Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 2:33 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 6:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag monterte jeg karbonpaddler fra T-rex 600N, og satser på at dette vil duge. De er litt kortere, så totalt sett utgjorde det en del forskjell på lengden. Men jeg prøver uansett, det vil i tilfelle bare gi mer respons. Men hvis det går over til å være for ustabilt, så går jeg tilbake til opprinnelig lengde.

Nå er det bare å vente på haleakselen.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 8:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Haleaksel er nå montert, og jeg fikk kjørt igjennom en tank på den nye motoren idag. Jeg skal montere unbrakoskruer på nålene, jeg synes det gir litt bedre kontroll med justeringen når motoren går, og det blir generelt sett lettere å skru. Jeg var forøvrig dum nok til å ikke sjekke nålene før jeg starta. Jeg har gjort det en gang tidligere, men etter det har flere tukla og kjent på motoren i butikken, og jeg har glemt å sjekke nålene etter det. Så de sto dessverre veldig magert justert, men motoren gikk ikke så lenge før jeg sjekket og oppdaget det. Forhåpentligvis har alt gått bra.

Jeg har ikke hatt helikopteret i lufta enda, blandingen var litt vel rik på slutten, og det blåser litt surt, så jeg avventer litt. Hadde nok gått greit å få i lufta tror jeg, så jeg får se om jeg får anledning nå i helga :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Lør Apr 10, 2010 7:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter jeg kom hjem fra flyvningen utenfor storhallen idag, så gikk jeg rett inn og hentet Velocity'n. Jeg kjørte igjennom en tank, så nå har det omsider vært airborne :D

Selv med latterlig feit blanding så lover dette bra, helikopteret var stabilt og fint, og det viste noen krefter innimellom også. Selv med feit blanding så får motoren hentet seg inn av og til, og da får jeg en viss føling med responsen :D

Skal se om jeg får fiksa litt på canopyen, denne har 8 feilborrede hull.... :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Apr 30, 2010 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg litt uventet en ny canopy til dette helikopteret, skal si at det var kjekt. Hadde helt glemt at denne var bestilt, og plutselig var den altså her. Dette er en Canomod canopy, og den er også uborret. Skal nok bruke litt mer tid på å borre rett enn de som bygde helikopteret hadde brukt på originalcanopyen. Skal få lagt ut noen bilder etter jeg har fått den montert.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Apr 30, 2010 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Såg den i butikken i dag, og må få sei at den så ganske heftig ut.. Kjem nok til å se bra
"sint" ut no :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 8:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg tatt en tank på Velocity etter jobb, og skal si dette var deilig. Det er lenge siden jeg hatt noe med nitromotor i lufta, og det var deilig med litt godlukt igjen :D
Justerte littegrann underveis i tanken, og nå kommer ting seg. Den hadde både røyk, godt forbruk av drivstoff og fin temperatur, så da er det bare å "klikke" seg innover til jeg er happy :D

Nå må jeg bare få borret hull i den nye canopyen, og reparert den gamle, så er alt helt klart :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hadde med dette helikopteret på skaflestad idag, men jeg hadde egentlig med for mange helikopter til at jeg kunne justere sammenhengende, så det ble ikke gjort. Får heller satse på ett helikopter om gangen, tror det blir mer effektivt.

Her er et bilde av helikopteret med ny canopy:


Vedlegg:
skaflestad 043 (800 x 600).jpg
skaflestad 043 (800 x 600).jpg [ 225.33 KiB | Vist 10084 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Flott helikopter. Synes de er flotte alle canopyene du bruker på helikopterene dine :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Egentlig skulle det være showcanopyer, men jeg har funnet ut at det er tungvint å drive å bytte mellom canopyer på den måten. Da blir det litt kulere å heller bruke litt tøffe canopyer til vanlig, og hvis en kræsjer så pleier de aldri å bli helt smadra uansett. Etterhvert så blir de gjerne stygge, men da er det bare å bytte igjen. Egentlig på samme måte som med karosseri til bil.

Så nå gjør jeg det litt omvendt, jeg flyr med tøffe canopyer, og når helikopterene står i butikken så har de gjerne litt kjipere canopyer på grunn av enkelte som fingrer mye :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 11:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har nå fått lest litt i manualen til motoren, og skal nå gjøre et skikkelig forsøk på å følge denne 100%. Det kan jo faktisk bli litt interessant, å følge en manual for en gangs skyld.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Man Mai 10, 2010 11:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Så nå gjør jeg det litt omvendt, jeg flyr med tøffe canopyer, og når helikopterene står i butikken så har de gjerne litt kjipere canopyer på grunn av enkelte som fingrer mye :D


Sikkert det beste :D Er jo egentlig veldig kjedelig med ting som ikke blir brukt uansett :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg påbegynt reparasjon av original canopy. La på et par små biter med glassfiber og epoxy på innsiden. På utsiden skal det maskeres rundt og pusses ned litt, slik at jeg kan sparkle og legge på farge. Må prøve å gjøre noe som blir litt diskre, men på canopyer med mange farger er det ikke alltid dette er så lett. Får se hva det blir til.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Lør Okt 02, 2010 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter at DX8 kom i hus, så har jeg fått begynt på programmeringen av de store helikopterene. Jeg har valgt å ta modellene med flybar først, for det er de som er enklest å sette opp. Ikveld sto Velocity 50 for tur, og det var grei skuring å sette opp, ingen problemer overhodet. Spektrum DX8 gjør oppsettet til en lek. Jeg stusset litt på mottakeren, dette er en Spektrum AR7100R, og den er litt spesiell. Jeg må nok ta oppsettet på denne fra scratch da jeg ikke føler meg helt bekvem etter å ha byttet radio.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Ons Apr 06, 2011 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg justert inn dette helikopteret på nytt, grunnet bytte av radio. Nå satser jeg på at det ikke blir flere forandringer på det området, slik at jeg kanskje kan få flydd litt snart. Dette helikopteret har flybar, og da synes jeg at alt blir litt enklere å sette opp, for det meste er mekanisk justering. Jeg kommer til å beholde flybaren, selv om det alltid er moro med mer effekt.

Dette helikopteret har en ny OS55 som knapt er innkjørt, så det blir høyt prioritert å få dette i luften nå i påsken, eller kanskje allerede i helgen. Kommer helt an på været, men skal gjøre et forsøk på å få det i lufta på lørdag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Outrage Velocity
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk dessverre ikke kjørt motortest på dette helikopteret idag, men skal få gjort det imorgen. Nå lader jeg mottakerbatteri på harde livet, for det er flere heli som skal i lufta.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC