Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:36 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 7:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vinter'n er kommet og jeg er på jakt etter noe nytt som vanlig. Jeg ser litt på en Above All yak 54 3D. Er det noen som har hør noe om dette flyet? her er en link til kjerra:

http://www.oles-rcshop.com/index.php?nr ... tegori=144

Det ser jo lovende ut, men begrenset info...

Ser også mot denne:

http://www.oles-rcshop.com/index.php?nr ... tegori=154


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her er en video, det ser ikke helt gale ut...

http://www.youtube.com/watch?v=2IAyAfO3 ... 8&index=20


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Lør Des 04, 2010 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Bra størrelse på dei der gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Søn Des 05, 2010 9:12 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tja, ikke godt å si hva som er best av disse to. Above All tror jeg er et meget bra fly, tror faktisk Daniel Casselby har konkurrert med dette flyet, mener jeg leste det i et MI hvor han var i Norge på en imac konkurranse. Mr. Casselby hadde nok ikke flydd det hvis sto tilbake for andre merker. (kan jo være litt reklame også)
Prisen er jo veldig hyggelig også, og så gjør det jo heller ikke noe at flyet er i et jækla fint fargskjema.
Det andre flyet ser ut som det litt mindre vsp. og er noe lettere, men det sto ikke noe om vingeareal der, fint fly det også.

Noe du bør være oppmerksom på er hardwaren som følger med flyene, her er det enorme forskjeller ute og går, med dagens kraftige servoer så er mye av dette ikke brukandes, men det vet man jo ikke før en har fått sett på det. Her koster det også en del penger hvis man må skifte dette ut til kvalitets rorhorn og linker ala dubro el.
Så er har du vingerør, stabrør, og understell, mye av denne kina aluminiumen er noe skikkelig dritt og her koster det fort penger hvis man ønsker å oppgradere til karbon.
Tenker da spesielt på understellet, disse karbon understella jeg har hatt har vært helt fantastisk gode med fjærende egenskaper, lette, og sterke som f...

Jeg hadde nok ikke stussa på å kjøpt en av disse to, men som sagt så baller det fort på seg hvis det er mye som ikke holder mål.
Kanskje dumt å nevne det men Pilot -rc er levert med alt dette som standard, til og med karbonspinner følger med. Hardwaren er veldig god kvalitet på og har Oracover betrekning, ingenting som må skiftes ut her.

Uansett hva du velger så kommer du til å bli fornøyd, å fly en Yak er rett og slett herlig, og flyegenskapene er sikkert ikke så mye som skiller på de forskjellige merkene så lenge som vekt og vingebelastingen er nogenlunde lik. Gleder meg til å se deg bli bortskjemt med ny Yak og DLE 111 power. :D

Hilsen yakomanen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Man Des 06, 2010 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Takk for input, jeg hadde faktisk ikke tenkt på det med alukvalitet på dei ulike flyene. Jeg legger merke til at Xtreme 4U skal ifølge leverandør ha "extremt bra hardware". Hva dette betyr vet jeg ikke, men jeg kan jo prøve å ringe butikken å høre. Det som skremmer meg litt er bildet av dette flyet der det står på snøen. Jeg ser at understellet er stivet opp med wire eller noe. Tror ikke det følger med demper til understellet, så da konkluderer jeg med at understellet er i svakeste laget...

Men jeg synst fageskjema til Above All yak 54 er penest.

Her er en blogg med mye fine bilder. Se under hver enkelt måned, og der finnes en drøss med bilder av alle slags fly:

http://blogg.fullkontroll.se/?m=200907

Jeg kan ikke vente så mye lenger før jeg bestiller et "hjem" til DLE'n.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: På jakt etter nye prosjekt
InnleggSkrevet: Man Des 06, 2010 5:07 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
Det som skremmer meg litt er bildet av dette flyet der det står på snøen. Jeg ser at understellet er stivet opp med wire eller noe. Tror ikke det følger med demper til understellet, så da konkluderer jeg med at understellet er i svakeste laget...

De vaierene der er for at ikke understellet skal bøye seg og flate ut, kjekt å ha et understell som tåler harde landinger og landing fra hover, karbon er tingen, du sparer mye vekt også, win win. :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC