Dato/klokkeslett: Tor Apr 18, 2024 12:58 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Techone Malibu 2
InnleggSkrevet: Fre Nov 19, 2010 2:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fant ut at jeg hadde lyst til å bygge et ekstra fly til innendørs bruk, og samtidig da prøve ut en modell fra Techone. Valget falt på Malibu 2, da denne er billig, og at jeg har flere enn 1 av den i butikken :mrgreen: Nå bygger jeg Jazz 3D hjemme innimellom når jeg har noen ledige minutter, og Malibu 2 på butikken hvis det skulle dukke opp dødtid der også. Forhåpentligvis blir ett av dem ferdig til halltreffet :)

Jeg begynte ikveld samtidig som vi hadde byggekveld på båtene, så det ble litt frem og tilbake mellom fly og båt, men det begynner allerede å ligne noe. Byggesettet ser veldig bra ut, og det var utfresinger i de forskjellige delene for vektbesparelse. Jeg syntes egentlig at dette var litt imponerende til å være et så billig fly (litt over 300,-), og det viser at produsenten seriøst prøver å spare vekt. Motor veier 17gram og koster 179,- (eller 189,-, husker ikke helt), og servoene veier 6.5gram og koster 79,-. Alt i alt kan det se ut som at flyet ender opp med en fornuftig vekt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Techone Malibu 2
InnleggSkrevet: Lør Apr 09, 2011 6:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg gjorde aldri denne tråden ferdig siden jeg klarte å bruke feil kicker på dette flyet, slik at det begynte å etse her og der under bygging. Det ble gjort flere nødreparasjoner med epoxy, og vekten ble deretter. Jævla surt egentlig, for jeg var innstillt på å bygge det lett, men så fort kicker-problemet oppsto, så gav jeg pokker i hele greia, og bare bygde det ferdig for å få det ferdig. Jeg la absolutt null ekstraarbeid i det. Jeg brukte det i storhallen en gang før jul, og som forventet ble 2S for lite grunnet den økte vekten. Jeg testet også 3S, og det virket naturligvis mye bedre, men jeg hadde bare ett 3S batteri med meg da, og fikk ikke testet noe annet enn å bare fly det rundt omkring. Dette er nesten 4 måneder siden nå, og idag dro jeg det frem igjen og bindet det opp til min "nye" DX7. Jeg putta i et 3S 450mah batteri, og gikk ut for å teste. Denne hovrer kjempefint og rolig på 3S, og viser seg å være et helt dugende fly (på 3S), selv om det er unødvendig tungt.

Jeg ble egentlig litt forbauset over hvor stabilt og greit det var å fly, og dette er egentlig en mislykket bygging. Ikke verst for et fly til 300 spenn :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC