Dato/klokkeslett: Tor Apr 18, 2024 7:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Tor Des 22, 2011 11:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå har jeg montert trimforgasser også :lol: Dette blir bare helt rått. Her er potensiale for både fart og god "handling". Nå må jeg bare få skjærgårds-jeepen på sjøen så blir det "romjuls-seilas" :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 24, 2011 3:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Testa litt båt i dag. Etter å ha trimma motor og sett på ny propell ble dette en helt annen skute. Råere aks og høyere toppfart :mrgreen: Jeg fikk både i pose og sekk :lol: :lol: Farten ble så høy at vanntrykket i kjøleslangene gjorde at de hoppet av :oops: Her må jeg sikre de med strips :oops: Heldigvis var det bare på eksosen de hoppet av... bare å bytte nye O-ringer så er jeg i gang igjen :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2011 3:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:lol: :lol: :lol: Man skal høre mye :mrgreen: kjølevannslangene er av så dårlig kvalitet at de spretter av, og noen ganger ryker de rett av, har ikke noe med fart å gjøre :wink: Samme sak her i gården og de blir byttet ut 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2011 4:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Tydelig at du ikke følger med her... Slangene HAR jeg bytter ut, men likevel ble vanntrykket for stort!! Propellen er effektiv, du kaller det en slepe-propell.. Ja dette kan vi prøve. Jeg kan taue deg rundt på fjorde sånn at du også kan få følelsen av hva fart er for noe!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2011 6:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Slangene HAR jeg bytter ut,



Aaaah, jeg skjønner, du har brukt litt for stor diameter på slangene slik at de ikke sitter skikkelig på nipplene :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Man Des 26, 2011 10:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
En annen ting som jeg har glemt å nevne, er den geniale etterdemper'n min :D Støybildet på båten ble noe helt annet, den ble direkte "grov å målet" :mrgreen: Tipper Vector blir grønn av misunnelse 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Man Des 26, 2011 11:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tullebukk, mener å huske at jeg kjøpte en slik for flere uker siden, du ligger etter i løypa som vanlig :lol:

Forskjellen på min og din er at min ikke stjeler effekt, men demper som rakkeren likevel pga padding innvendig 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 10:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Var en tur i hobbyrommet. Har gjort noen små endringer på motor'n :mrgreen: For å si det enkelt, nå er den blodtrimma 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 1:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gjeeeeeeesp.... Vi får nå se............ :lol:






Tipper du har filt og frest vekk en hest eller to :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 4:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det ble en flott tur i Gunnhildevågen :mrgreen: Jeg hadde gjort mange nye grep på motor'n og måtte kjøre inn motor'n på nytt. Jeg har bygget om motor'n fra 26cc til 29,5 fulltrimma Zenoha :mrgreen: Dette hadde jeg ikke hjerte til å fortelle Vector. Han sitter sikkert hjemme å spretter en kald en og fyrer opp en Havana av ypperste klasse, i den tro om at jeg har tatt ut det som var å ta ut på båten. For at ikke farten skulle avsløre hele trimminga måtte jeg gjøre noen grep:

1. Montere plastpropell som jeg påsto var SVART god :lol:
2. Sette på en tillegsdemper som lager store restriksjoner på effekten :lol:
3. Male over en blodig og STOR gullfarget kjøletopp med svart maling slik at Vector ikke ser at det er en helt ny topp som er montert :lol:

Vector målte farten å høy sjø til 69 km/t og fekk hakeslepp :lol: tidligere gikk båten 57 km/t :x Det var så mye sjø at vector trua med å trekke seg på å kjøre, men vi fant en lun vik til han også. Der fekk ha dratt på slik han pleier :lol:

Her følger noen bilder på hva jeg hadde gjort med motor:


Vedlegg:
IMG_5972.jpg
IMG_5972.jpg [ 121.5 KiB | Vist 9054 ganger ]
IMG_5977.jpg
IMG_5977.jpg [ 95.13 KiB | Vist 9054 ganger ]
IMG_5981.jpg
IMG_5981.jpg [ 120.12 KiB | Vist 9054 ganger ]
IMG_5987.jpg
IMG_5987.jpg [ 136.17 KiB | Vist 9054 ganger ]
IMG_5989.jpg
IMG_5989.jpg [ 84.57 KiB | Vist 9054 ganger ]

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 4:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Aha, din forbanna luring :shock: ikke skjønner jeg hvordan du klarer å holde slikt hemmelig, men det forklarer at din var noe kvikkere denne gangen :lol: Men det gjør jo bare seieren min enda søtere siden jeg gruset deg med min originalmotor :lol: :lol: 12 kmt er mye å ta igjen, og vi står omtrent likt når det gjelder å få fintunet oppsettet for å ta ut mer 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 5:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Aha, din forbanna luring ikke skjønner jeg hvordan du klarer å holde slikt hemmelig, men det forklarer at din var noe kvikkere denne gangen


Det som gleder meg mest er å tenke tilbake på deg når du står å ser ned i båten min og ikke skjønner hva du ser på :lol: :lol: :lol: Sånn er det ofte med nybegynnere, de tenker gjerne: En motor, en sylinder og svart kjøletopp, ingen tinger er nytter her... :lol: 8) Ååååå, du har montert NY FORGASSER!!!!! Kan det gjøre SÅååååå mye????

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Lør Des 31, 2011 6:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, når du har tatt deg bryet med å kamuflere den og til og med lakke den for at den skal bli kliss lik originalmotoren så lar jeg meg lure ja, ikke så rart egentlig :wink: Men fakta står tindrende klart, du hadde nok regnet med åendelig gi meg litt motstand i dag med din nye og større motor, men ble fullstendig pulverisert igjen :lol: Men som jeg sa, så lenge du selv har det gøy så skal ikke jeg legge meg for mye oppi hva du driver og tuller med :lol:

Hvis du er på randen av å gi opp nå så er det bare å spørre om hjelp så skal jeg rekke ut en hånd jeg, alltid kjekt å hjelpe en nybegynner som drømmer om å komme opp i plan og få litt fart på sakene :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Søn Jan 01, 2012 10:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vector var på besøk i dag for å se på ha han ikke skjønte hva var forrige gang vi var ute å kjørte :lol: Det er en utrolig tilfredstillelse å føre en "selverklært 2-stroke wizard" bak lyset :lol: Vector måtte dra noen ganger i snora for å kjenne på kompresjonen, se på plastpropellen og gremme seg over hva han har i vente :mrgreen:

Det skal bli en "utav kroppen" opplevelse å se denne motor'n bli kjørt på full rulle :shock: Den er oppgitt til over 7 hk. Nå gjelder det bare å fullføre innkjøringen, bytte ut plastpropellen med noe som skjærer vann i høy fart + bore opp tilleggsdemper'n for fulle effekt:lol: Denne motor'n i Viper som er en dyp V-bunn blir helt konge under alle forhold 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Navicraft Viper
InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda, det kan bli bra dette, men du har et stort gap opp til Kinamotoren min enda, 12 kmt er mye å hente inn på vann 8) Hvis du er heldig kommer du oppimot mine NÅVÆRENDE 81 kmt, men det skal økes ytterlige når forgasser blir justert, eller enda bedre byttet ut med den som ligger i boden :mrgreen:

Så når rundt 90 kmt er oppnådd og veggen er møtt med kinamotoren så smokker jeg inn RCMK motoren som yter myyye mer enn den som står i nå, blir ikke lett for deg dette her Yalla :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC