Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 12:42 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Tir Mai 29, 2012 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg sitter å funderer på om vi skulle hatt en konkurranse i dragrace, i en begrenset tidsperiode. Av naturlige årsaker, så snakker vi om den delen av årstiden der vi har litt varme i lufta. Deltakere kan samle opp poeng, og så kårer vi en vinner til slutt. Dette trenger ikke å være noe som trekker ut i tid, kanskje noe slikt som 4 eller 5 treff? Der kan vi få x-antall løp pr person, og så gjelder det å gjøre det best mulig. Vi kan også kjøre begrensing på lipo, f.eks 2S. Vi kan selvfølgelig kjøre parløp også, iallefall hvis det er snakk om identiske poengsummer.

Vi finner et sted som har passende bra underlag, og så har vi en startstrek og en mållinje. Vi kan jo gjøre det slik at vi deler ut poeng kun på hastighet over mål, det burde vel i utgangspunktet være nok. Her vil det være viktig å få til en god start, slik at strekken kan brukes til å oppnå høyest mulig hastighet. Vi kan også gjøre det slik at vi finner et bestemt motoroppsett, slik at alle stiller likt motormessig. Her kan det jo være lurt å gå for en børstemotor eller et mildt børsteløst oppsett, slik at bilene klarer å håndtere kreftene, og slik at vi ikke trenger flere kilometer strekke. Kanskje en strekke i 1/10 skala av kvartmila? Da blir den i tilfelle på 40.2 meter, eller 40 meter for enkelhetens skyld.

Andre tanker er å begrense chassis til bakhjulstrekkere med direct drive. Da tenker jeg biler som F103, F104, Formula Ten og lignende. Også andre merker, så lenge det er direct drive med bakhjulstrekk, og 1/10 skala. Jeg anser dette som noe for de spesielt interesserte, så derfor lufter jeg bare tankene litt her, slik at vi kan diskutere litt. Dragrace er faktisk veldig moro :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Ons Mai 30, 2012 12:16 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Kunne vore moro dette,om eg har en bil som passa til det..og om en kunne klart å pressa det inn samme dag som tamiyarally...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Søn Jun 03, 2012 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmm....blir ikke så enkelt det tror jeg. Men responsen var ikke overveldende enda iallefall. Kanskje jeg må skaffe systemet fra Traxxas, da blir det mer realistisk, og kanskje mer attraktivt hos folk. Vi får se.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vil plukke opp igjen denne tråden for å føle litt på interessen for å kjøre dragrace om noen måneder. Jeg kunne tenkt meg etterhvert å kjøpe inn Traxxas sitt timersystem for dragsters, da tenker jeg at spenningsnivået øker litt. Dette systemet har stage og pre-stage, vil vise vinner, og vil vise tyvstart. Funker opp til kvartskala av kvartmila, altså rundt 100 meter. Her trenger eventuelle deltakere ikke å kjøpe utstyr utenom.

Noen som kunne tenkt seg å kjørt dragrace? Jeg vet om noen som alltid er med på dette, men er det noen flere som kunne tenkt seg å kjørt?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 11:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
begrensninger?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 dragrace?
InnleggSkrevet: Søn Mar 17, 2013 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Næsj, vetta faen jeg? :D
Må iallefall være en no limit klasse, der folk kan stille med det heftigste børsteløse de har. Kunne selv tenkt meg å hatt en klasse med børstemotor også, bare for moro. Kanskje en no limit børsteløst, og en no limit børstemotor?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC