Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 2:17 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Søn Nov 24, 2013 10:19 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Da starter jeg tråden om neste års Tamiyarally. De som har vært med å kjøre har alle vært enige om at vi skal fortsette til neste år, og det er da like greit å starte tråden litt tidlig, og legge åpent for eventuelle nye påmeldinger. Etter årets konkurranse, så har det dukket opp noen punkter som må diskuteres.

1. Antall runder
I år kjørte vi 10 runder, derav 8 er tellende. Nytt forslag er 6 runder, derav 5 tellende. Grunnen til at vi gjør dette er for at man fremdeles kan være med i kampen om førsteplassen selv om man skulle miste et løp av en eller annen grunn. Høres det greit ut med 6 løp fordelt ut på starten og slutten av neste år?

2. Premiering
På lik linje med Touringrace så er det vel kanskje på sin plass med premiering på Tamiyarally også? Hva med f.eks et gavekort på 2000,- som premie for førsteplass tamiyarally, og det samme på touringrace? Er jo litt kjekt å ha muligheten til å vinne noe.

3. Pokaler
Har vi bestemt oss for at det skal være vandrepokal på Tamiyarally? Jeg har forstått det slik, og går ut fra det hvis jeg ikke hører noe annet.

4. Motorisering
Jeg foreslår at vi går over til børsteløse oppsett fra og med neste år. Det viktige her blir vel å bestemme seg for en egnet motor, og så kan vel kanskje folk velge litt regulatorer som de vil? Jeg skal uansett finne noen alternativer, og komme med mer spesifikke forslag senere i år.

5. Lokasjoner
Under dagens løp så fant vi ut av at det muligens er best å kjøre på et rent grusunderlag eller snøunderlag, enn slik vi har holdt på over stokk og stein. Kanskje vi skal tilstrebe å finne noen bedre plasser å kjøre på enn hva vi har gjort? Gjerne faste plasser?

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Man Des 02, 2013 11:37 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Eg tenkte kanskje å hive meg med neste år, og lura på hvilken bila som blir godkjent å kjøre med?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Man Des 02, 2013 11:42 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
BrynjarKvam skrev:
Eg tenkte kanskje å hive meg med neste år, og lura på hvilken bila som blir godkjent å kjøre med?


Så flott da :D
De vi har hatt med er DF03RA, M05RA, XV01 og DF01. Felles for alle er at de har et rallytema. Om noen har innsigelser mot denne listen så er det bare å komme med dem her. Om du ønsker å se noen av chassisene, så er det bare å stikke innom hobbykjelleren. Jeg har stående M05RA, DF03RA og DF01.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Ons Des 04, 2013 4:00 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 68
http://www.youtube.com/watch?v=aDkDRkzHDMQ noe for neste års rally :)

_________________
Stig Andre Myklemyr


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Tor Des 05, 2013 1:39 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Dedikerte deltakere er det iallefall, disse gutta har dette som livsstil :D

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Tor Des 05, 2013 11:48 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Siden det ikke har kommet innvendinger, så bestemmer jeg nå at følgende chassis er godkjente til neste års tamiyarally!

Tamiya DF01, DF03RA, M05RA, XV01RA, alle med rallytema.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Søn Des 08, 2013 9:14 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 68
http://www.youtube.com/watch?v=wruDrdhgnrs kanskje noe får neste års Rally :D

_________________
Stig Andre Myklemyr


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Tir Des 10, 2013 9:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hadde vært moro å delta på dette ja, men å arrangere det hadde vært noe helt annet :mrgreen:
Bra skills på sjåførene der, de fleste hadde nok kjørt fletta av oss...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Søn Des 15, 2013 9:57 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Blir XV-01 på meg til neste år. Med eit Mitsubishi Lancer evo. VI deksel.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Søn Des 15, 2013 10:49 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Kva for biler har du stressballen inne i butikken din for tida til dette formålet?

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Man Des 16, 2013 8:01 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Torst skrev:
Kva for biler har du stressballen inne i butikken din for tida til dette formålet?


Får inn Tamiya DF01 Porsche Cayenne og Tamiya DF03RA Lancer Evo, forhåpentligvis før jul. Får også inn XV01 Team Arai, denne kommer forhåpentligvis også før jul. Hvis ikke, så blir det i romjula eller worst case rett over nyttår. Vet sikkert mer i slutten av uka.

EDIT: Den ene DF01 jeg får inn er nå reservert til en kunde, men jeg kan nok skaffe flere hvis det er ønskelig.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Tir Des 31, 2013 3:13 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Jeg har nå bestilt en børsteløs motor jeg skal teste litt i rallybilen, i første omgang prøver jeg en på ca 1900kv. Om det blir for lite, så prøver jeg en på ca 2500kv. Forhåpentligvis vil bilen bli sprek nok med førstnevnte motor. Begge er sensorbaserte. Jeg har også bedt om tilbakemeldinger på noen fartsregulatorer som vil være godt egnet. Jeg kommer tilbake med pristilbud til deltakerene når jeg har fått svar fra leverandør.

Jeg vil også ønske Brynjarkvam med sin XV01 velkommen som ny deltaker i Tamiyarally 2014 :D

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Tor Jan 02, 2014 11:39 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Takker for det. Skal bli artig å teste rally og. Bilen e ferdigbygd og godt utprøvd allerede, og så langt e eg godt fornøyd med den. Eg kjøre no med den orginale sølvkanna og må si den går meir enn godt nok med den for det formålet den skal brukes til. Eg e selvfølgelig med på det motoroppsettet som blir bestemt, men eg meina det ikkje trengs nokke meir guff for skalarally. Men dåkke andre som har kjørt nokken år veit vel gjerne av erfaring ka som passa best.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Fre Jan 03, 2014 7:32 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Da har jeg fått sett litt på et rimelig børsteløst alternativ. Dette er et rent tilbud til deltakere av Tamiyarally 2014, og det er viktig at jeg får kjappe tilbakemeldinger på dette, slik at jeg eventuelt kan få bestilt opp det vi trenger. Det er snakk om et sensorbasert sett fra Skyrc bestående av børsteløs sensorbasert motor, fartsregulator og programmeringskort. Dette settet ligger på ca 950,- i norge, jeg kan tilby det til deltakerene for 698,-, ferdig rabattert. Det er ganske så rimelig for et komplett sensorbasert system :D

Jeg har da tatt utgangspunkt i en motor på 1870kv, dette skulle gi ca 15000rpm ved 8volt, og burde vel i teorien være i samme turtallsområde som en standard sølvkanne. Når det gjelder fartsregulator, så er ikke denne waterproof, men der tenker jeg at det klarer vi å få til selv? (ballong, plastdip, waterproof boks eller lignende). Ulempen med denne komboen er at det ikke blir mulig å kjøpe kun motor (hvis en skal ha rabattert pris), men prisen er jo faktisk veldig grei for et sensorbasert motorsett. Så får heller folk gjøre hva de vil med fartsregulatorene? Altså med tanke på om de vil bruke en annen regulator eller ikke. Kom med tilbakemeldinger:

http://www.skyrc.com/index.php?route=pr ... uct_id=182

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tamiyarally 2014
InnleggSkrevet: Lør Jan 04, 2014 5:51 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 84
Deltakere av Tamiyarally 2014, jeg trenger tilbakemelding på hvem som er interessert i et sensorbasert børsteløst motorsett med 1870kv motor til 698,-

Første uka i januar er allerede over, så jeg trenger å vite om denne motorkomboen er aktuell å bestille til deltakerene. Det vil si hvis vi har bestemt oss for å gå over til børsteløst i år. Jeg må ha input fra deltakerene på dette snarest mulig.

_________________
www.skala1.no
www.facebook.com/skala1.no

Din lokale leverandør av radiostyrt hobby i Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC