Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 9:55 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått på plass mottaker, esc og servoer, så det går egentlig greit fremover. Jeg får bare jobbet i intervaller på en halvtimes tid, for det er flere prosjekter som skal jobbes på, men det passer meg egentlig utmerket. Jeg unngår at ting går helt i stå på den måten, og får også tenkt litt ekstra på hver ting som blir gjort. Forøvrig så klarte jeg det kunststykket å gjøre akselen på den ene av mine to motorer til denne vingen skjev. Ufattelig irriterende! :evil: :evil: :evil:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 12:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hva er det med deg og akslinger? dere går visst ikke helt overens :wink: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 2:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, godt poeng. Nesten det samme som med deg og propeller :mrgreen: :lol: :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 1:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk dillet en halvtime med vingen ikveld også, og skal snart begynne trekking med bullet-tape. Jeg har ikke festet motoren enda, da jeg var litt usikker på hvilken jeg skulle prøve først. Men siden jeg skadet akselen, så ble valget lett. Det neste som skal gjøres blir nok å lage til motorfestet, og etter det skal batterirommet ordnes.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 1:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Motoren er nå festet, og det gjenstår bare å få på plass et par modder, så er det trekking med bullet-tape. I første omgang skal det prøves med 3-cellers batteri, og det batteriet hadde jeg mest tro på sammen med motoren som jeg klarte å ødelegge. Hvis det fungerer bra med nåværende motor, så kan det hende at jeg kjøper den jeg ødela på nytt, vi får se.

Til slutt så har jeg også et par andre motorer jeg har lyst til å teste, men kun hvis jeg ikke får nok av de to første. Det spørs da bare hvor tung vingen kan bli før den ikke klarer å fly :mrgreen:

Vector, hvor tung har Zagi'n din vært på det tyngste og fremdeles vært flyvedyktig?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 5:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
De tidligere nevnye 484 gram var med 4 celler tror jeg og det er det tyngste batteriet jeg bruker og den flyr nydelig selv med den vekten. Sikkert null problem med godt over 550 gram også dersom tyngdepunktet havner rett. Meget tilgivende modell dette her 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 6:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmm....nesten imponerende hvis den flyr noenlunde med en vekt på 550gram. Synes det virker fryktelig tungt, men jeg har sett hva den er istand til så jeg har ikke problem med å tro at det går bra så lenge en får den i luften :mrgreen:
Jeg havner sikkert på et sted mellom 450-500gram tenker jeg, men det kan hende jeg havner på rundt 550gram hvis jeg tester ut litt i ettertid, så det er absolutt kjekt å vite at den faktisk kan fly med den vekta.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld dumpet jeg borti min uferdige Zagi når jeg ryddet litt, og siden den sto der med elektronikken på plass så tenkte jeg at jeg kunne teste litt. Jeg monterte på en 4.75x4.75 propell, satt i et 4 cellers batteri og dro løst. Jeg skjønner godt hva vector snakker om når han er bekymra når han fyrer opp sint elektronikk, dette er jaggu farlige greier. Jeg tørte ikke teste så lenge, så jeg holdt vel full gass i 4-5 sekunder gjentatte ganger når jeg leste av måleren. Jeg stoler ihvertfall ikke på de 3 stripsene jeg har montert for å holde motoren på plass, så jeg skal finne på noe der.

Jeg brukte nå den svakeste motoren som også var førstevalget mitt, brukte også førstevalg propell, men altså på 4-cellers. Måleren leste av ca 585watt gjentatte ganger. Jeg fikk ikke studert så nøye på grunn av redsel, men det var deromkring. Jeg har god tro på at jeg skal få denne opp en del, jeg har mer å teste etterhvert. Men dette er oppsettet som skal i lufta første gang, bortsett fra at jeg skal først teste med 3 cellers.

Jeg har absolutt tro på at dette vil flytte på seg.... :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 9:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hmmmm.. godt mulig at du fliser meg nå, jeg mener jeg ligger på ca 440 watt, men husker ikke om det var på 3 cell eller 4 cell. Skal ta og sjekke det neste gang jeg tar løst.

Hvor stor esc bruker du? Det er som oftest den som kneler dersom ting blir for heftig. Min på 40 amp er egentlig gåen nå, men fungerer greit dersom jeg ikke holder full gass hele batteriet igjennom for da får den hikke :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 10:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror du skrev en gang at du lå på 450 watt på 3-cellers, hadde vært moro om du har noen data på 4-cellers :)
ESC'n jeg bruker nå er på 40 eller 45A, jeg husker ikke helt, men jeg har en liggende på 60A hvis den gir seg. Skal få testet litt mer når motor er bedre forankret, da får jeg sjekke tempen også, selv om det ikke kom lunk i esc eller batteri på test. Kjente ikke på motor.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 6:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når jeg skal feste motoren litt bedre så tar jeg like godt å tester motor nr 2 samtidig for å se hvilke tall som dukker opp. Før det blir byttet så skal jeg prøve litt flere batterier, både 3 og 4-cellers, er nok greit å få notert ned litt data når vingen fremdeles er hel.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 8:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gjorde en kjapp test på et 3-cellers batteri, og der viste ikke måleren mer enn 350watt. Tenker nok at denne vil forandre seg litt på den andre motoren. Jeg testet igjen på et annet 4-cellers, og denne gangen bikket jeg 630 watt, fremdeles uten å bytte esc, motor og propell. Jeg vil tro at jeg skal kunne øke ganske godt på effekten her med noen små endringer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått gravd frem vingene mine igjen, her gjelder det å få utstyret klart, slik at jeg bare trenger å lade batteriene når anledningen byr seg. Microzagi fikk jeg noe tull med sist gang jeg brukte den, men fant ut at det var brudd i den ene motorledningen. Denne er nå fikset, og ledningene er stabilisert mer enn før, for å unngå bevegelse. Jeg gjorde en ny test, og bikket ganske greit over 300watt på denne.

Den andre vinga, tror den heter Typhoon 430 eller noe, har jeg enda ikke fått testa. Den har ligget uferdig veldig lenge, hele prosjektet ble litt amputert etter at jeg måtte knabbe servoene, og ble da glemt en stund. Jeg fikk tatt meg en liten økt på den nå, og gleder meg veldig til å få prøve den. Den virker rett og slett jævla sint. Lager iallefall mye lyd :mrgreen:
Fremdeles gjenstår det å få i 2 nye servoer og trekke vingen med bullettape.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 11:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Er ikke det bare å hive på noen billige servoer? jeg bruker servoer ala HS-55 på en 900mm EPP vinge.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 1:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jauda, klart jeg kan det. Men eksempelvis har jeg tatt tannhjula på servoene jeg tidligere hadde på Microzagien, og det er jævla irriterende å bytte. Denne vingen som nå står uten servoer skal nok flytte ganske godt på seg, og jeg vil ha noen som er presise og sterke i den. Kommer ikke til å bruke vanlige z-bend, men linker med kuler. Hvis dette funker og går fort, så er det nok ikke dumt å ha gode servoer på rora. Jeg får se hva jeg har liggende :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC