lovende ut. Resultatet nå skal være en propell som er lettere å drive (mer turtall) og som ikke lenger gir løft i hekken som bidrar til å presse ned baugen og gir mer vannmotstand. Jeg regner med at båten nå vil komme mer opp av vannet og gå tørrere og fortere, om den nå kommer til å ville flippe ved full gass blir spennende å se.

Gleder meg sykt til å få prøvd ut i praksis 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Outrage 26 ccm
InnleggSkrevet: Lør Feb 04, 2012 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Den stor oppdagelsen i dag var da Yalla skulle prøve en tilsvarende propell jeg hadde med og det gjorde at båten la seg helt over på siden ved gasspådrag, den rollet omtrent som et fly.

Sånn er det når du får prøve propellene dine på en motor med skikkelig power. Da kommer svakhetene frem :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC