Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 1:56 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 4:17 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Skulle du ha behov for ekstrahjelp i butikken i sommer er det bare å si i fra 8)

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 9:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Problemet er nok også at når jeg har ledig tid til å gjøre noe selv, så har jeg for mye å velge mellom. Jeg tror løsningen er å få unna alle "strøprosjektene", samtidig som at jeg ikke skaffer meg nye. Det er roten til alt vondt...



Den kan jeg godt forstå, jeg har litt dårlig samvittighet for alle motorene og flyene som ligger strødd og sjelden blir brukt mens nye stadig handles inn :? Nå er det på tide å begynne å få brukt noe av det ja. I dag har jeg all verdens anledning til å fly, men selvfølgelig pisser det ned :cry:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 11:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
I dag har jeg all verdens anledning til å fly, men selvfølgelig pisser det ned :cry:

Yess, beste nyheten jeg har hatt i dag :lol: Egen suksess er jo det beste, emn andres fjasko er heller ikke å forakte. Jeg er "stuck" på en båt i påska, så hvorfor skal andre kose seg når jeg ikke kan hehehe :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 1:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hiTmanhiT skrev:
Skulle du ha behov for ekstrahjelp i butikken i sommer er det bare å si i fra 8)


Hehe, takker for den. Jeg skal huske på deg, men erfaring viser at det er mer slitsomt å lære opp noen nye for korte perioder enn det å ta jobben selv. Vi får se hva som skjer, kan hende jeg holder stengt en uke eller noe i den dur.

Sitter forøvrig nå i steindalen med bilen full av fly og helikopter. Skal spise pinnekjøtt, så dagen er halvveis reddet. Om det bare blir litt opplett nå, så blir dagen fullkommen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 9:57 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Off, får helt dårlig samvittighet, men kommer nok ramlende inn med enda et vrak til butikkens reparasjonskø i morra. (Mitt stakkars Blade 400 som ble forsømt i hele fjor!) :oops:

Det er vel utesesongen som nærmer seg med stormskritt! Men for mye arbeid kan jo beskrives som et luksusarbeid i disse finanskrisetider da. :) Håper du sørger for å ta godt nok betalt så du har igjen for det!

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Yess, beste nyheten jeg har hatt i dag :lol: Egen suksess er jo det beste, emn andres fjasko er heller ikke å forakte. Jeg er "stuck" på en båt i påska, så hvorfor skal andre kose seg når jeg ikke kan hehehe :mrgreen:


Ikke fryd deg for tidlig :lol: Det ble helt supre forhold utpå ettermiddagen i dag, les tråd om sky raider :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Apr 02, 2010 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
difcab skrev:
Off, får helt dårlig samvittighet, men kommer nok ramlende inn med enda et vrak til butikkens reparasjonskø i morra. (Mitt stakkars Blade 400 som ble forsømt i hele fjor!) :oops:

Det er vel utesesongen som nærmer seg med stormskritt! Men for mye arbeid kan jo beskrives som et luksusarbeid i disse finanskrisetider da. :) Håper du sørger for å ta godt nok betalt så du har igjen for det!


Du skal nok absolutt ikke ha dårlig samvittighet, det går helt fint :D
Bare du har med heli, et batteri og fjernkontroll så er jeg happy :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Tor Aug 18, 2011 6:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har dratt frem denne modellen igjen nå, er vel på tide å få gjort litt tenker jeg :oops:
Jeg monterte idag servoene i hovedvingen, der står det nå 2 stk kraftige (24.5kg på 6v) futaba på hvert ror. Servoledningene er trukket gjennom vingen, og skjøtekabel er også på plass. Har tatt krympestrømpe over koblingene for å unngå at disse faller fra hverandre i lufta. Jeg har også lyst til å se om jeg klarer å feste servoledningene litt innvendig i vingen, slik at det ikke blir så mye lyd derfra når motoren går.

Skal borre hull til servoarmen i balanseroret før disse festes på vingen. Det er 6 hengsler på hvert ror, og dette må monteres 100%.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggeprosjekt til neste år
InnleggSkrevet: Fre Aug 19, 2011 1:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt mer fremgang i kveld også. Når det er stille i butikken under kveldsåpent, så blir det litt bygging på meg også :)
Jeg monterte balanserorene midlertidig på flyet for å merke opp hvor rorarmene skulle festes, og så borret jeg hull med en dremel søylemaskin for presisjonens skyld. På hvert balanseror er det nå 2 stk 4mm bolter som skal linkes sammen servoene. Jeg monterte deretter 6 hengsler på hvert balanseror og limte disse med 30min epoxy. Når jeg ser på den grove størrelsen det er på disse sakene i forhold til de andre flyene jeg har vært borti, så har jeg lyst til å forsikre meg litt ekstra her og der. På alle hengsler kommer jeg til å borre et tynt hull gjennom balanseroret og hengslene, og så trykke gjennom litt pianotråd. Denne blir også limet fast, og vil sørge for at hengslene ikke slipper taket i rorene eller flyet.

Jeg satser på å få limt balanserorene sammen med vingehalvdelene i morgen, og da begynner det å ligne noe. Flyet ser litt amputert ut når det mangler balanseror :)

Her er noen bilder:


Vedlegg:
en vakker dag....jpg
en vakker dag....jpg [ 105.56 KiB | Vist 6803 ganger ]
underside.jpg
underside.jpg [ 93.35 KiB | Vist 6803 ganger ]
trangt i byggelokalet.jpg
trangt i byggelokalet.jpg [ 125.96 KiB | Vist 6803 ganger ]
vingehalvdel.jpg
vingehalvdel.jpg [ 112.28 KiB | Vist 6803 ganger ]
servoskjøt.jpg
servoskjøt.jpg [ 87.11 KiB | Vist 6803 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC