Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 11:26 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Lør Nov 27, 2010 2:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det vel på tide å starte en diskusjonstråd om dette emnet også, slik at vi får avklart om det blir Rally eller Formula Ten til neste år i tillegg til CupRace. Interessen for Rally har vært større, og ønskene/tilbakemeldingene har også tydet på dette. Jeg har tenkt litt på hvordan vi skal gjøre dette, og diskutert med et par av de eventuelle deltakerene, og har kommet frem til noen faste punkter. Det er som følger:

Chassis:
Jeg ønsker foreløpig å tillate alt fra Tamiya som har "RA" i betegnelsen, f.eks DF03RA og M05RA. Da kan det altså bli en mulighet for å blande 2WD og 4WD, og det blir flere biler å velge mellom. En annen ting er at M05RA er rimeligere i innkjøp.

Det blir begrensing på motor, og der kommer jeg tilbake med mer info etterhvert. Foreløpig er det snakket om Tamiya GT-tuned. Kjørebatteri blir max 2-cellers lipo. Dekk blir av original type. Om det dukker opp samme dekk i forskjellige compounds, så blir det mulighet til å bruke disse.

Ellers anbefales det å montere lys, og gjøre bilen motstandsdyktig mot det våte element. Vi kan da starte kjøring når det ligger snø, da finner vi bare en parkeringsplass, og går noen runder med en snømåke :D

Kom gjerne med innspill eller spørsmål.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Lør Nov 27, 2010 10:51 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Syns dette høres moro ut jeg :)

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Lør Nov 27, 2010 12:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Syns dette høres moro ut jeg :)


Jeg fant ikke "liker" knappen, så jeg får bare gjøre slik: :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Man Nov 29, 2010 12:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Som de sier i Olsenbanden, Suverent Egon!!!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Man Nov 29, 2010 4:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg er såklart positiv, og foreslår at det blir holdt et par runder i Bergen :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Fre Des 03, 2010 11:22 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 200
Bosted: Florø / Sandane
For min del er rally klart meir aktuellt enn Formula ten. Ser vel ut som det blir Lancia, sidan Tamiya ikkje har skjønnt poenget og laga Quattro karosseri.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 2:54 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
King Hauler skrev:
For min del er rally klart meir aktuellt enn Formula ten. Ser vel ut som det blir Lancia, sidan Tamiya ikkje har skjønnt poenget og laga Quattro karosseri.


Skjønner ka du meiner. Audi quattro er verdens beste rally bil. Det er den bilen som har stått for den største revolusjonen i rally noen sinne. Er stor fan av den bilen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 3:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Zombie-solheim skrev:
King Hauler skrev:
For min del er rally klart meir aktuellt enn Formula ten. Ser vel ut som det blir Lancia, sidan Tamiya ikkje har skjønnt poenget og laga Quattro karosseri.


Skjønner ka du meiner. Audi quattro er verdens beste rally bil. Det er den bilen som har stått for den største revolusjonen i rally noen sinne. Er stor fan av den bilen.


Vi får krysse fingrene, og håpe denne blir sluppet på et DF03RA-chassis :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Man Des 06, 2010 10:15 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Noen som vet om Skala1.no kommer til å få inn DF03Ra biler ?

Jeg skulle gjerne hatt en Lancer Evo, da dette er min favoritt

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Tir Des 07, 2010 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Noen som vet om Skala1.no kommer til å få inn DF03Ra biler ?
Jeg skulle gjerne hatt en Lancer Evo, da dette er min favoritt


Jupp, jeg skal få inn DF03RA til sjappa. Har bestilt noen, men husker ikke hvilke. Finner nok sikkert et eller annet til deg :)
Det ser forøvrig ut som at jeg må fremskynde byggingen av min egen DF03RA, for nå graver jeg snart til en rallyløype i snøen bak huset, og da skal jeg leke meg godt. Skal prøve å få laget meg en løype som går rundt om kring på tomta, slik at jeg får en varierende bane. Det kan jo skje mye med snøen, men det er verdt å prøve. Hvis det blir bra, så kan det jo kanskje være en offisiell vinterbane til Tamiyarally 2010 :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Ons Des 15, 2010 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Zombie-solheim var innom sjappa idag med sin DF03RA, og først og fremst skal det sies at den var meget lekker, men en annen artig sak var at han hadde montert Tamiya dirt-tuned motor i denne. Jeg syntes den fungerte bra, iallefall på lipo. Det spørs om dette kan være en fin motor å bruke. Regner med at Zombie-solheim tester denne litt etterhvert på løst underlag, så da kan vi kanskje få en liten rapport derfra også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Fre Des 17, 2010 1:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hva med HPI short course konkurranse da? Var det ikke en slik som ble gitt i 1.premie i cupracer i år?

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 35&lang=en

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Fre Des 17, 2010 1:24 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da tror jeg flere har Slash og Slash 4x4 liggende alt ;) (hadde vært morro å ha noe med den)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Fre Des 17, 2010 4:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det som har vært en del av moroa med Cuprace, og som også vil bli en del av moroa med Tamiyarally er at bilene faktisk ligner noe. Slash faller litt utenfor for min del iallefall, selv om det sikkert hadde vært moro med Slash shortcourserace også. Kanskje jeg tar for meg alle sjangere etterhvert, men i første omgang har jeg lyst til å samle minoritets-gruppene i hobbyen, og det er byggerene. Slash dreier seg egentlig kun om kjøremoro, mens selvbygg og realisme uteblir littegrann på den bilen. Bilen fra HPI har mye realisme i seg, og har også gode kjøreegenskaper som får bilen til å se bra ut. Men den er det til gjengjeld et fåtall som har.

Jeg har lyst til å tilføre et annet aspekt i hobbyen, f.eks byggeglede, realisme, og det at bilene ikke trenger å gjøre 100 km/t for at en skal kunne ha det gøy med rc (en blir fort lei når farten ikke er nok lenger). Før et eventuelt Shortcourseløp (fra min side iallefall), så kunne jeg heller tenkt meg driftekonkurranse og konkurranse med 1/8 nitro monstertruck :)

Men her og nå dreier det seg om Tamiyarally for min del :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: TamiyaRally 2011
InnleggSkrevet: Fre Des 17, 2010 9:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grunnen til at jeg foreslo denne var nettopp det at denne hadde litt mer detaljer enn det en slash foreksempel har. "Tube-frame" eller ka det heter, interiør med førere og greier. Hadde vert morro å kjøre en sånn type bil, og da selvfølgelig uten alle mulige oppgraderinger av motorisering og batteri. Alle må stille likt sånn sett. Hadde denne bare blitt levert som kit og med ulakkert deksel så hadde den vore perfekt :)

Men selvfølgelig, jeg er jo en stor tilghenger av Tamiya og synes Tamiyarally er en kjempeide! Ikke meningen å okkupere tråden din sånn sett ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 262 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC