Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Stressballen's T-rex 600 nitro pro
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=44&t=1786
Side 3 av 3

Forfatter:  stressballen [ Tir Mar 06, 2012 1:04 am ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Nope, dette er en Hyper 50. YS er det lenge siden jeg har brukt nå.

Forfatter:  stressballen [ Ons Mar 21, 2012 2:08 am ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Ikveld monterte jeg "ny" motor på denne, eller rettere sagt en byttemotor. Jeg pleier alltid å ha liggende en Hyper 50 som er klar til bruk, og nå ligger den defekte motoren på arbeidsbenken for overhaling. Der vil jeg hone sylinderen, og bytte stempel og råde. Resten ser ut til å være i noenlunde stand. Det er iallefall verdt et forsøk.

Jeg fyrte opp helikopteret i butikken i kveld, og det startet uten problemer, men jeg regner med at justering må til. Jeg har også flyttet det over til min Spektrum DX8, så en viss knotting blir det nok der også fremover.

Forfatter:  stressballen [ Man Mai 28, 2012 10:01 pm ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Jeg hadde med denne til Grovastøylen idag, og "litt" justering måtte til. Jeg sjekka aldri hvordan hovednåla sto, og begynte bare å justere meg innover. Jeg flydde 3 tanker, og skrudde vel 9 knepp inn på nåla før det begynte å ligne noe :mrgreen:

Det slo meg at jeg ikke syntes det var så kjekt å fly helikopter. Jeg tror at grunnen til det er at det går så lang tid mellom hver gang, både på simulator og i virkeligheten, slik at en bare blir stående å gjøre de samme tinga opp igjen. Det er så lett å gjøre feil når en flyr helikopter, og da er seansen over på et blunk. Jeg gleder meg til å bli ferdig med opelen og andre ting som krever tid, slik at jeg kan få litt rutiner på å trene skills. Litt av poenget med å fly heli er vel å ha så mye kontroll som mulig.

Forfatter:  stressballen [ Ons Okt 03, 2012 10:20 pm ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Ikveld begynte jeg bytte av elektronikk på 600'n. Jeg har røska bort Spektrum AR7000 og Align 3G, og montert inn en Spektrum AR7200BX istedenfor. Blir veldig mye bedre plass med en gang, og jeg kan nå flytte litt rundt på resterende elektronikk, slik at alt blir mer praktisk. Har montert enheten, koblet noen ledninger, og forsøker å lese bruksanvisningen. Det er en stund siden sist jeg leste en manual grundig, og det er rett og slett slitsomt innimellom. I mine øyne er ulempen med flybarless den ekstra knottingen med elektronikk...

Forfatter:  stressballen [ Tor Okt 04, 2012 12:14 am ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Jeg har nå grovkjørt gjennom hele setupen på 7200BX, og dette ser meget greit ut. Veldig greit å ha en hurtig gjennomgang der jeg gjør alt sammen etter manual. Da finner en fort ut hvor en eventuelt begynner å stusse litt. Nå var det ikke noe problem denne gangen, da det var rimelig enkelt og greit å utføre setupen. Nå blir det justeringstid i butikken imorgen for å få det 100% :D

Forfatter:  storlaks [ Fre Okt 05, 2012 12:09 pm ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Husk å legge god slakk på kablene inn på 7200BX. Hadde sjølv microbeastx før. Den er var iallefall veldig ømfintlig for vibrasjoner øverført fra kablene inn på enheten.

Forfatter:  stressballen [ Fre Okt 05, 2012 1:23 pm ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Jupp, skal gjøre det ja. Ligger i en fin bue, ikke stripset fast til noe som helst. Problemene oppstår vel egentlig mest når en stripser alle ledningene sammen til en klase. Begynner iallefall med det slik som det er nå, og slakker mer om det blir problemer tenker jeg :D

Forfatter:  stressballen [ Søn Sep 08, 2013 8:57 pm ]
Innleggets emne:  Re: Stressballen's T-rex 600 nitro pro

Jeg har leeeenge tenkt på å få bytta fuelslanger på dette helikopteret, og gjorde det i sammenheng med motorbytte. Jeg kan trygt si at det var på høy tid :mrgreen:

Klunkslangen kunne knapt gjenkjennes som gummi, det vil si at den var hel, men konsistensen lignet mer på banan. Vet ikke helt hva som er den beste sammenligningen, men den hadde iallefall ingenting med fuelslange å gjøre lenger. Det var ikke stort bedre på de utvendige fuelslangene heller. Jeg kunne med enkelhet dra i stykker slangene, og fant flere langsgående revner på utvendige fuelslanger. Bra jeg ikke tok med helikopteret på eikefjorddagene og sandensøndag. Grunnen til det var rett og slett at jeg ikke hadde fått byttet slangene :D

Så moralen er vel: BYTT FUELSLANGER FOLKENS! :D

Vedlegg:
fuelslange.JPG
fuelslange.JPG [ 370.24 KiB | Vist 23487 ganger ]

Side 3 av 3 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/