Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 10:43 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 5:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå ble det billigste alternativ, 1,5l Cola flasker med det jeg hadde stående i hylla. Ble en rødfarge, ikke fluoriserende. Tror det kommer til å funke greit. Skal finne noe tyngde å putte i slik at ca halve flasken er over vannet. Må se om jeg har noe tau liggende.

Bøyene jeg så på kostet 73 kr stk. Om det blir aktuelt å legge ut noe mer permanent, og medlemmene av båtgruppa er med, så kan vi jo kanskje se på om klubben kan kjøpe.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Bøyene jeg så på kostet 73 kr stk. Om det blir aktuelt å legge ut noe mer permanent, og medlemmene av båtgruppa er med, så kan vi jo kanskje se på om klubben kan kjøpe.


Det er nettopp dette som er kult med å ha oppdelt regnskap og avdeling, bestemmelsen blir helt opp til båtgutta :D
Er nok uansett lurt å teste med flasker først. Tror ikke det er noen problemer å ha bøyer der i sammenheng med båttreff, men vet ikke hvor lett det blir å få til noe permanent. Det er jo greia med at vannet brukes til andre ting også. En annen ting er at unger driver å ror utpå der, og vips, så er bøyene borte. Men hadde vært kult å hatt noe permanent ja.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja om vi ser det er noe vi vil ha så blir det vel å ta kontakt med kommunen for å få tillatelse regner jeg med. Legge ut på våren og ta opp på høsten. Kjipt å miste dem til isen om det skulle bli kaldt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 11:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, det burde nok gått bra å få tillatelse om en inngår avtale med når de skal ligge der, spesielt siden det blir spurt i regi av en klubb.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Man Apr 02, 2012 6:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ny luke blir sendt i dag! Dette blir en oppgradert type laget av en fyr på OSE forumet. I steden for tynn plast blir det en epoksystøpt sak som tåler litt mer. Han har i utgangspunktet 4-5 ukers leveringstid pga populariteten, men han hadde nettopp tatt en ut av formen i dag som ikke var perfekt finish på. Det var kommet bittelitt støv i formen som han ikke hadde fått med seg, og jeg kunne få denne på dagen og til redusert pris. Så jeg endte opp med å betale 65 dollar totalt i steden for 80 dollar som han måtte hatt for frakt til Norge. Feilen er vist ikke verre enn at man må pusse den litt og male. Male måtte jeg gjort uansett for fargen matcher ikke båten selv om den er perfekt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 5:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå har jeg fått testet begge de nye propellene, X642 og M445. X642 gjør båten litt nervøs og lett på nesen, men M445 var mer lik original propellen i oppførsel, men høyere fart. Har ikke fått målt båten med de nye propellene, men nå går jeg så vidt forbi Stressballens Blackjack. Batteriplassering er helt annerledes enn med original propell, men båten er stabil og fin. Med X642 ble det mer hopping, og det endte opp med at jeg slakket av på gassen oftere for å unngå velt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Var tydelig at din båt gikk fortere idag enn tidligere ja, så propellene gjør nok jobben sin. Vi må få testa igjen en dag, var ikke helt fornøyd med batteriplassering på de gode batteriene idag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Fre Apr 13, 2012 4:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk nye luka i dag. Akkurat som beskrevet var den ikke perfekt, men det er kun småting som er lett å fikse med pussing. Den hadde måtte lakkes uansett for å matche farge, så det blir ikke så mye ekstra arbeid. Mulig jeg sprayer hele båten i samme slengen for å skille mellom min og pappa sin.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Tir Mai 29, 2012 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I helga hadde vi begge Mysticene på vannet i lag for første gang! Forøvrig første gang faderns Mystic har vert på vannet i det hele tatt. Denne gang var det i saltvannet i Bremanger, noe som var en ny opplevelse. Lørdag var det litt for mye sjø, så begge båtene fikk seg en tur opp ned. God taping gjorde at det ikke kom noe vann inn. Jeg kjørte med m445 på søndag, så min båt var klart raskere og mer nervøs i bølgene, mens fadern sin faktisk ikke var så ille, den holdt seg heller litt tungt i vannet noe som hjalp godt på stabiliteten. På mandag hadde jeg original propell på for å ha likt oppsett på begge båtene. Eneste forskjellen var at jeg har justert på strut høyde og vinkel, noe som gav seg godt utslag i fart. Sjøen var nesten helt stille, så vi fikk mange fine dragrace langs kaia, og jeg drog i fra hver gang. Vi kjørte litt åttetall rundt noen bøyer også, og her var det mye jevnere. Sporvalg og gode svinger teller mye mer enn litt høyere toppfart, så det var jevnt flere ganger. En litt for krapp sving som gjorde at fadern sin båt gjorde et lite sidelengs hopp og mistet mye fart gjorde at han ikke greide å ta meg igjen, men det var veldig morro å kjøre på denne måten. Men ser det må litt mer erfaring til for å se sporvalg og holde oversikt over hvor den andre båten er. Har en del mer respekt for de som kjører løp med massevis av båter side om side, jeg hadde ikke greid å holde oversikten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC