Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 4:36 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Lør Apr 10, 2010 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
da har eg vært i florø og fått kåre'n til å lime vinga mi. vart flott detta. må skaffe meg 2 komponent lim, så ut som at det er noe for meg å lime med.


2-komponent er et must :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Fre Apr 16, 2010 1:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da var crash kittet endelig kommet i hus så da kan eg endelig begynne å krejse hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tir Apr 20, 2010 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg vært ute å flydd igjen.

Tok Messersmithen ut på gårdsplassen, satte i batteriet. taxa den opp grusbakken her og svinga den så flyet hadde utsikt utover dalen.

Plukka opp flyet og gikk ned på marka. fant frem til der hvor marka er flatest og tok av. Bånn gass opp til ei høgde på 5-6 meter. slo så ned på halv gass. og bare sirkla fint rundt og stadig økte altitude. fløy over elva og inn på naboens luftrom og tilbake på vår side.

Gjorde dette eit par ganger. hadde hatt flyet oppe i 3-4 minutter. og fløy over elva igjen med full gass da flyet plutselig skjente rett ned over. (må være noe forstyrrelse der) men dratt bak høyderoret rett før flyet smalt i bakken så stall landa flyet. gikk bort til det og da hadde cockpitten sprotte av flykroppen men ingen synlig skade.

Så bestemte meg for å ta av igjen. fikk flydd eit par minutter til og gikk så inn for landing. hadde ei flott landing (opp ned) disse nesestyverene er ikke så gode, må få laga meg til landings stripe i sommer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tir Apr 27, 2010 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
hårre steikje ditten du. skjelver på fingrer og tær nå har vært ute å hatt suksessfull tur med messeren igjen.

Har drevet på med å fly sukhoi i heile dag. så nå når sola var gått ned og vinden var vekke. Tok eg med meg messerschmitt ut for å fly.

Tok flott av med flyet på det humpete underlaget. kom fort opp i fart og høyde. sirkla eit par ganger rundt for å stige i altitude. når eg synest eg var passe høyt nok oppe så tok eg ein loop. gikk strykendes. hadde vel trekvart gass. når eg loopa. mista ikke så mye høyde men sirkla ein gang til før eg tok neste loop. steikje ta sto å skalv som eit åspeløv der eg sto og såg på flyet som var høyt der oppe.

Så eg fant ut at eg måtte ta det inn for landing så eg fikk roa knæra mine. Hadde ro nok i meg til å ta eit par low passes før eg landa det. men traff nedi med vinga så det snurra rundt eit par ganger.

Såg over flyet før eg tok av igjen.

Fløy høyt med det igjen, kansje ikke like høyt som første flygning. og bare kose flydde med det. litt full gass av og til og eit par stup mot bakken for å se kor lavt eg tørte å ta det. og det var ikke særlig lavt skal eg si dere hehe.

Tok så eit par overflygninger for å se an korleis landinga kom til å bli. fikk flyet såpass ned at hjula nesten toucha bakken og slo gradvis av gassen. Hjula toucha bakken og flyet rulla bortover marka. traff eit lite hull med eine hjulet også tippa flyet frem på nesa.

Har sett over flyet nå og motorcovlingen eller ka det heiter har forskjøvet seg litt. så blir til å sette meg ned å sjekke ut dette nå på kveldingen.

Bortsett fra det så er eg meget fornøyd med flyginga med dette fabelaktige flyet. Hørte til og med naboungene se på den da den var stooor.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 5:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg endelig fått roen på meg selv når eg er ute å flyr med dette flyet.

Har prøvd meg på landinger i dag. er jammen ikke lett når det er så ulendt terreng her på marka våres.

Har vært sol her i heile dag og eg har for første gang hatt fly i lufta mens sola har vært fremme. fant ut at eg ikke orka å stå å fly i kveld når sola er vekke som eg bruker å gjere, blir så forbanna kald på henda av det.

Har både vært vindstille og liten bris. både eg og messeren klarte dei brasene fint. lagde faktisk kø på veien inn i dalen her eit øyeblikk, var ein person i bil som stoppa å såg på. og da måtte 2 biler til stoppe på den smale landeveien hehe.

Fant ut at eg skulle safe med litt sakte flyging for så å gi full hyling. eit par ganger. og ein loop med etter følgendes roll.

Nå holder eg på å lade eit batteri også er det ut å fly mere.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Yeppers atter ein gang har eg gjort det store. har kresja med messerschmitten.

Var heilt og holdent min eigen feil denne gangen, kom altfor høyt inn for landing og pressa flyet ned, og da traff hjula bakken for hardt så hjulopphenget på høgre sida vart revet ut av vinga. blir til å lime dette i mårra orker ikke sove i lukta av to komponent lukt.

Bilde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette er en easy fix, og du fikser det nok helt fint igjen. Bruk 2-komponentlim, og pass på at du ikke går fra vinga før limen er skikkelig størkna. Litt kjipt å komme tilbake til vinga og se at noe har størknet feil.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
sant skal gjere det i mårra.

var det så at eg skulle ta halvt om halvt? og smøre godt på?
noe ide til kossen eg skal få limen ned i hakkene?
skal eg smøre på plasten også?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bloody hell, du hadde vel ikke flere spørsmål på en gang vel? :mrgreen:

Bland halvt om halvt. Dette er ikke NASA-teknologi, sånn omtrentlig er bra nok.

For mye overflødig lim er bortkasta. Så lenge du ser at limen tyter ut littegrann når du presser delen på så holder det. Bare sørg for å ha et jevnt og tynt lag over hele flaten som skal limes. Ha papir liggende klart, så kan du tørke bort overflødig lim.

Pirk limen ned i hakkene med ett eller annet, husk at du ikke har så god tid på deg. Hvis det ligger små løse isoporbiter der, så er det kanskje en tanke å fjerne dem. De kan legge seg feil når du presser delene sammen. Når du presser på delen, så er det jo en mulighet for at limen presses nedi hakkene.

Du kan gjerne lage noen sår i plasten på den siden som skal ned i limen. Da får limen bedre tak.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Fre Jul 23, 2010 4:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Finnest ikke ord for ka eg føler nå!!!

Har nevø og niese på besøk her. og i dag så er det Perfect Messerschmitt vær så eg bestemte meg for at eg skulle ut å fly.

for ca ein halvtimes tid siden var eine bråkeungen på tur med brodern, og den andre bråkeungen var på tur med min far.

Så eg henta flyet og dro ned på marka med flyet. kom meg akkurat i lufta og fikk flydd eit par runder før dei kom heim igjen. og da fant min mor ut at hun skulle holde ungene i sjakk med iskrem så eg kunne få flydd litt.

Eg er happy, happy og happy. har nå fått flydd 2 batterier. på ca ein halvtime. er strålendes fornøyd. flyet føltest perfekt. Tok handlaunch på det. første handlauchen var litt nærvepirrendes, skjente litt mot venstre men det fikk eg fort retta opp igjen.
Andre handlaunch var mye rettere. Mens tredje handlaunchen gikk rett til værs som ein rakett og holdt på å skjene av bakover, men klarte å holde roen og fikk retta det opp igjen.

Alt i alt strålende. nå venter eg bare på at batteriene skal bli kalde så eg kan lade dem opp, må nesten ut å fly igjen. når det er så flott vær.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Fre Jul 23, 2010 7:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig kjekt å høre, alltid moro med dager der alt blir lagt til rette for flyvning :D
Jeg har forøvrig en kjekk liten Sukhoi SU-26xp BNF liggende å vente på deg i sjappa :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Fre Jul 23, 2010 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ja må komme meg bort i begynnelsen av neste uke å hente den og det andre eg har liggendes.
mandag eller tirsdag.

Ja var ein flott dag å fly idag. synd det bare vart med dei 2 batteriene. hadde planlagt å fly mere men pollenen tok knekken på meg.

Har liggi i senga og sett på olsenbanden i eit par timer nå.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Lør Jul 24, 2010 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja, Olsenbanden er dritkult det :D
Spesielt når de har med radiostyrte duppeditter i filmene :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Lør Jul 24, 2010 11:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja er bare 2 dager siden eg så den med fjernstyrte tanksen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Messerschmitt Bf-109G BNF
InnleggSkrevet: Man Jul 26, 2010 4:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Overskrift fra dagens event blir som følgende:

Messerschmitt Overlevde Ikke.

Grunnen til dette er uforklarlig.Var vindstille sola var vekke og eg fant ut at eg måtte ut å fly messern. Gikk ned på marka nedafor huset. tok på meg solbriller itilfelle sola kom tilbake. kobla i batteriet sjekka at alt var som det skulle, plukka opp flyet og sendte det av gårde.

Tok flyet opp i ei høgde på ca70-80 meter og lå der oppe på halv gass og segla. tok så flyet inn i stup og flata ut ca 5-10m over bakken.

Så dreiv eg å tok noen loops og rolls ca 20-25 meter over bakken da det plutselig gikk galt. mens flyet var i ein loop gikk det over i roll og rett i bakken. med nesa først så nå ligger det her ved sida av meg i 3 store deler og noe småtterier.

Så nå skal eg legge delene utover gulvet å ta bilde av det så dere får se.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC