Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 5:36 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 7:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Yalla, hvor var du i dag da? Lenge siden du har vært på halltreff nå, vil nesten si at du var flere ganger på halltreff når du jobba offshore



Jeg tar selvkritikk på dette... desverre har familie tatt sin del av kaka. Nå er det bare helgene igjen dersom jeg ikke passer unger...


hehe, det er ikke bare fordeler med å komme hjem :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Lør Des 11, 2010 7:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nja... går og venter på at Rainbow nr 2 skal komme i hus. Den får seriøse hengsler og mange av dem på hvert ror. Jeg fikk panikk da jeg holdt på å få ødelagt min nydelige MVVS 49 i kræsjen og bestillte en ny for å ha liggende "på lager" siden disse ikke lages lenger og snart blir umulige å oppdrive (det var kun 2 igjen i landet). Flottere og sprekere kvalitetsmotor i .50 size må man lete lenge etter. Den som var med på styrten er spøtet opp igjen med ny forgasser, manifold og nye lager, veiva blir bestillt dersom det viser seg å bli nødvendig pga vibrasjon.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Lør Des 18, 2010 7:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nesten ferdig med det nye uknuselige flyet etter at forrige uknuselige ble fullstendig pulverisert/knust til atomer etter ca 5 minutter i luften :cry: Yessda, uknuselige fly kan så absolutt knuses :lol:
Kjedelig å bygge som vanlig, men denne gangen gikk det dritfort siden jeg bare kopierte oppsett og plassering av komponenter fra det forrige, slapp å spekulere ut forskjellige løsninger som tar tid. Dette flyet nytter iallefall ikke å bygge etter anvisninger, her må det forbedres på flere punkter, samt skjæres mye i isoporen.
Håper på maiden i løpet av langhelga (har avspasering mandag og tirsdag)

Knuser jeg denne også mister jeg helt troen på dette såkallte "uknuselige" konseptet :lol: :lol: :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Lør Des 18, 2010 9:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvor flyr folk for tiden egentlig?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Lør Des 18, 2010 11:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
vector 250 skrev:
Nesten ferdig med det nye uknuselige flyet etter at forrige uknuselige ble fullstendig pulverisert/knust til atomer etter ca 5 minutter i luften Yessda, uknuselige fly kan så absolutt knuses

Throttlestore har "hoia og ropt" uknuselig før de, de gamle gode ARC modellene tåler en trøkk det er sikkert, men ukuselige, nei.
Er vel ikke noe godt tegn at rainbowen gikk i oppløsning i lufta, er det stivt nok i sin helhet til høye hastigheter.?
stressballen skrev:
Hvor flyr folk for tiden egentlig?

Innafor tunellen er det jaggu labert for tiden, er litt aktivitet i hallen i naustdal på onsdagskveldene, ellers er det så godt som ingenting tror jeg, kulda får vel ta sin del av skylda. :x


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 2:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har flydd noe på trollskjæret = langt vekke fra privathus, men nærme industribygg. Fordelen med denne plassen er kort reisetid. Da kan en teste uten at turen blir en fiasko om noe skal gå galt.

Når det gjelder uknuselig bunner dette kun ut i at vector ikke vil høre på gode råd fra erfarne folk. Jeg sa hvordan han skulle modifisere, men hørte han etter???


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 3:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Jeg har flydd noe på trollskjæret = langt vekke fra privathus, men nærme industribygg.


Er dette den plassen der jeg var med og filmet litt? Er det ingen som sier noe på at det blir flydd der?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nææh, har ikke hørt noe fra noen enda, kun nyskjerrige folk som stopper opp og ser på. Vi var der og fløy i dag også :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 11:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Får se om jeg får flydd der en gang, men får sikkert ikke tid til noe før tidligst i romjula. Kanskje det er fint for helikopter der når det blir litt mildere?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Man Des 20, 2010 6:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Rainbow forsøk nr 2 gikk mye bedre enn den første som kun varte i 5 minutt :shock: Fikk flydd tre tanker på Haukåa i dag i lett snøvær og 4-, men det gikk fint. Artig å herje opp og ned langs den loddrette fjellveggen som er ovenfor veien der og som gir en heftig gjenklang når motoren presses til bristepunktet rett nedover langsetter fjellet. Denne gangen holdt rorene seg på plass heldigvis :lol: Mer herjeflyging i morra 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Man Des 20, 2010 9:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Gratulerer, det måtte jo lykkes for deg også til slutt :lol: Om du lurer på noe, ikke vær redd for å spørre. Vi er der hele tiden, alltid klar for å hjelpe 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt supergenialt fly er på vei
InnleggSkrevet: Man Des 20, 2010 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, uten din hjelp hadde ikke dette vært mulig :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC