Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 12:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:00 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
Pratmaker-klubben :mrgreen:

_________________
KingofSpeed


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 4:11 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Tenkte det var like greit å kjøpe en regulator som eg kan "vokse" i.Når eg virkeleg skal pine systemet, så er det iallefall ikke regulatoren som går tapt. Håper eg da! Hadde det ikke vert for snøværet som kom no, så hadde eg gått ut av pratemaker klubben og inn i king of speed klubben. Faen ta været. Eg som har lada batteri og alt. Ja ja, det kommer nok en ny anledning.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 8:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det virkelig artige med dette oppsettet er at det bråker lite, mye mindre enn Zagien min. På halv gass flyr du fra det meste og nesten lydløst, iallefall dersom du også bruker APC 7-6 :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 9:24 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det er 7-6 og så skal eg seff prøve en 7-7, så har eg 2 stk 6 sells turnegy batteri som skal i etterkvart. Får først se korleis dette går :D

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har du fått fatt i APC 7-7? De hadde ikke på Towerhobbies da jeg bestillte propeller derfra og her til lands finnes de vel ikke, eller??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 2:02 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
vector 250 skrev:
her til lands finnes de vel ikke, eller??

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=14208&i=1&

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 2:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Spiller det ingen rolle om det er til nitro eller elektro da? Største på 7x til elektro hos elefun er 7x6, den du linker til er til nitro. Er ikke det en annen tyngde og utforming på disse propellene?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 10:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er ikke noe problem å bruke en nitro-propell på elektro. Andre veien ville jeg vært svært skeptisk.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 1:42 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Helt klart bruke nitro prop til desse oppsetta. En E-prop er eg redd ville eksplodert. Det første oppsettet eg fulgte, altså ikke orginaloppsett, men ett 5 sells oppsett. Han eg fulgte råda sterkt til å bruke nitroprop.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yepp, det er livsfarlig å bruke annet enn glow-propell på disse oppsettene fordi el. propellene er bygget mye lettere og skrøpeligere. Her er det så mye krefter at integriteten til en mer solid propell er påkrevd.

Så Elefun har såpass uvanlige størrelser altså? Hmmm... kanskje jeg ikke så skikkelig etter siden jeg absolutt ikke regnet med at de, eller andre her hjemme har slikt :oops:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 10, 2010 11:09 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Yepp, det er livsfarlig å bruke annet enn glow-propell på disse oppsettene fordi el. propellene er bygget mye lettere og skrøpeligere. Her er det så mye krefter at integriteten til en mer solid propell er påkrevd.

Så Elefun har såpass uvanlige størrelser altså? Hmmm... kanskje jeg ikke så skikkelig etter siden jeg absolutt ikke regnet med at de, eller andre her hjemme har slikt :oops:



Hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 20, 2010 11:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er den nye Skyfun Funjet nesten klar for maiden. På denne går det i 4 cell 1800 mah 40-50C, outrunner på 3200 kv som fikser greit 800 watt (før jeg tyner den mer :lol: ) og 90 amp ESC. Ikke så rått oppsett som MPX Funjet, men mye lettere og fremdeles raskt. Jeg regner med at denne skal ta over for Zagi som nabolagsracer og den blir forhåpentligvis en del raskere :D

Her er en som har 600 watt power: http://www.youtube.com/watch?v=BrqMUNNtLTE

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mar 23, 2010 11:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg fikk loddet meg noen overganger fra deans til XT60 plugger i dag (har både Deans og XT60 oppsett i div fly) slik at jeg fikk koplet wattmeteret til oppsettet i Skyfun Funjet`n.
Displayet viste 850 watt ved 65 amp på 5x5 propell og det så meget stabilt ut de få sekundene jeg prylte på full guffe. Jeg gjorde testen to ganger så ga jeg meg, for dette er scary shit å stå å holde i hånda. Hadde vært morro å fått målt turtallet også men jeg hadde ikke flere hender :lol: Lyden er helt hinsides så hørselvern må brukes ved statiske tester og tyder på greit turtall 8)
Både motor og ESC var fremdeles iskalde etter testingen så det lover godt for høyere effektuttak.

Får fly litt med dette så skal jeg litt opp i propellstørrelse slik at amp og watt øker. Har tenkt å tyne ut det ESC`n tåler og da havner jeg på rundt 1200-1300watt ved 90 amp, så finner jeg ut om motoren tåler det også :lol:

Satser på maiden med denne til helga dersom værgudene står meg bi :)

Fristende å teste den groveste Funjet`n og, men da må jeg først ha tak i en rustning som kan beskytte meg dersom motoren skulle løsne eller propellen sprenges :shock: Nei, jeg tror jeg skipper det, det er rett og slett farlige greier :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Mar 23, 2010 11:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Fristende å teste den groveste Funjet`n og, men da må jeg først ha tak i en rustning som kan beskytte meg dersom motoren skulle løsne eller propellen sprenges :shock: Nei, jeg tror jeg skipper det, det er rett og slett farlige greier :shock:

Jeg forstår at hele 1,5 kW kan virke farlig. Tipset er å holde fingrene VEKKE FRA PROPELLEN :mrgreen: Jeg har målt DLE'n min flere ganger. Den yter over 8 kW. Men jeg er jo erfaren og har lært av andres feil. Jeg holder nemlig fingrene vekke :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 24, 2010 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja du er en helt som tør å stå enn meter bak en stor saktegående propell med en turteller i hånda :lol: Nå står ikke du og holder denne DLE`n din i neven når du måler den, og ikke er motoren din kun festet i isopor heller :lol: Det er ikke fingrene jeg er mest redd for, men ansikt/hals dersom noe skulle løsne og komme fykende med en skarp propell med ca 30 000 rpm rett rundt ørene. Det beste hadde nok vært å tjoret fast driten i noe og stått litt på avstand og i blåsten av propellen slik at dersom noe skulle rives løs så stikker det avgårde vekk ifra meg.

Hvis du ikke synes det er så skummelt så kan jo du få holde FunJet`n og wattmeteret for meg så tar vi en test :wink: Hva ikke det?? Nei, tenkte meg det ja :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC