Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 10:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 12:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, da har det blitt enda ett fly i kø under påvente av bygging. Regner med at det er her i slutten av uka, eller rett over helga. Men dette skal ikke forsinke de andre modellene jeg allerede har, jeg ville rett og slett bare ha det :D

Planen er å se på muligheten for å lakkere det i widerøe sitt fargeskjema, det kunne jo ha vært litt tøft. Men ser ikke bort fra at det blir bygget slik som det er først, og prøvd ut før jeg tar en lakkeringsprosess på det. Jeg heller mest mot å bruke elektrodrift, men tiden vil vise :D


Vedlegg:
twin otter 3.jpg
twin otter 3.jpg [ 33.52 KiB | Vist 19442 ganger ]
twin otter 2.jpg
twin otter 2.jpg [ 111.53 KiB | Vist 19442 ganger ]
twin otter 1.jpg
twin otter 1.jpg [ 94.01 KiB | Vist 19442 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 12:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Dette blir eit flott prosjekt å følge med på håper på masse flotte bilder.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 1:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Ajajaj.
Fortell meg korleis denne flyr, for denne har eg vurdert siden den ble annonsert!

GLEDER meg til å se meir!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 2:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette er kult! Vi trenger litt mer skalafly :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Pokker svarte du har kjøpt et sånt ja. Såg det på denne filmen for noen månder siden: http://www.youtube.com/watch?v=FP4efFO_CNk

Du må prioritere å få dette opp i lufta til sommeren :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 3:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Pokker svarte du har kjøpt et sånt ja. Såg det på denne filmen for noen månder siden: http://www.youtube.com/watch?v=FP4efFO_CNk

Du må prioritere å få dette opp i lufta til sommeren :)


Hehe, det er samme videoen jeg har sett også, sikkert rundt samme tid som deg, for jeg har ventet et par måneder nå. Jeg tok kontakt med leverandør da, og forhåndsbestilte. Fikk mail for en ukes tid siden, og nå er det rett rundt hjørnet :D

Jeg tviler på at jeg får dette opp i sommer, kanskje det er mer mulighet vinterstid. Ser ikke at jeg har tid til å bygge denne helt enda. Kan hende jeg gjør littegrann, slik at den kan henges opp i sjappa. Får se hva jeg rekker.

Jeg driver forøvrig å vurderer frem og tilbake mellom nitro og elektrodrift, noen som har innspill der? Jeg heller mot elektro så langt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Fuel fuel! Tenk så tøft når ene motoren stopper og så kan du likevel fly på en motor :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 5:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Heilt klart nitro for min del.. Blir nok meir søl osv, men slike skala enheter meina eg bør gjørast skikkelig med forbrenningsmotor og alt det som høyrer til :P

Ser ut om et flott prosjekt.. Twin Otter er jo eit ikon her i distriktet :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 7:11 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Hadde vert kult med Widerøe fargene da, litt nostalgi.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du får sikkert tøffest lyd med fuel motorer, men dobbelt så mye gris! Et så pent fly får du kanskje lov å henge i stua eller en annen tilsvarende plass og da vil du ikke ha griseri.

Et annet viktig spørsmål er hvor du skal fly. To motorer bråker mer enn en. Etter hva jeg har forstått så har du nok av ting å vedlikeholde og to fuel motorer til å holde styr på er kanskje ikke på topp av ønskelista di. Derfor får elektro min stemme :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 8:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Fuel fuel! Tenk så tøft når ene motoren stopper og så kan du likevel fly på en motor :P


hehe, ja det hadde jammen vært kult...... :roll: :lol:
Er uansett greit å ha muligheten til å kutte motorene på fjernkontrollen hvis jeg har lyst til å trene på dette, men det kan jo gjøres enkelt og greit med elektro også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 8:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Hadde vert kult med Widerøe fargene da, litt nostalgi.


Dette har jeg også lyst til, men jeg er usikker på om jeg skal legge ned arbeid i dette med en gang. Det kommer nok ferdig lakkert som avbildet, og jeg har egentlig lyst til å ha det i lufta og justere det inn slik at flyet er innkjørt og stabilt før jeg eventuelt lakkerer nytt fargeskjema. Er nok ikke så problematisk å gjøre slikt i ettertid heller.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 9:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Du får sikkert tøffest lyd med fuel motorer, men dobbelt så mye gris! Et så pent fly får du kanskje lov å henge i stua eller en annen tilsvarende plass og da vil du ikke ha griseri.

Et annet viktig spørsmål er hvor du skal fly. To motorer bråker mer enn en. Etter hva jeg har forstått så har du nok av ting å vedlikeholde og to fuel motorer til å holde styr på er kanskje ikke på topp av ønskelista di. Derfor får elektro min stemme :)


Renholdet har jeg ikke som motargument på nitro, jeg synes egentlig at gammel oljesaus gir litt godlukt og sjarm, og kunne godt tenkt meg et par firetaktere på denne. Så mye vedlikehold er det heller ikke på disse motorene. Men enkelheten i elektro er jo fryktelig fristende, og en får også fryktelig rene linjer i setupen. En annen ting er mer kontrollert throttlekontroll, spesielt med tanke på landing. En elektromotor kan jo stoppes helt og startes igjen.

At to motorer bråker mer enn en spiller nok heller ingen stor rolle her, det er vel mer at to nitromotorer bråker mer enn to elektromotorer. Uansett blir ikke dette flydd i et nabolag, men heller på skaflestad eller i steindalen.

Men klart, å holde styr på 2 nitromotorer er mer tidkrevende uansett, så det er absolutt et argument. Selve tanken på å starte en motor, og så starte den andre, og så sjekke at alt er greit før takeoff er liksom litt kulere enn å bare plugge i et batteri. Vet ikke om jeg klarer meg uten det.

Takker for gode innspill her, det trengs....


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hørest ut som at det er mere for enn imot fra di side også på dette emnet.

eg stemmer for diesel motorer


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Otter
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser at den flyes på evolution 2-taktere, og kanskje det er en mer passende lyd på denne enn 4-takter?


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC