Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Navicraft Outrage 26 ccm
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=42&t=2844
Side 4 av 4

Forfatter:  vector 250 [ Lør Feb 04, 2012 10:30 pm ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Ha ha ha, svakheten var v-bunn skroget ditt :lol: :lol: Jeg har jo kjørt masse med slik propell og holder fartsrekorden med den og :mrgreen:
OG rosinen i pølsa i dag var at ved veiing av begge båtene med full tank så veide min 7.6 kg og yalla sin kun 6.9 kg. Litt artig siden Yalla alltid har ment at min høye fart skyldes lettere båt enn han har :lol:

Forfatter:  yallaair [ Lør Feb 04, 2012 11:51 pm ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Hangarskip er tungt å skubbe gjennom vannet, sånn er det bare.... :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Feb 05, 2012 12:06 am ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

:lol: Neste gang vi kjører må vi prøve min nymoddede propell på din båt også og se om den legger seg på siden fremdeles, eller om modsene funker og den går rett frem :idea:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Mar 25, 2012 9:27 am ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Etter mye kjøring på speilblank sjø i går rett nedenfor huset mitt har jeg endelig funnet riktig propell til båten. Jeg har testet mange forskjellige 2 og 3 blader propeller og har nå kåret en desidert favoritt. Det er en liten 2 blader med meget høy stigning (proffesjonellt moddet) Den gir skikkelig baugløft så båten kommer godt opp av vannet. På full gnu ligger båten heeeelt på grensen til å flippe rundt og det minner mer om lav flyging enn båtkjøring, og det går fort!!! :mrgreen:
Blir spennende å få målt dette, er rimelig sikker på ny pers siden båten aldri før har vært så oppe av vannet. Her nede hos meg blir det kjøring langs land og ikke enkelt å måle noe uten å kjøre rett imot svabergene man står på. Oppunder 90 kmt rett imot grunnfjell frister ikke nå som jeg er så fornøyd med båten :lol:

Propell nr 2 er min egenmoddede 3 blader som ikke gir like mye baugløft så skroget går våtere og dermed noe saktere (målt til 84 kmt). Denne propellen er sikkert fin å bruke når det ikke er helt optimale forhold slik at ikke båten blir så lett blir flippet rundt når den treffer en bølge i høy fart.

Slike dager som i går skulle jeg gjerne hatt flere av, veldig greit å ta båten under armen og bare tusle gjennom hagen og ned til sjøen som bare er 10 meter nedenfor gjerdet mitt. Her er til og med bøyer i sjøen som kan fungere som en bane, hadde bare Yalla fått start på sin båt :lol:

Nå er båten min levert inn på service, den må ha nye motorfester siden 3 av 4 er røket rett av. Motoren har laget et lite hull i skroget siden den var nesten helt løs og lå nedpå bunnen og vibrerte hull i den. Jeg skal også bytte ut snorstarteren med en EZ-starter som sparer både gummifester og armer når det skal startes opp

Forfatter:  vector 250 [ Ons Mar 28, 2012 10:21 pm ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Da er båten ferdig fikset, null hull i skroget, nye gummioppheng på motor og rosinen i pølsa er den nye EZ-starteren som er verdt sin vekt i gull :mrgreen:
Ta tak i startsnora med to fingre, dra lett og motoren går :D Trenger ikke lenger å tviholde båten nede og røske til som en gal for å starte den 8) 8)
Til de som har bensinbåt uten EZ-starter er det bare å si: Løyp og kjøyp!! :lol:

Forfatter:  stressballen [ Ons Mar 28, 2012 10:45 pm ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Hva gjør denne starteren som gjør motoren lettere å starte? Minker kompresjonen eller?

Forfatter:  vector 250 [ Tor Mar 29, 2012 9:34 am ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Den har en kraftig fjær som man trekker opp når man drar ut snora, så spretter en mekanisme i inngrep og spinner rundt motoren med den kraften som er lagret i fjæra. Dritlett å dra igang og ikke slik rykk og napp der hele båten vil være med oppover når man starter med vanlig startsnor, et kanonprodukt helt enkelt :mrgreen:

Forfatter:  stressballen [ Tor Mar 29, 2012 12:21 pm ]
Innleggets emne:  Re: Navicraft Outrage 26 ccm

Tøft....veldig kjekt å vite om ja. Er jo ikke så problematisk på f.eks biler med vanlig startsnor, men på en båt som ofte ligger litt ustabilt så kan jeg tenke meg at dette blir som natt og dag.

Side 4 av 4 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/