Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 10:16 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 2:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kjørte en tank på helikopteret idag, ikke i lufta, men med varierende turtall på bakken. Jeg må nok fokusere mer på dette helikopteret, for jeg synes motor responderer dårlig på justering, og jeg vet ikke helt om jeg liker lyden i det. Det er ingen problemer med temperaturen, så det kan jo hende at det bare trenger noen tanker til. Uansett, under kjøringen så løsnet det ene supportstaget til halebommen. Når jeg kikket nærmere etter, så viste det seg at skruehodet var borte, så skruen var altså knekt. Dette er selvfølgelig noe som må ordnes, og kanskje dobbelsikres. Om en slik skrue ryker når en ligger inverted, så er faren stor for at supportstaget går i rotoren. Det holder sikkert fint å sikre stagene sammen med en strips. Jeg har også et lite stykke å gå på radiosiden av dette helikopteret, jeg skal montere telemetrimodul, og må også lese litt i manualen til mottaker. Denne har innebygget revlimiter, og denne må settes opp riktig.

Senere idag skal helikopteret få seg en liten gjennomgang. Oljesøl må tørkes, skruer sjekkes, og jeg vil kikke litt på motoren også om jeg får tid.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Tir Apr 12, 2011 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld påbegynte jeg en liten gjennomgang på dette helikopteret. Jeg demonterte halebommen for lettere håndtering, og har begynt litt omstrukturering av de elektroniske komponentene. Jeg skal også ha på plass en TM1000 (telemetrimodul) sammen med noen sensorer. Dette er et litt påkostet helikopter, selv om jeg kjøpte det rimelig, og deletilgangen her til lands er ikke all verden. Så i likhet med T-rex 700, MSH protos og Henseleit Rigid er ikke dette et helikopter jeg har særlig lyst til å kræsje. Greit å ha litt ekstra kontroll på motortemperatur og batterispenning da. Men selvfølgelig, kræsjer jeg så kræsjer jeg. Ingen stor katastrofe.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Apr 22, 2011 2:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ser ikke ut som at jeg får dette med meg på tur de første dagene i påsken. Sliter litt med programmeringa av revlimiter opp mot DX8. Ikke at det hadde vært lettere med noen andre radioer, det er bare jeg som stokker om ting i knollen. Er heller ikke happy med hvordan elektronikken står plassert, så jeg må ha meg en skikkelig runde med denne. Slik blir det ofte når en overtar brukte modeller.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Tor Nov 03, 2011 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Plukker opp igjen denne tråden nå når jeg har fått somlet meg til å fortsette på helikopteret. Fremdeles er det elektronikken som jobbes med, da jeg har litt ukurant størrelse på mottakeren på denne, noe som faktisk gjør det litt vanskelig å finne fornuftig plassering av alle komponentene. Jeg har også bestilt meg rotorblader som er 625mm lange, istedenfor de tradisjonelle 600mm. Dette helikopteret har litt lenger halebom enn en vanlig 50-size, og dette tillater bruk av lenger rotorblader.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Jan 11, 2013 1:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vegard, flytter du denne over til fuelheli? Ligger litt feil :)
EDIT: Takk :)

Nå er det på tide å få fingern ut her, jeg har bare fått flydd denne noen få tanker, og det står en flett ny 55HZ innmontert. Litt for dumt at helikopteret står så lite brukt med motoren knapt innkjørt. Jeg har omsider fått til rev limiteren på AR7100R mottakeren, og da er det bare å sjekke over resten av heliet, få på bladene, og komme seg ut og løfte helikopteret av bakken. Dette helikopteret er det ikke jeg selv som har bygget, så jeg har en del å sjekke over.

Prøvde å starte det i kjelleren i kveld, men tror pinadø at de fleste gløderene mine har tatt kvelden. Er så alt for lenge siden jeg har brukt noe med manuell gløding på nå, og utstyret har ikke godt av å ligge ubrukt heller. Har et par på lading nå, så får jeg se om jeg får liv i det imorgen på jobb.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Jan 11, 2013 3:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter å ha prøvd å starta helikopteret en god stund uten livstegn, så var det bare å plukke ut motor for en sjekk. Jeg tok ut foringa, og kunne konstatere at stempelring sto fast i stempelet. Det fjæret altså ikke ut mot sylinderveggen slik den skal gjøre, og kompresjonen var derfor for dårlig. Jeg varma opp det meste rundt stempelringen med gassbrenner, og da slapp ringen taket. Deretter ble det flushing med WD40, og sammensetting igjen. Motoren startet nå enkelt, og jeg kjørte gjennom en halv tank for å løsne opp systemet litt. Nå skal jeg se litt på nålsettingene, og kjøre gjennom litt fuel til, og justere den noenlunde på tomgang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Søn Sep 08, 2013 8:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå plukka bort OS55'n av denne, og putta i den klassiske blåtoppen. OS55'n skal nå inn i min gamle Trex 600N istedenfor. Det helikopteret blir jo brukt innimellom, så da unngår jeg at ting setter seg fast :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC