Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

SK-engines, "Hunk of junk" ?
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=1118
Side 1 av 1

Forfatter:  yallaair [ Tor Okt 23, 2008 9:57 pm ]
Innleggets emne:  SK-engines, "Hunk of junk" ?

Vector var botom i dag på en lynvesitt... tok med dei to siste eehhhh.... nyinnkjøpte motorenene sine.... å kalle disse et smykke er vel å dra det vel langt, men dei såg ut som...ja... dei var støpt i en sandkasse (i ett stykke). Bilder er i all erbødighet lagt ut på SunnfjordRC sin side. Så nå er målet til vector å få denne "råmalmen" til å yte like bra som en enkte ASP :mrgreen: tror ikke fylkes kraftigeste 50-class motor (hybrid-motor'n min som står i helin...) har noe å frykte der i gården 8)

Forfatter:  vector 250 [ Fre Okt 24, 2008 5:53 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

??????????????? Du husker litt feil her :roll:
Den lille motoren er jo dritpen, blank og fin :D Den har forresten gått sine første to tanker i miniflyet i dag, og allerede fått høykomp topp og turboplug montert. Virker lovende :D

Jeg må nok korrigere deg litt hva kraftigste .50 motoren i fylket angår også, min har jo ALLTID slått din i absolutt ALLE målinger. Rekorden er 13500 rpm på APC 13-4 og det utgjør 1.88 hk.

Jeg er klar over at du har oppnådd respektabel ytelse på en 14-6, tilsvarende .91 firetakt ytelse og da snakker vi rundt 1.6-1.7 hk.

Det store cluet her er at du til og med må bruke tuned pipe for å klare dette, mens jeg kun har en vanlig potte 8) Hiver jeg på pipe også så blir din motor liggende ENDA lenger etter enn det den gjør pr i dag

Jeg skal gi deg den at SK .50 ikke er et smykke som jeg kommer til å henge i negerlenka mi rundt halsen, men det er kosmetisk og med litt jobb tror jeg at den blir meget bra. Bedre enn min ASP XLS .52 tror jeg neppe at den blir, men det er det jeg skal jeg finne ut. Det er også den eneste grunnen til at jeg kjøpte SK .50, bare for å sammenligne :wink:

Forfatter:  vector 250 [ Fre Okt 24, 2008 10:04 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

Her er et bilde av den bittelille skjønnheten på EN HEL kubikk centimeter: http://www.hobbypeople.net/gallery/211280.asp


Det du har postet bilder av under medlemsbilder Yallaair, er jo min eminente tuning utført med Dremmel. Men det er bare ett av triksene, resten kan du få vite hvis du spør pent :lol:

Forfatter:  yallaair [ Fre Okt 24, 2008 10:33 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

Muuuuhhahhhaaahhhaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Slik som du vrir på fakta her, så skulle jeg anta at du kan gjøre karriere som lege, advokat eller en respektabel bruktbilselger :lol: Fakta er at du IKKE har slått meg på en Hawk 13x4, med 13400 RPM med sur WC15/18-fuel 8)

Forfatter:  vector 250 [ Fre Okt 24, 2008 10:53 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

Hmmm, Hawk 13-4 sier du?? Mulig det, men da er det i tilfelle den eneste propellen der du har mer enn meg. Så hva teller? Best 9 av 10 eller 1 av ti? he he. Si ifra når du har klart å bikke 15K på APC 12-4 da 8) Ikke det? Nei tenkte meg det ja :lol: :wink:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Nov 23, 2008 6:41 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

I går tok jeg ut min elskede MVVS .49 av et F3A fly og heiv inn denne SK .50 motoren.
Har brent igjennom den første tanken og motoren starter lett og går fint. virker som den er snill på fuelen og for den gikk så lenge selv med rik blanding at jeg og sikkert naboene ble drittlei av å høre på gneldringen. Håper å få flydd den til helga og foreta en del målinger for å se hvordan den kommer ut i forhold til mine andre motorer i denne størrelsen.

Forfatter:  vector 250 [ Søn Des 21, 2008 9:19 pm ]
Innleggets emne:  Re: SK-engines, "Hunk of junk" ?

Jeg fikk gjort en grei test av denne SK .50 motoren i dag. Garasja til Yallaair er grei å kjøre motor i når det er drittvær ute 8) Resultatene etter å ha målt 7 forskjellige propeller med både 15 og 30% nitro var egentlig helt som forventet. Den ga respektable målinger, men lå noe bak ASP 52 og MVVS 49 på enkelte propeller. Meget lettstartet, lav stabil tomgang og meget gode trottlingsegenskaper. Slettes ikke noe dårlig kjøp dette her :D

Spesiellt godt likte den APC 12-4 og ga 13300 rpm max og det er så og si identisk med original ASP 52 og er mer enn nok til å hovre 40 size 3-D fly :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/