Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 6:55 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Sep 04, 2012 12:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Ser det eg vil se :-D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Sep 04, 2012 1:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, jeg forstår tvilen din, det var en vanskelig situasjon. Jeg hadde fint gått med på uavgjort. Men en tanke i ettertid, siden du var airborne, så må det bety at du har kuttet svingen såpass mye at du har truffet selve banelengden. Hadde du sneiet disken så hadde du ikke flydd så jævlig. Hvis jeg sneier en disk mye, så roller jeg. Kjører jeg på banelengder så flyr jeg. Så en eventuell seier blir vel uansett litt tynn, er du ikke enig? :wink:

Forøvrig så er jeg enig med Håvard angående forslaget om målfoto på cuprace. Det er enkelt å få til med et Gopro-kamera. Jeg og Håvard kan ta med kameraene våre, og montere opp på forskjellige plasser, så får vi filmet løpene skikkelig også. En siste ting vi bør slutte med er å ha målstreken midt i en sving. Den bør være på tvers av en langstrekke, eller iallefall et sted der bilene treffer den bedre. Da unngår vi også slike problemer, men selvfølgelig, målfoto vil jo eliminere dette også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Sep 04, 2012 3:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg trur ikkje eg kutta så mykje at eg var i lufta då eg passerte streken.. Var vel det at eg hoppa over kanten på andre sida igjen og rett i metallet som stod der :p

Men eg skal ikkje krangle på det.. Var ikkje der det vart avgjort ;) når eg køyrer slik eg gjorde siste runden og ikkje klarte å holde deg bak meg får eg bare som fortjent ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Sep 04, 2012 3:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det blir vanskelig å si ja, helt enig på den. Du får heller få den neste tvilen til gode om den skulle dukke opp :wink: Var iallefall en spennende runde :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tor Sep 20, 2012 2:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Denne kommer litt på etterskudd, men her er et av løpene som ble kjørt i løpet av 5 eller 6 runde :D

http://www.youtube.com/watch?v=cWbkrCFJ ... e=youtu.be

Vi samtidig legge ut ny dato for kjøring, litt kort varsel, men dette får dere til :wink:
En ny dobbelrunde kjøres førstkommende mandag 24.september.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 3:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Husk cuprace idag, vet ikke helt hvor vi skal være, men vi kan si oppmøte hos meg kl 18?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 4:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kjem ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 6:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Dette kom litt raskt på. Har ikke vert på nett på nesten en uke, og har så og si vert oppe siden kl 9 i går på reisefot hjem fra Malta. Blir ikke noe kjøring på meg i dag, hopper i køya snart.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 9:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kort varsel på forumet dessverre, men det ble sagt på forrige runde at det ble kjøring etter kort tid igjen. Idag snakket vi om å kjøre dobbelrunde på siste løp også, og da kom vi frem til at vi muligens må ta siste kjøring på en søndag. Grunnen er at vi da kan kjøre tidligere på dagen, og unngå det verste mørket. Når vi kjørte idag, så gikk det greit med første runde, men det ble litt i mørkeste laget for andre runde. Til tross for lys på bilene så blir det vanskelig å ta svingene godt, og det blir mye mer hopp og sprett og tjo og hei, noe som ødelegger litt for seriøsiteten. Blir nesten litt meningsløst. Det er heller ikke alle som har lys, og det er også kjipt når det blir for mørkt. Har ingen dato på siste løp enda, men jeg tenker i første halvdel av oktober. Dette kan vi komme tilbake til etter vi har avklart om folk kan delta på en søndag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 9:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da var runde 7 og 8 over, kanskje med litt uvanlig mye velt og kræsj, men vi kom oss igjennom alle sammen. Det er helt tydelig at det må øves på kjørestiler, full gass fungerer kun noen steder. Anbefaler alle å studere seg selv, finn ut hvor kjørelinjen gjennom banene er, og gjør et forsøk om å overholde den og tilpass hastigheten deretter. Selvfølgelig er det jo bare moro vi bedriver, men det er viktig å se kritisk på egen kjøring for å komme seg videre. Hvis man ikke prøver noe nytt, så lærer man heller ingenting. Jeg hadde selv en aha-opplevelse på det å kjøre med revers. Ved en feiltakelse så fjernet jeg denne ved forrige runde cuprace, og nå har jeg bestemt meg for å ikke aktivere den igjen. Jeg forstår nå hvorfor det å kjøre uten revers heter "race mode". Så poenget er vel kanskje at man må bevege seg litt på ukjent grunn om man vil videre.

Her kommer resultatene fra runde 7 i Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Håvard
2. Terje
3. Stig A.

Heat 2:
1. Kåre
2. Vegard
3. Karl Martin

C-finale:
1. Stig A.
2. Karl Martin

B-finale:
1. Terje
2. Vegard
3. Stig A.

A-finale:
1. Kåre
2. Terje
3. Håvard

Dette gir følgende poengfordeling:
1. Kåre - 25 poeng
2. Terje - 18 poeng
3. Håvard - 15 poeng
4. Vegard - 12 poeng
5. Stig A. - 10 poeng
6. Karl Martin - 8 poeng

Her kommer resultatene fra 8. runde Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Terje
2. Vegard
3. Håvard

Heat 2:
1. Kåre
2. Stig A.
3. Karl Martin

C-finale:
1. Håvard
2. Karl Martin

B-finale
1. Håvard
2. Stig A.
3. Vegard

A-finale:
1. Terje
2. Håvard
3. Kåre

Dette gir følgende poengfordeling:
1. Terje - 25 poeng
2. Håvard - 18 poeng
3. Kåre - 15 poeng
4. Stig A. - 12 poeng
5. Vegard - 10 poeng
6. Karl Martin - 8 poeng

Total poengfordeling etter 7 og 8.runde Cuprace 2012 er som følger:
1. Kåre - 169 poeng
2. Håvard - 125 poeng (1xDNS)
2. Terje - 125 poeng (1xDNS)
3. Vegard - 110 poeng
5. Thomas - 57 poeng (3xDNS)
6. Stig Andre - 52 poeng (3xDNS)
7. Karl Martin - 50 poeng (2xDNS)
8. Stig Ivar - 15 poeng (6xDNS)

Jeg synes det begynner å bli litt spennende da noen av poengsummene begynner å samle seg. Nå håper jeg alle tar seg tid til å se over biler og utstyr, la alt det tekniske være tipp topp, og gjør en innsats. Om en ikke kan vinne, så bør det alltid være et mål å ta igjen de som ligger over. Stå på, nå er vi snart i mål :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Mulig at vi er to stk med 125poeng og 1x dns? :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Mulig at vi er to stk med 125poeng og 1x dns? :D


hehe, sjekk gjerne, godt mulig at det ligger en regnefeil et sted. Manuell regning er ikke alltid like sikker :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2012 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skjønner at det ofte er problematisk for folk å kunne dukke opp grunnet jobb og familie, men jeg legger herved inn dato for de to siste løpene på Cuprace 2012. Ja, det blir en dobbelrunde, og den blir på førstkommende søndag. Det har begynt å dukke opp snø på værvarselene, så her har vi ikke så mange flere muligheter fremover. Det er bedre å få gjort det nå enn å bli sittende i bakleksa. Så fort snøen har falt så blir det mye verre å få ting til.

Prøv så godt dere kan, og la oss avslutte cuprace med en god innsats. De av dere som aldri ser over bilene, gjør et forsøk på å få bilen istand, og forsøk å få igang konkurranseinstinktet. Uten innsats blir det heller ingen avkastning. Det blir ingen premieutdeling på de siste rundene, den tar vi senere i år. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg at vi tar kjøringen kl 12.00, da unngår vi mørket, og har noe igjen av dagen også.

Jeg har lyst til at vi får til de siste løpene førstkommende søndag 28.10.2012

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Passer bra for min del trur eg :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tor Okt 25, 2012 4:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ser ut som at vi tar de to siste rundene i siste liten, det er iallefall helt sikkert. Godt ruskevær ute nå :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC