Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 3:55 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 6:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
et stort gap opp til Kinamotoren


Er du sprøyte gal?? Den blodtrimma motor'n min er blitt så stor og sterk at den kan bruke den sure kinamotor'n din som startmotor :lol:

Sitat:
Hvis du er heldig kommer du oppimot mine NÅVÆRENDE 81 kmt

Å sammenligne motorene med å se på fart mellom en V-bunn og en katamaran er som å lure på hven som har sterkest motor av et hangarskip og skjærgårdsjeep :lol: :lol: At den skranglete katamaranen din driver med vinden i 81 km/t, kan vi ta som et lykketreff... trolig vinden sin fortjeneste :lol: :lol: Et løv hadde vel fått samme farten om vi hadde fått det inn på radar'n :lol:
Nei, fart er ikke alt, en skal faktisk kunne bruke båten :idea: Neste gang vi skal ut å prøve, så kommer jeg trolig til å bli proppa full av: ÅÅÅåååh jeg såg en krusning ute med Stabben fyr, jeg er ikke sikker på om jeg tør å kjøre i dag jeg.... jeg kan no se på din båt... osv ++ :mrgreen: :lol:

Jeg klarte 69 km/t i 20-30cm krapp motsjø og stiv kuling rett i baugen... bare vent til jeg har fått kjørt inn motor'n, skifta ut plastpropellen, fjernet restriksjonen i pipa og leanet motor'n....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 7:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Nei, fart er ikke alt, en skal faktisk kunne bruke båten :idea:
Jeg klarte 69 km/t i 20-30cm krapp motsjø og stiv kuling rett i baugen... bare vent til jeg har fått kjørt inn motor'n, skifta ut plastpropellen, fjernet restriksjonen i pipa og leanet motor'n....




Vi kjørte på samme sted med 2 minutters mellomrom, du klarte 69 og havnet opp-ned og holdt på å gå ned med mann og mus. Jeg kjørte i 81 kmt og hadde null problem :wink: kanske er min mer sjøsterk enn din også, eller er jeg bare bedre til å kjøre :?: :?: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Jan 08, 2012 4:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ser det at en blodtrimma 29,5cc Zenoah motor er i overkan hva dette skroget tåler :oops: Jeg må nok til med to ror for at hekken skal bli kontrollerbar med så mye moment og krefter :mrgreen: Skroget krever svært mye power for å gå fort gjennom vannet. Denne båten kommer til sin rett når det er mye undersjø og swell. Da er det artig å hoppe fra topp til topp. Kjører nå en 2714 firebladet propell. Dette er så langt den beste jeg har prøvd. Godt grep og en sinnsyk aks :mrgreen: Har testa Prather S275, men her er det så mye grep i propellen at dersom jeg gir full gass i sakte fart, tar båten en roll og spinner ut :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Jan 28, 2012 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hadde en fin tur i dag. Jeg kjørte langt ut på fjorden og prøvde uten tillegsdemper. Det er helt syyyykt kor mye denne balja bråker :lol: :lol: Å kjøre denne uten tilleggs-demper er direkte uforsvarlig for hørselen :shock: Når jeg passerte meg selv på 20-30 m avstand, så følte jeg at hørselen min var i fare :lol: :lol: Godt at jeg var 2-3 nautiske mil til nærmeste hus :lol:

Det var godt med bølger på 15-30 cm og det ble mange hopp på flere meter :mrgreen: Med andre ord, ikke noe Vector-forhold 8) Han mått nok holdt seg hjemme i dag og pussa tøflene :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Man Jan 30, 2012 3:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
WORD !! Den balja di bråker ja :lol: Men når skal du begynne å kjøre fort da?


Jeg satser på å øke mine 84 kmt neste gang vi kjører, og det skal jeg gjøre nesten lydløst 8) Men som du selv sier så må jeg ha litt ok forhold, slik er det når det skal kjøres fort vet du :wink: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Feb 19, 2012 10:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Da har jeg fått montert doble ror. Gleder meg til å teste disse. Håper at båten blir lettere å kontrollere i høy hastighet og høy sjø med så mye ror nede i sjøen. Blir artig å teste båten en dag med litt bølger :mrgreen:


Vedlegg:
bilde 1.jpg
bilde 1.jpg [ 434.57 KiB | Vist 12922 ganger ]

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Feb 19, 2012 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser greit ut dette da. Trenger rorene egentlig å være så lange? Jeg mener, vil ikke de være effektive til en viss lengde, og så går det bare ut i streking om de blir lenger enn nødvendig?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Man Feb 20, 2012 5:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har skaffa så lange for å sikre god kontroll i "urolig sjø" :mrgreen: Skal en ha kun toppfart, hadde det nok vært lurt med bare ett ror som stikker langt ut fra skroget. Siden dette er V-bunn ønsker jeg å fremheve sjøegenskaper og kunne bruke båten selv om det er litt ruskete, samtidig prøve å temme kreftene fra motor'n.... båten er jo overmotorisert med minst 200% :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tir Feb 21, 2012 1:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det der må kunne funke bra, blir artig å kjøre båt igjen snart. Nå er det mye nytt som skal testes ut 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tor Mar 29, 2012 10:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Da har jeg også montert en Ez-starter på motor'n :D Denne er helt knall. Laaaaang mindre belastning på dempere osv. Fant også ut av tenningsproblemene, det var en kabel som var gått av etter å ha fått juling :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tor Mar 29, 2012 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Da har jeg også montert en Ez-starter på motor'n :D Denne er helt knall. Laaaaang mindre belastning på dempere osv. Fant også ut av tenningsproblemene, det var en kabel som var gått av etter å ha fått juling :lol:


Kor i verden har dokke fått fatt på disse startarane? Høres fryktelig fristande å sette på båten min også så slippe eg kanskje å dra på meg sene-betennelse kvar gang eg prøver å få den på sjøen :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Fre Mar 30, 2012 1:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Her: http://www.gizmomotors.com/index.php?pa ... &Itemid=56

Har handlet mye stæsj derfra, billig og bra utvalg. Rimelig frakt også, og null moms om du ber om lav verdi på pakken :wink: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Kjørte litt båt i dag. Det er en fryd å starte motor'n :mrgreen: Jeg opplever derimot båten som tung fremme, og har nå flytta motor 6 cm lenger bak + flytta tank. Blir artig å se hva dette gjør med båten. Har også korta inn header, den er nå pinling kort :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC