Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 2:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 1:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
14 it is :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 1:23 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Mottatt.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 3:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Cato, vi er på parkeringa ved storhallen :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 3:55 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
beklager,men det blei sint igår og seint idag..hadde ikkje høyrt meir igår før en begynnte,so eg e faktisk nettop oppe..

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi gikk ut fra kl 15 vi da veit du :D
Du får heller gi beskjed neste gang hvis du ikke kommer, da kan vi kjøre litt tidligere.

Anyways, var kjekt å få lufta fjernkontrollen litt, men jeg er lite stolt av forberedelsene mine :oops:
Trodde at bilene var klare, men de var ikke oppbundet mot fjernkontrollen engang, så her hadde jeg litt å gjøre. Kjørte bare en bil idag, min gode gamle TA05MS, samme bil og oppsett som fra Touringrace i fjor. Eneste forskjell var dekka, idag kjørte jeg ikke med slicks. Bilen fungerte godt, men har for dårlig sving.

Fikk ikke til tidtakingssystemet idag heller, jeg må finne på noe der, for slik kan vi ikke fortsette. Det må testes ut slik at hardwaren funker skikkelig, det tar for mye tid og ressurser å styre på med dette hver gang. Skal se på det.

Vi bestemte oss for å sette nedtelling på 20 minutter, og se hvor mange runder vi klarte på det. Jeg fikk havari etter ca 13-14 minutters kjøring, da ville ikke bilen mer. Forsto det ikke helt, da børstene så greie ut. Fant ut når jeg kom hjem at mottaker badet i vann, så det var grunnen til at ting sluttet å fungere.

Kommer tilbake med resultat etter at videoen er sjekka :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Tipper tidtakinga vil funke om du får tak i en bluetooth donle som du putta i en usb-port ;)

Ellers var det veldig moro å køyre litt etter gammalt :) lika ta06 veldig godt, men må se på ka som gjør at den fremste reima hopper av heile tida.. Hadde et lignande problem i fjor også.. Må også ta en overhaling på diffane og dylle dei med litt tjukkare olje :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Søkte litt på elkjøp etter en slik dings, men jeg fant ikke noe? Du som har peiling, hva bør jeg kjøpe? Link til et eller annet? Mulig jeg har en eldre sak liggende i ei skuffe, skal sjekke opp det også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 10:20 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Var moro å få testet f-103gt på bane, sjølv om det var sleipt og til tider ganske krevande føre. Klarte ikkje heilt å holde følge med firhjulstrekkerane ut av svingane, men morsomt å kjøre løp uansett.
Føltes godt å fullføre 20 minutter uten tekniske problemer eller alvorlige kollisjoner.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Touringrace søndag 7/9
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2014 11:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det var veldig kjekt å kjøre litt :D
Hadde med meg F103GT jeg også, men det sto feil mottaker i, så jeg fikk ikke testet den dessverre. Hadde med et par sett med dekk jeg hadde tenkt å prøve på den, får ta det neste gang.

Har sett grovt over filmen på egen kjøring nå, og det kan se ut som at jeg stoppet etter ca 13 minutter, og da hadde jeg kanskje litt over et minutt ledelse på nummer 2, altså 3-5 runder eller deromkring. Jeg antar derfor at alle ville ha vært forbi meg før det hadde gått 15 minutter, så jeg er slått med god margin :lol:

Har ikke fått sjekka mellom Håvard og Vegard enda, men jeg tror jeg trygt kan si at Terje havna på 4.plass, og jeg på 3.plass. Så får jeg ta en titt på videoen igjen imorgen for å finne ut hvem som vant. Får prøve å overtale madammen til å telle samtidig med meg, så får vi telt begge på 20 minutter :)

Vurderer sterkt å montere vanntett boks av type HPI eller lignende, hadde vært deilig å slippe ballong på touringbilene. Såvidt jeg husker så har ikke Spektrum de raske bilmottakerene sine i vanntett utgave, så derfor må jeg ha boks eller ballong på mottaker for å få brukt dem.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC