Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 1:02 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 3:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvordan klarte du å ta girene? er ikke servohornene på oversiden? jeg lander alltid med rorene opp. I tillegg til at jeg lander ofte den mykeste plassen jeg finner eller tar i mot flyet med henda.

Sikkert lurt med kuleledd og presise servoer for å hindre flutter om det er snakk om en rask jævel. Må bli digitale hvis du skal ha best mulig.

Mange vil nok stusse på hvorfor, men hvis du står i fare for at servoene får litt juling ville jeg styrt unna DS410MG.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 3:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, ikke spør meg. Er overrasket selv :mrgreen:
Har slitt litt med å få vingene igang, det vil si på selve kastinga når de har vært overmotorisert og tunge. Så det har vært noen kræsj rett etter launch, og da er det ikke alltid jeg får bestemme hvor jeg lander :mrgreen:

Jeg har egentlig forstått at du ikke er så glad i DS410MG, men selv har jeg en helt annen oppfatning av servoen. Tidligere brukte jeg f.eks HS65MG på 450'n, men hvis jeg sammenligner hvor mye jeg har brukt HS65MG kontra DS410MG, så vil jeg si at fordelingen ligger på 10% kontra 90%. Og da har jeg klart å ødelegge et par HS65MG, og såvidt jeg husker så har jeg enda ikke hatt noe tull med DS410MG, selv etter flere kræsj enn hva jeg hadde med HS65MG. I tillegg har jeg også brukt DS410MG i andre settinger enn bare helikopter, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de skal være så dårlige.

Hvilke andre servoer foretrekker du foran DS410MG da?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 3:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg har hvertfall ødelagt fire(!!) stk og da snakker jeg ikke om gir eller case, men motorene. Girene holder så godt at motorene blir til søppel. Aldri opplevd det med andre servoer.

Torque har noen udødlige servoer (har jeg lest), men så tar gjerne prisen livet av deg. Jeg byttet derfor fra DS410MG til HS 5065 MG på mitt 450-heli. I tillegg har jeg programmert servoene til å kutte ved for stor overbelastning og satt på svakere horn. Nå får jeg ikke flydd så mye (ingenting), men det har holdt til nå.

Å sette dyre servoer i vingene mine er det siste jeg kommer til å gjøre hvis jeg ikke merker at jeg må det. Klarer fint å fly 3D (rolling circuits :lol: ) med vingene så jeg lar 10-kroners servoene sitte litt lenger 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 4:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Henge 922 og 933 (alt etter hastigheten du trenger) har funka greit for min del både på 450 og på vinger, plast på vinge gikk jeg lei pga at jeg ikke er så himla flink til å lande fint så røyk litt for mangen gir.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2012 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, såpass ja. Men slik blir det vel alltid, noen har null problem med samme produkt som andre bare har problemer med. Kanskje HS5065 hadde vært noe ja, men vi får se. Blir ikke plastgir iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 8:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå skal jeg gå tilbake på hva jeg skrev i forrige innlegg. Det blir visst servoer med plastdrev allikevel, jeg hadde et par stk liggende som sikkert kan gjøre jobben i Zagien. Når de eventuelt blir ødelagt, så putter jeg i noe med metallgir.

Microbee ser ut til å fungere nå, det gjenstår bare å fly den på et sted der den kan strekke litt på beina. Den må ha litt gasspådrag for å komme seg i lufta, så jeg må nok øve litt på kasteteknikken også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens vinge(r)
InnleggSkrevet: Søn Nov 04, 2012 6:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk en måling på microzagi idag, og den sa 143km/t, noe som ikke er så verst under forutsetningene som var idag. Det var kaldt, og vanskelig med trege fingrer, gasspådrag var heller ikke fullstendig. Batteriet er 3S lipo på 1100mah, så det er ingen stor sak. Jeg vil tro at jeg uten store problemer skal bikke 150km/t på nåværende oppsett, men håper på 160km/t under optimale forhold. Det er også første oppsett jeg hadde til denne, så jeg har et par saker i bakhånd som kanskje skal puttes i etterhvert :twisted:

Jeg må se å bli ferdig med den vanlige Zagi, den er litt større og da mer synlig, og effekten er mye høyere også. Gleder meg veldig til å få noen målinger på den med første oppsett :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC