Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 10:15 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nytt fly snart klar til test
InnleggSkrevet: Lør Jan 17, 2009 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
No way! Du må nok regne med å ha med deg 250-500 gram røykvæske om du vil ha røyk gjennom en del av flygingen. Det går visst nok med en god del væske for å lage den tykke fine røyken vi ønsker. Tynn pinglerøyk kan selvsagt lages med mindre mengde væske. Jeg har lest litt om de forskjellige røyksystemer, Sullivan skywriter og bla bla bla..... og hva de heter alle sammen. Felles for de fleste er at det ikke er plug and play, men krever en del eksperimentering/justering samt forskjellige typer røykvæske for å oppnå den røyken som man ønsker. Noen plages til og med med feil/utilstrekkelig eksostemperatur og får ikke ønsket resultat. Røykvæske er ikke noe som alle har som hyllevare og den er i tillegg dyr, diesel kan visst nok brukes med mer eller mindre bra resultat.

Som sagt mye mas og søl, jeg er mer fristet til å tape en liten røykbombe på kroppen og ferdig :)

For de som flyr glow så går det an å pøse på med en god slump Castor olje i fuelen, det gir en tydelig røykstripe etter flyet og lager nok mye røyk og godlukt når man hovrer rett ved siden av en selv

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt fly snart klar til test
InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 12:51 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
yallaair skrev:
Det er rett og slett et pent fly! Hadde vært kult med "smoke"!


hmmmmm.......pokker.....du veit å si de rette tingene for å trigge meg... :mrgreen:


Her er en som har fått til brukbar røyk med glow motorer uten hjelp av pumpe.

http://www.rcdon.com/html/super_smokers_part_i.html
http://www.rcdon.com/html/super_smokers_part_ii.html

Vil nok anbefale et litt større fly enn 40 size til dette.
Du har vel en stor Extra som skal i lufta i løpet av året.? der er det plass til både pumpe og ekstra tank :P :P

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt fly snart klar til test
InnleggSkrevet: Søn Jan 18, 2009 2:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, får satse på at jeg får tatt det opp i løpet av sommeren. Det jeg mangler til det er mottakersystem, motor/potte og propell. Skal ha Spektrum AR9000, og har tenkt på en 80cc ZDZ RV-J super, eller hva den nå heter. Det får jeg se på når behovet nærmer seg.

Tror ikke jeg begynner med noe smoke-system på en stund. Er ikke flink nok til å fly enda, men vi får se etterhvert. Kjenner at jeg kommer til å dreie litt mer over på fly nå for å bli litt tryggere på det...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Ultimate 40S
InnleggSkrevet: Tir Apr 02, 2013 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når jeg var i steindalen nå i påska, så oppdaget jeg at motor var løs. Kikket litt på dette idag, og dette er første gang motorkåpa har vært av på noen år. Man kan vel si at det var på tide med en sjekk og rengjøring nå :D

Selve motoren satt godt fast på motorbukken, men motorbukken var løsnet helt fra torpedoveggen. 3 av skruene hadde skrudd seg ut en god centimeter, men den siste hadde stoppet mot forgasseren. Så det var bare å fjerne motoren og finne frem låselimen :D

Etter å ha plukket frem igjen tråden på dette flyet, så er det litt morsomt å se at det faktisk er over 4 år gammelt nå, og fremdeles i live. Jeg har flere fine minner fra dette flyet, og jeg har nesten kommet dit at jeg vil beholde det for nostalgiske grunner. Jeg har kræsja det i trær, jeg har flydd med det på islagte vann, jeg har flydd det i steindalen i tett snøvær, så det har vært gjennom mer enn man kanskje kan forvente at et fly skal overleve. Jeg håper å få prøvd det med ski også, det hadde vært moro. Jeg tenker å bare montere det på en av dagene, just in case.


Vedlegg:
DSC00913 (Medium).JPG
DSC00913 (Medium).JPG [ 179.34 KiB | Vist 6184 ganger ]
DSC00915 (Medium).JPG
DSC00915 (Medium).JPG [ 160 KiB | Vist 6184 ganger ]
DSC00916 (Medium).JPG
DSC00916 (Medium).JPG [ 176.75 KiB | Vist 6184 ganger ]
DSC00917 (Medium).JPG
DSC00917 (Medium).JPG [ 201.29 KiB | Vist 6184 ganger ]
DSC00919 (Medium).JPG
DSC00919 (Medium).JPG [ 197.53 KiB | Vist 6184 ganger ]
DSC00920 (Medium).JPG
DSC00920 (Medium).JPG [ 193.3 KiB | Vist 6184 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC