Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 7:15 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Sep 24, 2012 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi er nå på tredje året med Skala1 cuprace, og noen av oss har diskutert litt angående fortsettelsen av denne sjangeren. Vi har valgt å endre biltypen, så fra og med neste år er det stopp for Skala1 cuprace. Jeg sier ikke at det blir permanent, men vi bytter ut biltypen med standard 1/10 touringchassis. Vi setter ingen begrensing på chassis, så en kan bruke TT01, TB02, TA05, TA06, TRF, men også andre merker så lenge de faller innenfor kravene ellers.

Kravene er som følger:
- 1/10 touringchassis
- 4WD med reim eller akseldrift
- 190mm karosseri med racingtema er flotte greier, men ikke et absolutt krav :wink:
- Max 7.4V lipo

Deltakere står fritt til å velge følgende:
- Lys på bil (ikke tillatt med blinkende lys)
- Karosseri (må ligne en bil, og være i god stand. Dårlige karosserier kan hekte mye, og blotter skarpe kanter på chassisene som kan skade andre biler)
- Motorsystem (altså no limit)
- Felg og dekkvalg (så lenge det harmonerer med karosseri)

Jeg anbefaler alle som vil delta å involvere lys på disse bilene, da det er en stor fordel om det kjøres i skumring. Hastigheten vil nok gå vesentlig opp også, og da blir det nok heller ingen ulempe om bilene er lette å se. Lys er uansett tøft :D

HUSK, det er absolutt ingen løsning å sette i størst mulig motor. En bil som hele tiden flyr av banen vil ikke gjøre det godt poengmessig. Det viktigste er å ha en bil som fungerer, og å kjøre løpene behersket. En annen sak en ikke kommer utenom hvis en vil henge med i toppen er oppsett av selve fjernkontrollen. Å lære seg å bruke finessene radioene har å by på kan være med på å utvikle kjøreferdighetene, og dette kan absolutt avgjøre et løp. Om en er i stand til å legge en strategi og følge den, så bør en komme godt ut. Øvelse gjør mester, men kun hvis en forstår hva en eventuelt gjør feil, og deretter jobber aktivt for å forbedre dette.

Hvis noen lurer på hvilke karosserier det kan være snakk om til disse løpene, så legger jeg ballen litt videre til brødrene Zombie, da jeg regner med at det kan komme gode forslag til karosserityper derfra. Jeg er litt usikker på om vi bestemte oss for en bestemt bredde, da blir det i tilfelle 190mm. Om 200mm skal godkjennes kan sikkert Zombiene ta en avgjørelse på.

Selv tenker jeg å delta med min Tamiya TA05MS, og ser frem til å konkurrere med likesinnede :D
Om noen er interessert så er det bare å gi en tilbakemelding i denne tråden. Og en må ikke være redd for å delta hvis en tror at en kjører dårlig. Alt kan skje. Vi utvikler oss og blir bedre hele tiden, men hovedpoenget er at vi har det moro med de radiostyrte bilene våre :D

Deltakere 2013 - ikke endelig liste!

Kåre Myklebust - Tamiya TA05MS - Cusco Dunlop Subaru Impreza - Tamiya Dyna-Run 13T - Mtroniks Viper Max - Savox SC1251MG - Spektrum SR3100

Stig Andre Myklemyr - Tamiya TRF417 - karosseri? - Viper 10.5T BL combo - Futaba S9551 - Spektrum SR3100

Cato - team associated TC6.1 factory team - karosseri? - Turnigy trackstar 120A - Novak ballistic 10.5t - Blue arrow D50011MG

Håvard Stubhaug - Tamiya TA06 - Nissan Skyline -

Terje Solheim - TA06 pro - Peugeot 406 ST - Reedy Flash 15T - Viper 11 - Futaba? -

Vegard Solheim - TB03 - BMW Z4 M coupe racing - Tamiya RZ - regulator? - Futaba S9551

Christer Dankertsen - HPI sprint 2 flux RTR -

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2012 8:46 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
denne e eg nok med på. Blir då ae tc6.1.

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2012 8:40 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Vi kan godt sette eit krav om at det berre er 190mm deksel som skal brukast. Ellers er eg heilt klart med, kommer til å kjøre Tamiya TB-03, deksel har eg ikkje bestemmt meg for endå.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2012 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den er grei, da sier vi at kun 190mm godkjennes. En annen ting jeg vil ta opp er muligheten for å bytte motoroppsett underveis i konkurransen. Jeg synes at dette bør være lov for de som ønsker det. Om noe skulle skje med en regulator eller motor, så er det greit å kunne sette i noe annet om en ønsker. Kom med innspill.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2012 8:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Så lenge det er no-limit og ingen klassedeling har motorbytte lite å si for den biten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2012 12:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes også det går greit, så lenge deltakere opplyser om eventuelle bytter, slik at konkurrentene eventuelt kan legge ny strategi.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2012 2:21 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
enig her..kjem i utgangspunktet til å stille med 10.5t,men har både 3.5 og 5.5 liggande om behovet skulle melde seg..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2012 2:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Regner og med å begynne med 10,5T. Vurderer å kanskje bytte motor og regulator til Viper for å få bedre programmering av ESC. Likte veldig godt metoden den kan styres på, selv under pitstop. En 10,5T som trimmes med rett timing og turbo kan bli rimelig rå den også.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er kanskje greit å få litt oversikt her også, hvem er med på touringseries 2013? Legg inn litt specs også om dere vil, på lignende måte som jeg har gjort, så setter jeg alt inn i oversikten.

Kåre Myklebust - Tamiya TA05MS - Cuscu Dunlop Subaru Impreza - Tamiya Dyna-Run 13T - Mtroniks Viper Max - Savox SC1251MG - Spektrum SR3100

Stig Andre Myklemyr - Tamiya TRF417 - karosseri? - Viper 10.5T BL combo - Futaba S9551 - Spektrum SR3100

Cato - team associated TC6.1 factory team - karosseri? - Turnigy trackstar 120A - Novak ballistic 10.5t - Blue arrow D50011MG

Håvard Stubhaug - Tamiya TA06 - Nissan Skyline -

Terje Solheim - TA06 pro - Peugeot 406 ST - Reedy Flash 15T - Viper 11 - Futaba? -

Vegard Solheim - TB03 - BMW Z4 M coupe racing - Tamiya RZ - regulator? - Futaba S9551

Christer Dankertsen - HPI sprint 2 flux RTR -

Herman Fjellro - TA05V2 -karosseri? - motor? - regulator? - Futaba S3010 (PS, TRENGER BEKREFTELSE PÅ DENNE)

EDIT: liste oppdatert 23/7

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 7:49 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 68
Stiller med Trf417 Karroseri Ukjent evt Tamiya Porsche 911 GT3 Cup VIP 07 10.5t Viper Børsteløs mottaker SR3100 Servo S9551 Futaba

_________________
Stig Andre Myklemyr


Sist endret av Samty den Man Okt 22, 2012 7:59 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 7:52 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Cato: team associated tc6.1 factory team-turnigy trackstar 120a-novak ballistic 10.5t-blue arrow d50011mg-proline dna2

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 8:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
Cato: team associated tc6.1 factory team-turnigy trackstar 120a-novak ballistic 10.5t-blue arrow d50011mg-proline dna2


Cato, er litt usikker på om karosseriet ditt blir godkjent. Dette er jo slike karosserier som er godkjent i skikkelige konkurranser, men det faller i mine øyne litt utenfor konseptet vi kjører her. Jeg har kanskje spesifisert litt dårlig, men det er snakk om 190mm karosseri med racingtema, og da tenker vi på karosserier som ligner noe. Altså med bakgrunn i en eksisterende bil. En kan fint lage til egne racingmønster og tema, men selve karosserifasong bør være fra en bil som har kjørt racing. Litt kjekt hvis alle stiller med karosserier som ligner noe.

PS, hva er etternavnet ditt?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 8:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
E det ikkje en skikkelig konkurannse dette altso..Hehe..:)

Har vel en haug med karosserier,so ska vel kunne finne nåke anna..volvo 850 btcc går vel?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 10:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Stiller med ta06 nissan skyline.. Motor etc er ukjent :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Må se dette litt an mtp potensielt veldig mye jobbing fram til sommeren, men om det går blir det XRay T3'11, mulig oppgradert til '12 versjon, 10,5T motor, enten Novak eller Viper. Tanken var GTR deksel, men det er heller ikke helt bestemt. Har et par andre jeg kunne tenkt meg, men må se om jeg finner dem i 190mm først.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC