Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 8:04 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Ons Jan 20, 2010 7:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg omsider fått Zagi Typhoon i hus, og tror nok det skal være en viss mulighet for at jeg skal puste Vector i nakken, det blir spennende å se :D

Det er veldig kjekt at Vector har hatt maksmåling på sin vinge, da har jeg noe å forholde meg til. Målet blir selvfølgelig å komme forbi hastighetene han har oppgitt, men jeg blir fornøyd om jeg kommer nærmt. Om jeg skulle være så heldig å slå hastighetene, så blir det også litt morsomt å høre hva som kommer av unnskyldninger :mrgreen:

Jeg begynner snart konstruksjon av denne vingen fra planer som ligger i mitt eget hode, så får det briste eller bære :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Ons Jan 20, 2010 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk testet den lille vingen min idag, for første gang siden jeg kræsja den i steindalen for lenge siden. Forskjellen fra da til nå er forbedring av tyngdepunkt, overgang til 2.4ghz, og bruk av Hyperion 35C batteri. Det ble en veldig hyggelig opplevelse siden den fungerte helt utmerket. Fikk også bekreftet at stabilisatorene jeg hadde montert fungerte bra. Jeg hadde brukt "hjulbeskytterene" (depron formet som en lang dråpe som pleier å bli festa på hjulene til fly) fra inneflyet mitt, Jazz 3D, og de skal jeg nå bruke som fremtidig mal. Jeg skal lage dem i plexi, slik at modellen tåler litt røffere behandling. Jeg skal også endre utslagene på rorene litt, syntes det var litt lite utslag, selv om vingen var fin å fly.

Neste gang jeg prøver denne modellen skal jeg sørge for at jeg har noen der som kan måle farten. BGH var tilstede idag, men jeg hadde dessverre glemt å ta med min egen speedgun.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Om jeg skulle være så heldig å slå hastighetene, så blir det også litt morsomt å høre hva som kommer av unnskyldninger :mrgreen:




Ingen unnskyldninger, bare å smokke i mer effekt så går det raskere, men jeg gidder ikke mer med denne vingen siden jeg har langt råere ting på gang :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 2:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
stressballen skrev:
Om jeg skulle være så heldig å slå hastighetene, så blir det også litt morsomt å høre hva som kommer av unnskyldninger :mrgreen:


Ingen unnskyldninger, bare å smokke i mer effekt så går det raskere, men jeg gidder ikke mer med denne vingen siden jeg har langt råere ting på gang :wink:


Hehe, åja, så det er grunnen :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 2:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Var dessverre litt uheldig med propelladapteret til vingen ikveld. Byttet propell, og når jeg strammet mutteren, så tok jeg nok litt for hardt i, og knakk hele propellakselen. Så slik er det. Jeg har bestilt nye adapter, men det kommer neppe til helga, så jeg får se om jeg finner noe liggende et sted.

Jeg har forøvrig fiksa den knekte stabilisatoren, og har også forsterka dem littegrann. De holder nok til jeg får laget noen som er mer solide.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 1:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Bilder?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
Bilder?


Sorry, jeg skal skal sørge for å få lagt ut noen :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 10:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Var dessverre litt uheldig med propelladapteret til vingen ikveld. Byttet propell, og når jeg strammet mutteren, så tok jeg nok litt for hardt i, og knakk hele propellakselen. Så slik er det. Jeg har bestilt nye adapter, men det kommer neppe til helga, så jeg får se om jeg finner noe liggende et sted.



Di derre adapterene tåler svært lite. Iallefall di eg har vert borti. Tar du bittelitt for mye i, så går gjengen foreksempel.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 21, 2010 11:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er jo myk alu, så styrken er ikke super. Men den har holdt frem til nå, og jeg kjente at det var jeg som trakk til for mye. Jeg kan dessverre ikke klandre adapteret denne gangen :D

En annen ting er at de små adapterene blir utsatt for overstramming gang på gang, og da kommer materialtrettheten. Men jeg hadde en ny liggende på jobb, så det ordner seg :D

Edit: Nytt adapter er nå montert, og dette adapteret er tydelig mer solid enn det forrige. Det nye er av merke Hyperion, og det gamle var noe billig ræl, så det er ikke vanskelig å se kvalitetsforskjell iallefall. Holder nok mye bedre :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Lør Jan 23, 2010 1:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld limte jeg sammen de to vingehalvdelene på den nye vingen, og nettovekt etter det er 60 gram. Jeg har foreløpig ikke begynt noe modifisering. Jeg har nå 2 motorer på vei, og tror jeg skal kunne klare meg ganske bra med dem en stund, vi får se :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Jan 26, 2010 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Motorene har nå kommet i hus, og dette ser ved første øyekast bra ut. Jeg har ikke fått gjort noe mer på vingen, men jeg liker å få bitene sånn noenlunde på plass før jeg setter igang. Propeller har jeg også på vei en liten forsyning av, og satser på at det er på den biten jeg må eksperimentere litt. Føler meg rimelig sikker på at en av de to motorene vil fungere bra.

I samme sending fikk jeg også 2 motorer til som jeg skal prøve på den lille vingen. Kan jo være moro det også, men jeg må nok øve litt på å kaste vingen slik at jeg får i det hele tatt flydd. Jeg har sikkert flydd vingen under 10 ganger, og kjenner at jeg er like usikker på hvordan jeg skal kaste hver gang jeg skal fly, men øvelse gjør mester :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Ons Jan 27, 2010 8:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått loddet litt på motorer og regulatorer. Jeg fjernet standardpluggene på regulatoren til microbee og zagi, og loddet på identiske plugger. På motorene har jeg også loddet på en tilsvarende bestemt størrelse plugg. Det gjør at motorbytte kan utføres kjapt. På microbee er det da bare å klippe vekk 2 strips og så er motoren løs. Må selvfølgelig flytte over propelladapter også.

Det er sikkert en lignende patent på zagi, poenget er at det skal være lett å bytte der også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tor Jan 28, 2010 1:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk gjort littegrann på vinga ikveld. Fant forøvrig ut at jeg har brukt en lim som jeg trodde var sikker for isopor, men som ikke er det. Begynte å lure litt, og leste på merkelappen "cyanoakrylat", og da begynner stressinga :mrgreen:
Jeg tror at jeg fikk avgrenset skadene, så det går nok greit.

Men uansett, jeg fikk tenkt ut litt hvordan jeg vil ha ting på vinga, planene endret seg litt når jeg fikk studert den nærmere.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 12:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk tid til å dille en halvtime med vinga ikveld, og nå er jeg ferdig med karbonforsterkningene. Vinga kjennes bra ut, og jeg tror at den nå skal være i stand til å tåle littegrann. Foreløpig har vekta på vinga kommet opp i 78 gram (netto vinge)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå veier vinga netto 120 gram etter en liten modifikasjon. Jeg vil tippe at jeg havner rundt 450 gram på 3-cellers oppsett, så om jeg skal teste 4-cellers engang så blir det kanskje litt overvektig, men da gjelder det bare å få greiene i lufta, så får vi se hvordan det går :mrgreen:

Jeg aner ikke om det vil gå noe særlig i det hele tatt, hverken motor eller esc er prøvd på noen måte. Første forsøk blir når jeg får festa motoren på vinga, da skal jeg få testet litt slik at jeg kan få noen tall på bordet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC