Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 10:29 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 24, 2010 11:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Pedal launcheren min blir sikkert ferdig denne uka, så det er bare for folk med funjetlignende modeller å lage en liten krok under flyet. Gleder meg til dette. Har ikke fått flydd den modellen så mye at det gjer nåke. Artig modell å fly. Det er sikkert


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mai 25, 2010 4:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da har Jonny kjøpt noe av det kulaste rc greiene eg har sett live. Nemmeleg denne. Oppgradert modell med 90mm vifte og retracts på alle jul. Jonny har den modellen med leopard striper. Litt spraglette.

Her er en link til samme modell, men ett anna fargesjema. Denne skal glatt gå 250kmt

http://www.youtube.com/watch?v=peAXte0rZ68


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mai 25, 2010 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
jaja, jeg venter på konkuranse jeg..... :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mai 25, 2010 11:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Her er en video til. Viser litt mer.

http://www.youtube.com/watch?v=sSLjlEws ... re=related


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mai 25, 2010 11:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Blir spennende å se hvordan det går. EDF er mindre effektivt enn propell og gir derfor mindre fart og skyv pr watt og amp enn propelldrift.
Testet Skytec funjet i dag med en 450 helimotor som jeg antok ville brenne opp med en gang, men den klarte seg helt fint den og farten var ganske bra. Skal ha med speedgun neste gang. Kanonmotoren er ankommet og blir satt i etter litt mer testing med helimotor for å ha litt å sammenligne med. Må vel prøve å få launchet FunJet`n og så vi endelig kan få måling på den og snart 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mai 26, 2010 10:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Blir spennende å se hvordan det går. EDF er mindre effektivt enn propell og gir derfor mindre fart og skyv pr watt og amp enn propelldrift.
Testet Skytec funjet i dag med en 450 helimotor som jeg antok ville brenne opp med en gang, men den klarte seg helt fint den og farten var ganske bra. Skal ha med speedgun neste gang. Kanonmotoren er ankommet og blir satt i etter litt mer testing med helimotor for å ha litt å sammenligne med. Må vel prøve å få launchet FunJet`n og så vi endelig kan få måling på den og snart 8)


Bare å lage seg en krok under flyet, så tar du turen til naustdal til helga, så slepper du å få hjerteinnfarkt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mai 26, 2010 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det er fristende, men jeg går på vakt i morra så da blir det jobb hele døgnet alle dager frem til neste torsdag. Tar det igjen når helvetesuka er over :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 10:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå er det sinnsykt lenge siden vi har hørt noe fra vector på fartsfronten. Han har lenge gått å blåst over at han har noe på hylle som KAN gå fort om han tør prøve. Jeg fant en video med samme flyet som han har, bare myyyyyye heftigere. Dette launchet som en drøm, vet ikke hva han kvier seg for, kanskje det er litt inkompetanse med i bildet.... hvem vet.... en er ofte litt utrygg på det ukjente :lol: :lol: :lol: 8)

Legger ved en link til et oppsett som er myyyyye råere enn det vector har i sin funjet... dette rusler avgårde :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=zuj5o-rZVbg&feature=plcp&context=C49cd313VPvjVQa1PpcFPFkPZtf77HfihpJvuNf_lNEHyqb8jhxX8%3D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Apr 02, 2012 1:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tullemikkel, det er jo ikke samme flyet engang, du har jo ikke snøring :lol: :lol: 8)

Dessuten 349 kmt tar jeg med en klype salt, det er nesten 100 kmt mer enn noen andre har klart :roll:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Apr 02, 2012 2:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
ja.... det er stooooor forskjell på disse flyene, ene er grå og heter "Ultra og andre er bare hvit og betydelig tregere pga fargen..... :roll: :roll:


Vedlegg:
800px-Multiplex_funjet_beauty_shot.jpg
800px-Multiplex_funjet_beauty_shot.jpg [ 120.66 KiB | Vist 10658 ganger ]
funjet_ultra_mpx_ac2.jpg
funjet_ultra_mpx_ac2.jpg [ 80.51 KiB | Vist 10658 ganger ]

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Apr 02, 2012 7:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tullemikkel :lol: :lol: Ultra er en videreutvikling av original Funjet. Helt annet materiale og overflate, mer strømlinjeformet og de "dråpene" på vingetuppene er borte, noe mer du lurer på :?: :mrgreen:
Men for den uvitende kan de se like ut :wink: :wink:


Ang forskjellige oppsett så er det litt mye å forklare skriftlig, ta med deg et par øl og stikk nedom meg i helga så skal jeg gå gjennom detaljene med deg til du forstår :mrgreen: Om du ikke forstår så drikker vi bare :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC